Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Daelim viritys

Aloittaja Msiikila, 07.04.17 - klo:16:47

« edellinen - seuraava »

Msiikila

Kyseessä siis daelim s five 2t skootteri.

Miten skootterin saisi kulkemaan enemmän kuin tuon 45 km/h?

Prikkaa ei ole varissa, eikä hukkaputkia pakarissa.

Onko cdi jotenkin rajoitettu?

openflow

Aja jyrkkään alamäkeen, ja jos kulkee reilusti enemmän kun 45 km/t(55 tjs) sitten ei ole sähköisesti nopeusrajoitettu. Katso meneekö variaattorin koppaan johtoa, ja jos menee seuraa johtoa lähimpään liittimeen. Irrota se, älä katkaise.

jwalk

Pikaisella googlamisella näyttäisi olevan rajoitettu CDI
Myös variaattori rajoitettu, ei prikalla vaan ilmeisesti rullakuppi jotenkin, siis tarvis uuden etuvarin.
Huonolla kielitaidollani nuo poimin

konenikkari

Aiheesta oikean vastauksen antoi pera8x "ajotuslamppu on hyvä työkalu tollastenkin vikojen selvittelyyn. sillä näkee millonka kipinä tulee, jos tulee. kierrokset tappiin ja sytkäennakko joko kääntyy ihan poskelleen, tai sitten alkaa pätkiä. siis jos on rajotettu cdi."
Lähes kaikissa vuoden 2000 jälkeen valmistetuissa EU alueella myydyissä alkuperäis tai tarvike syttylaitteissa on joku kierrosrajoitus.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

konenikkari

Joissain noista rajoitinlevyn kokonaan poistaminen sallii rullien karkaamisen, ja poikittain kääntymisen.
Voi myös pistää jokaiseen ruuviin yksi tai kaksi prikkaa rajoitinlevyn ja rullakupin väliin.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Msiikila

Kiitoksia näistä, tarvii huomenna tutkia asiaa paremmin oluen kera. ??

Msiikila

Ja lisätietoja voi vielä laitella skootterista.  Onkohan cdi rajoitettu samallalailla kuin esim kymcon? Eli sahaa vain liittimen vastakkaisesta päästä?

konenikkari

Pakko tunnustaa minulle melko outo laite Daelim.
Taitaa skootterini.com haun perusteella olla jotain kymcon ja hondan sukua  :D
Rungosta, yleensä jalkatilan etupäästä jalkojen välistä löytyy usein korin tunnusluvut.
Moottorista löytyy yleensä varikotelon alapinnasta stanssattu tyyppinumero joka kertoo paljon.
Niillä saatat itsekin löytää googlaamalla paljonkin oleellista tietoa.
Myös rekisteriotteesta saattaa löytyä oleellista tietoa, esim vuosimalli.

Samppa

Muistakaahan taas näissä virityskeskusteluissa, että tässä puhutaan ihan teoriatasolla kuinka virittäminen voisi olla mahdollista. Mikäli vehkeellä ajetaan yleisillä teillä, niin hommahan on laitonta. Foorumia lukee myös muutama kukkahattu ja näistä tulee aina välillä palauteta. Tämän vuoksi, esimerkiksi ylläpito ei osallistu lainkaan näihin keskusteluihin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

Varteenotettava neuvo, kukkahattusedän vaimohan on

Minun pääasiallisin tarkoitukseni on opastaa nuorisoa,
jotta eivät aivan jokakerta särkisi mopoaan sitä isompaa nopeutta etsiessään.
Monellehan se skotu on jokapäiväinen ja hyvinkin tärkeä lähes ainoa kulkuväline
Varttuneemmat saattavat ajatuksella löytää ohjeistani myös ohjeita ajoominaisuuksien parantamiseen.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 07.04.17 - klo:20:49
Muistakaahan taas näissä virityskeskusteluissa, että tässä puhutaan ihan teoriatasolla kuinka virittäminen voisi olla mahdollista. Mikäli vehkeellä ajetaan yleisillä teillä, niin hommahan on laitonta. Foorumia lukee myös muutama kukkahattu ja näistä tulee aina välillä palauteta. Tämän vuoksi, esimerkiksi ylläpito ei osallistu lainkaan näihin keskusteluihin.
Se on välillä vaikeata vetää rajaa...Sitä olettaa, että jokaisella selvillä nuo lakipykälät, eikä tule ajatelleeksi sen tarkemmin..
Jutellaahan esim. asefoorumeillakin avoimesti aseista, vaikka yleisillä paikoilla ammuskelu ei yleensä sallittua, tässä maassa.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 07.04.17 - klo:21:10
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 07.04.17 - klo:20:49
Se on välillä vaikeata vetää rajaa...Sitä olettaa, että jokaisella selvillä nuo lakipykälät, eikä tule ajatelleeksi sen tarkemmin..
Jutellaahan esim. asefoorumeillakin avoimesti aseista, vaikka yleisillä paikoilla ammuskelu ei yleensä sallittua, tässä maassa.

Oikea asenne ei tapa kirves, järvi, skotu, ase eikä hanki vaan sen harkitsematon käyttäjä.

Coastside

"...en koskaan osta kirvestä enkä viinaa juo..." totesi pikkupoika kun isä riehui kännissä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 07.04.17 - klo:21:26
"...en koskaan osta kirvestä enkä viinaa juo..." totesi pikkupoika kun isä riehui kännissä.
...Mutta niin vaan mullasta Isät ylpeinä katsovat poikiaan..

Msiikila

lisätään nyt vielä että ei tule kellekkään pahamieli, eli mopohan ei ole rekisterissä vaan on käytössä isolla yksityisellä alueella jossa ajellaan paljon muillakin mopoilla ja treenataan...