Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan 4T skootterin pakoputkisto

Aloittaja Meisselix, 19.08.16 - klo:22:05

« edellinen - seuraava »

Meisselix

Onko kansa hommannut ns. "laadukkaampia" merkkipakoputkia tuningtarkoituksessa ja jos on mikä on ollut vaikutus vääntöön/tehoihin 90cc akselilla? Racingplanetilla on esim. Technigas GP4, Technigas Next-R, Naraku Crossover, Leovince 4T racing putket tarjolla 4t skootteriin kohtuuhinnalla.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

jwalk

Jollain foorumilaisella tais olla tuo GP4, ja tais tykätäkin. Nuo 2tahtiteharin näköset viritykset arveluttaa, Legendaarisella Pakkasen Jorella oli semmosesta tarinaa juutubissa.
Suora villapönttö on hyvä, mutta se äänimaailma jakaa mielipiteitä.

Meisselix

Saahan noilla ainakin hienon ulkonäön ja hienot äänet. Suorituskyvyn lisäys on arvoitus. Ei ilmeisesti mitään dramaattista muutosta tule sille puolelle. Sillä jorella on niin älyttömästi niitä videoita että vaikea välillä löytää asia.

Edit: Olihan siellä tehariviritys tämän näköinen. Huononsi kilometrin testilenkin aikaa 4 sekuntia :D
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

Coastside

Minulla on saksasta kaksiosainen villaputki joka varmasti riittää isoille pytyille. Peräpilliä viritellen saa äänet mitkä haluaa. Mitää moitetta en siitä löydä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Meisselix

Lainaus käyttäjältä: CoastsideMinulla on saksasta kaksiosainen villaputki joka varmasti riittää isoille pytyille.

Onko minkä merkkinen ja mallinen tuotos?

Coastside

http://www.gy6-motor.de/Tuning-Auspuff-Edelstahl-Silence-Style-V1-GY6-50ccm-139QMB-139QMA

Näkyy olevan loppu

http://www.aliexpress.com/popular/gy6-50cc-exhaust.html

Tuolla samantyylisiä. Jousi-muhviliitoksella on hyvä olla että irroitukset helpottuvat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Meisselix

Kiitos! Tuon tyyppistä olen vähän tuumaillut. Näyttää olevan aliexpressissäkin 80 euroa posteineen :( Ei tarvis paljoa laittaa lisää niin sais Leovincen putken.

pera8x

mulla on suunnilleen tuon coastsiden ekan linkin mukanen pakari. tosin omin pikku kätösin väkästeltynä. kyllä se pitää mekkalaa, mutta kyllä se hengittääkin. paha sanoa mitään faktaa yhtään mistään, kun ei ole desipelimittareita, eikä tehopenkkejä, eikä paljon muutakaan, millä mitata sen paremmuutta. mutta ainakin hyvän näkönen ja on toiminut. persdynö sanoo, että jonkun verta terhakkaammin kiihtyy ja kulkee. en tiedä kuinka paljon vaikuttaa tuo sylinterikoko. mulla on nyt jotain 90cc pytty. vakio pytyllä varmaan piisaa vähän tukkosempikin pakari.

Meisselix

Tuo malli taitaa olla aika toimiva koska monella palstan konkarilla sellanen keikkuu kupeella. Leovincestä ei taida palstalaisilla olla kokemusta. Hylkäsin vaihtoehtona nuo 2t look putket koska erittäin monella näytti olevan huonoja kokemuksia niistä 4t myllyissä. Racingplanet suositteli yllättävä kyllä kalleinta turbo putkea jossa käyrässä luuppi. Sen jätän kyllä suosiolla pois laskuista koska hinta on 250 euroa.

-Zone-

Yksi vaihtoehto on hommata vähän putkea ja kasata hitsiliimalla pakoränni. Mulla on vielä pönttö tuossa hiukka vaiheessa, mutta tollanen tulossa omaan härpättimeen http://aijaa.com/tpdoUH

Meisselix

Tuohan on kova sana. Tulee sellanen putki kun haluaa, jos tietää mitä haluaa  ;D

-Zone-

Putken pituudella pystyy vähän säätelemään, mutta ei silläkään mitenkään paljoa ellei putkestaan tee sitten hämärän muotosta ja monia mutkia sisältävää. Tämä on toinen versio ja hitusen paksummalla sisäreiällä mitä mun aiempi. Käytännössä olen todennut, että kunhan piippu vain hengittää riittävästi kanteen nähden, enemmän sanelee muut tekijät kuin pakoputki. Äänet sitten onkin jo hivenen ongelmallisemmat. Absordiovaimennin kyllä virtaa pienelläkin läpireiällä, mutta tahtoo helposti pitää turhaa mekkalaa. Kammiovaimennin on taas vaikeampi rakentaa siten että se ei sotke pakovirtauksia jos siitä haluaa oikeasti hiljaisen.

Mä en juurikaan tota pakopuolta mieti enää muutoinkaan. Virtauspenkissäni oon löytänyt hyvin toimivan mallin sille ja nyt teen kaikki kannet siten. Imupuolellekaan on vaikea enää parannusta. Niin ja puhun nyt siis pikkuvenaisista kansista kun niitä on kaappi väärällään niin niitä on tullut työstettyä ja mitattua. Isovenaisia mulla on vain yksi ja sen kanavat on siksi hyvin maltillisesti työstetyt. Niitä kun sais muutamankin lisää, vois yhtä alkaa kairaan enemmänkin ja katsoa mitä penkki sanoo sen virtauksista. Ehkä siinä saattais tulla putkenkin kanssa jo jotain uusia ahaa-elämyksiä. Nykyisellään jos on tollain kevyesti siloteltu isovenakansi, on melkeinpä sama mikä se putki perässä on kunhan se vaan virtaa tarpeeks.

Meisselix

Lainaus käyttäjältä: ZoneNykyisellään jos on tollain kevyesti siloteltu isovenakansi, on melkeinpä sama mikä se putki perässä on kunhan se vaan virtaa tarpeeks

Näinhän se varmaan on. Tuo näkemys on tullut vastaan nimenomaan 4t koneissa monessa paikassa. Putken voi sitten valita vaikka soundi ja ulkonäkösyistä kunhan hengittää tarpeeksi. Technigas GP4 on mielestäni hienoimpia putkia mutta videoilla vaikuttaa olevan metallisen terävät äänet.

Käppyrä

Sisätiloissa kuvattu video ei välttämättä kerro miltä käyntiäänet kuulostaa ulkona.

Sorvailin motonetistä ostettuun vaimentimeen db-killerin ja yllätyin todella sen tehosta vaimentaa ääntä 4T Kymcossa! Ilman sitä kun tein koeajolenkin ilman kypärää, niin korviin koski absordiovaimentimen soundit. Db-killeri paikoillaan voisi sanoa, että äänet on maltillisella tasolla, toki vieläkin voisi olla hiljaisemmat. Nyt onkin suunnitelmissa tehdä hieman pitempi killeri ja porata pienempiä reikiä ja enemmän. Nykyisessä rei'itys on 5 mm.

Nuo linkit on jo toisessa säikeessä mutta laitampa tähänkin. Jos jollakulla on putki jota haluaa hiljentää, niin kannattaa sorvauttaa (tai hitsailla pellistä) joku tuon tyylinen palikka. Mopossa kestänee myös alumiinista tehty. Tuo olisi parempi kiinnittää vaimentimen reikäputken taakse jos se on mahdollista, tuolloin virtauksia ahdistava kuristus jäisi pienemmäksi. Omassa tekeleessä reikä josta kaasut virtaa on pienimmillään 13 mm.
http://aijaa.com/AukKtm
http://aijaa.com/X4AE1W
http://aijaa.com/LHIDWm

Meisselix

Kylläpä on hienosti muotoiltu db killer palikka.