Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan skootterin alustan parantaminen

Aloittaja Meisselix, 12.06.16 - klo:13:59

« edellinen - seuraava »

jwalk

Muistaakseni jossain veli venäläisten juutuupivideolla kundi laittoi kuulalaakerit. 2kpl per korvake. Eikös jossain paremmissa/isommissa skoottereissa olekin ihka oikiat laakerit siellä?

Meisselix

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 13.06.16 - klo:18:32
Noduoda, minä tässä kerron omista kokemuksista vain, en niistä mitkä olisivat ehkä parhaat säädöt..Mutta, ainakin minun kaksi kiinanskoboa tulivat paaljon paremmiksi ajaa, siis minun mielestäni.
Huomaamatta mentiin mutkiin ihan eri nopeuksilla.
Kuten mainittin, kantsii tsekata ne moottorin puslatkin, tai oikiammin vaihtaa samantien, tuonkin ikäiseen mopoon. Ne niin salakavalasti väljenee ja ajo menee veltoksi. Uudet kun lyö kiinni, niin yllättyy. http://www.gy6-motor.de/05-12-BUSHFR-RUBBER-GY6-139QMA-139QMB-engine
¨

Sinulla on kuitenkin ollut noita iteraatiokierroksia joista on jalostunut parempi lopputulos verrattuna itseeni joka on täysnoviisi skoottereiden kanssa :D Yritän kuunnella kokeneempia ja välttää virheitä joita joku muu on jo aikaisemmin tehnyt.. Puslat heti tilaukseen, montako niitä menee?
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

jwalk

2 kpl koneen lohkoihin. Voipi tietysti vaihtaa iskarien korvakkeisiinkin, ne ovat vähän eri kokoa.
Tuolla linkkaamallani Gy6-motorin sivuilla on aika kivat nuo räjäytyskuvat

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 13.06.16 - klo:19:46
montako niitä menee?
Rivien välistä hivenen ounastelen, ettet ole huomannut noita korjausoppaita.
Tuolta sivun alareunasta Huolto- ja korjausopas osat 1 ja 2 - http://www.jm-racing.fi/
Ja tuossa vielä yksi hiukan erilainen servicemanual http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/baotian_motor_servicemanual.pdf

Meisselix

Vai rivien välistä  :D Oijoi mitä linkkiä! Kiitos!
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 12.06.16 - klo:13:59
Onko kenelläkään kokemuksia etu- ja takajousituksen parantamisesta? Itselläni nuo on teknisesti kunnossa, mutta.. kun alamäkeen 60 km/h vahingossa ajaa heittoon niin hyvä kun ei pyörän selästä lennä :D Ainakin tuossa Solifer XTR50 skodessa on suoraan sanottuna ala-arvoinen alusta.

Hyvinkin monien skootteroivien pysyvä ongelma, ei yksin kiinalaisissa.
Oleellinen osa takajousituksen toimintaa on myös moottorin eturipustuksen "saranan" toiminta
Taitaa olla ainoa moposkotu jossa on toimiva jousitus, takapäässä, derbin vanhempi GP1.
Koska moottorin paino ei ole takasvingin painoina.
Muissa takajousituksessa on  ongelmana suuri jousittamaton massa, ja etujousituksessa lyhyt joustovara.
Jousituksissa vois olla paras GP1 jossa edessä vespan keinuhaarukka  ::)
Kuka uskaltaa kokeilla  :o

Vaihtoehto keulaksi gileran DNA:n keula, joka ei tosin sovi katteiden sisälle.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Nuukailija

Itse laitoin Zonerin takaiskarin Soliferiin, kun pohjasi jatkuvasti se Soliferin oma, mutta kun oma paino on tippunut aika paljon, niin hieman turhankin jäykältä tuntuu nyt tuo Zonerin iskari, harkinnassa kokeilla takaisin sitä pehmeämpää iskaria.

Etupää mulla on aivan karsea, se joustaa lähinnä silloin kun jarruttaa ja silloin se on aivan liian löysä, jokainen pikkukivi ajaessa tulee käsille.

Hiekkatiellä ei oikein huvita ajella tuolla, eturengas on niin kivikova ettei se tarvitse edes ilmaa, joka vielä pahentaa tilannetta.

Sitten jos istuu ihan penkin nokassa ja nojaa eteenpäin, pehmenee etupää sopivammaksi, niin että se jopa joustaakin noissa pikkutärskyissä.

En ole tarkemmin tutkinut, mutta olisiko niin, että pumput on jotenkin kuluneet ja hirttäytyvät kiinni, vai onko vaan liian jäykät jouset.

Zonerin pumput tuossa olisi, jos olisi intoa, niin voisi purkaa ne ja kokeilla jos olisi rennommat jouset mitä Soliferissa ja jos edes käyvät keskenään toisiinsa.

Renkaat on kyllä mielestäni yksi iso ongelma, rullaavat huonosti eivätkä jousta oikein mitään, kun tekisivät sellaisia ohutkylkisiä renkaita skootteriin, niin saisi ilmanpaineella vähän vaikutusta ilman että vierintävastus kasvaa kohtuuttomasti.

Onkohan tuossa soliferissäkään paljoa yli 5cm se keulan jousto, vähemmän se on kuin maastopyörässä, eikä tuo maastopyöränkään halpiskeula juuri pieniä tärähdyksiä vaimenna.

jwalk

Niin tosiaan! Renkailla on myös suuri merkitys, jopa näillä mopovauhdeilla. Kiinan muovirinkuloita en enää alle laita. Kovat, täristävät ja vaarallisen liukkaat märällä ja kylmällä.