Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

DITECH käy rikkaalla

Aloittaja kani, 27.05.17 - klo:11:40

« edellinen - seuraava »

kani

Tulikin hankittua lisää projekteja eikä helppoa ja kätevää kulkuneuvoa.

Laite käy rikkaalla, likaa tulppaa ja sitten alkaa pätkiminen. Kyllä hymyilyttää kun on pihassa nyt kaksi skootteria levällään  ;D.

Ei tunnu vuotoja löytyvän tai muuta selkeää vikaa. Puristuspainemittari on tallilla niin en nyt pääse sitä tarkistamaan. Asiat näyttäisi olevan ihan kohdallaan mutta tulppa se vaan nokeentuu. Välillä joutuu pumppaamaan kaasua että saa käynnistymään. Ja ajossa jos alkaa pätkimään niin se auttaa jos välillä vapauttaa kaasun ja sitten ajaa täysiä vuoronperään.

Ilmapumppu ja ruiskuyksikkö on syynin alla ja katson vielä puristuksetkin. Kiva ja mielenkiintoinen tekniikka tosin olisin mielummin jättänyt tässä vaiheessa tutustumatta siihen syvällisemmin  ;D. Paikat on putsatut ja puhtaat joten vika ei ainakaan ole siellä. Tuottaako ilmakompura riittävän paineen myös ajoon, onko ruiskuyksilön bensapaineensäädin syypää, tai ilmasuutin joka syöttää paloseoksen pyttyyn, vai kenties joku lukuisista o-renkaista mitä laitteesta löytyy? :D. Bensapumpussa tuskin on vikaa kun käy rikkaalla..

Pitäisi varmaan hommata 8mm linjaan sopivia pieniä painemittareita pari kappaletta, toinen ilmalinjaan ja toinen bensalinjaan. Tai kaksi paineanturia ja yksi mittari mittariston kupeeseen mistä voi seurailla tilannetta ajossa eikä keskijalalla ihmetellen.

Mistähän tuollaisia järkihintaisia painemittareita voisi löytää? Saako noista puristuspainemittareista sen venttiilin postettua/irrotettua? Turhan isoja letkuun pysyvämmin asennettaviksi mutta ainakin voisi jotain keskijalalla diagnosoida.

Coastside

Ruiskusuutin voi olla vikapää. Se vain syöttää enemmän mitä pitäisi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Joo. Pohdin samaa, pitää testata vielä vaikka ensin varmistaa paineet. Sitten kansi irti ja katsoa suihkutuskuvio.

Mietin että jos ostais vaan kaikki uudet osat vielä kun niitä saa näihin vanhoihin. Saisi pitkäksi aikaa kulkupelin kun on tosi siisti, räpeltämätön ja hyvin pidetty yksilö.

Palosella

Ite mittasin vastaavasta bensan ja kompuran paineet ihan normi paineilmakompuran päästä löytyvällä mittarilla. Motonetistä tai ikh:lta t-haara vaan perään ja letkun väliin koko roska  ;) en nyt juuri muista ohjepaineita kompuralle.. kysyin ne joskus merkkihuollosta.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

http://www.ebay.ca/itm/Pressure-Transducer-Sender-Sensor-0-4-5V-Stainless-Steel-for-Oil-Fuel-Air-Water-/142356374210?var=&hash=item212519e2c2:m:mkbT47EiQ9Ng9MWtuZIDGEg

Tuollaisen voi asentaa letkun väliin ja ottaa lukemaa vaikka yleismittarilla koska " Output: 0- 4.5V linear voltage output. 0 psi outputs 0.5V, 2.5 psi outputs 2.5V, 5 psi outputs 4.5V." Tietenkin paine riippuen mallista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Tuorevoiteluöljynä noissa kannattaa käyttää vain ja ainoastaan valmistajan suosittamia "airmix" öljyjä,
eli IP PRO GPX2 tai AGIP CITY 2T
ja ikävä kyllä noita kalliita tulppia kuluu, jos vähänkin joku on pielessä, championit joita piaggio käyttää,
kestivät kokemusteni mukaan parhaiten.
eki vois kertoa, mitä öljyä hän käyttää, ja mikä tulppa on toiminut.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

kani

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 28.05.17 - klo:00:41
Ite mittasin vastaavasta bensan ja kompuran paineet ihan normi paineilmakompuran päästä löytyvällä mittarilla. Motonetistä tai ikh:lta t-haara vaan perään ja letkun väliin koko roska  ;) en nyt juuri muista ohjepaineita kompuralle.. kysyin ne joskus merkkihuollosta.

Joo jengi on laittanut noita ilmalinjaan vedenerottajan kanssa vähentämään kosteus/öljymajoneesi-ongelmia.
Harmi että mun kynäruiskun painemittari mikä on vedenerottajassa riittää vain 7 bar asti, tosin se kyllä riittää ilmalinjan diagnoosiin.

Kivasti onneksi löytynyt huoltomanuaaleja laitteeseen, ilman niitä olisi kyllä aika hukassa.
https://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/aprilia_ditech_quick_workshop_manual.pdf
http://www.49ccscoot.com/manuals/Aprilia_SR50_DiTech_Service_Manual.pdf

ja uudempaan malliin piaggion koneella:
https://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/aprilia_sr_servicemanual.pdf

kani

Vuotaahan se:

Pitää katsoa auttaako liotus ja putsaus. Hydromarketista löytyi kaikki tarvittava:

kani

Palosella

Samantyylinen mittariviritys oli mullakin silloin. Taitaa vuotaa lähes kaikissa tuo kompura :D Sain sen pitämään putsaamalla hetkeksi, mutta alkoi vuotaa lähes heti uudelleen. Vaihdoin sitten uuden koko kompuran. Aika suolaisen hintainen oli, jotain 130e maksoi ainakin pari vuotta sitten..

kani

Tätä kompuraa ei saa enää putsaamallakaan kuntoon  :(

Mahtaako kellään olla pelastamiskelpoista yksilöä?

Palosella

Mulla on yksi raato tuolla, mutta siitä meni männänrengas poikki aikanaan, kun liian hätäisesti käsittelin sitä. Sekin tosin vuoti..

kani

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 30.05.17 - klo:21:46
Mulla on yksi raato tuolla, mutta siitä meni männänrengas poikki aikanaan, kun liian hätäisesti käsittelin sitä. Sekin tosin vuoti..

Missä asti? Onko naarmuton ja ehjäsylinterinen?

Millä tekniikalla sait muuten sen jonkun yksilön takaiskuventtiilin vähäksi aikaa toimimaan?

Oon nyt valutellut crc ja bräkleeniä eri suuntiin pumppaamalla ja pitämällä pohjassa tuota sylinterin painelevyä ja laittanut ilmaa kulkemaan läpi ja painellut levyä pohjaan ja vapauttanut.

pera8x

pistäs vaikka kuvaa, tai muuten koita kertoa kohtuullisen tarkasti, että mikä siinä on tarkalleenottaen vikana. josko minä voisin auttaa asiassa. välimatka ei ole suuri este, kyllä kusti polkee. jos se vika on jotain mekaanista, niin eiköhän sen voi korjata tavalla, tai toisella. ihmisten tekemiä nää laitteet on, niin ihmisten korjattavissakin ne on oltava.

pistä tänne ketjun jatkoksi, tai vaikka yyveellä. olen valmis auttamaan asiassa, jos vain jotenkin voin. eikä kyse ole nyt mistään rahastamisesta, vaan auttamisen halusta. voin arvata, että tollasen ruiskukoneen osat maksaa äkkiä saman verran, kun koko mopo jos niitä lähtee marmoritiskin kautta uusimaan. katsotaan mitä osia voidaan pelastaa ja mitä voidaan tehdä itse uusia. vai voidaanko mitään. tarkempaa infoa, niin tiedetään enemmän.