Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

S50 -> S70

Aloittaja tatza, 27.03.16 - klo:19:47

« edellinen - seuraava »

tatza

Jep. Tänään haettu taas pari astetta isompaa suutinta. Jumppa jatkuu.
ss 200px / px 177dre / s 50-2t / prima nv125 / xv virago

Partanen

Arvaan, että se ilmanputsarin reikä alkaa ahdistaa. Ei taida olla edes niin iso kuin kaasarin kurkku. Näin etänä sanoisin, että pienempää pääsuutinta, tai sitten paremmin virtaavaa ilmanputsaria.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

tatza

Tossa on nyt isommasta Vespasta nyysitty BGM-vapaavirtausfilsu.

Tänään oli taas muita kiireitä, en ehtinyt suutinjumppaa jatkamaan.

Partanen

Eli niin, että alkuperäinen suodatinkotelo on kokonaan poistettu? Silloin saanee hankkia kourallisen, taikka lajitelman niitä suuttimia. Ja varmistaa, että hana virtaa riittävästi. Kakstahdin pitäisi röpöttää, ei booata veto päällä. Jos siis on edes samalla pelikentällä ilmamäärä ja bensamäärä. Siitä röpötyksestä sitten pikkaisen laihemman suuntaan.

Lisäys: Muistin, että Moposportin luettelossa on ainakin ollut kunkin Dellorto-mallin vakiosuuttimet. Sieltä tarkistamaan, ja eikun hommaamaan samat osat. Muutkin kuin pääsuutin. Silloin saattaisi päästä oikealle kartalle.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

tatza

Joo, poitsu heitti sillä vesilintua ja vei mun 200cc koneesta fllsun. Imuäänet on kyllä kovin erilaiset kuin vakiossa, ei oikein hyvä siis. Mutta näillä nyt mennään.

Vakiosuutin 50cc 2t Vespan Dellorto-kaasarissa on kaiketikin 56.

Tää yksilö on meille joskus kulkeutunut "romuna" ja se ei ihankaan vakio oo koskaan ollut.
Väljällä vanhalla 50cc (mittarissa 15tkm + x tkm ilman vaijeria) se kulki seitsemääkymppiä, vaan ei lähtenyt kylmänä käyntiin. Suuttimena tuossa oli 70. Nyt isomman pytyn kanssa tuntuu, että suuttimien koko karkaa kartalta, seuraavaksi mennään nimittäin toiselle sadalle.

tatza

Noh, kunhan saan tän toimimaan, on seuraava projekti kuohita se tyttären käyttöön.

Onkos jollakulla kokemusta tämmöisistä:

http://www.moposport.fi/rajoitin-on-off-kytkimella-16-as-saato

Tyttö täyttää loppukuusta ja en millään viitsisi toista mopoa ostaa. Esikoinen kuitenkin taas talven ajaa mopolla isomman Vespan ollessa talvilevolla ja tyttö taas ei. Ja uuden mopon jompikumpi panisi rullalle ennen kevättä, joten olen sopinut että katsellaan sitten taas kalustotilannetta uudelleen.

A_sentaja

Virtys-sarjoilla pelatessa, varsinkin isommilla sylintereillä ja kaasareilla, olen itse säätänyt niin mopot kuin 2T enduropyörät periaatteella...

Kaasariin niin iso suutin, että kone menee känniin, ts röpöttää tyhjäkäynnillä ja pienellä osakaasulla, tällöin se luultavammin toimii hyvin osakaasun  ja täyskaasun alueella.
Kisavehkeessä ei ole niin nuukaa käykö se nätisti tyhjäkäyntiä, kunhan veto on hyvää muuten.

Ilmanputsarista, vakiollakin pärjää hyvin, esim roxissa olen käyttänyt vakioputsaria ja elementtiä, ainostaan sisääntuloreikää olen hieman muuttanut.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

tatza

Tjoo. Tuo suutin on vaan tyhmässä paikassa kun pitää letkuja irrotella ja bensassa on kaikki paikat sen jälkeen. Tässä nyt on tosiaankin hieman myös tuota touringia hakusessa, eli tyhjäkäyntikin ois plussaa. Poika lupasi tänään iltapäivällä tuota ropaillla, katsotaan mitä tulee. Ainakaan omat kädet ei haise 2t bensalta.. :)

Partanen

Piaggio on sen kaasarin säätänyt omalle putsarilleen sopivaksi. Nyt kun siellä on vapaammin virtaava suodatin, voisi säätöä lähteä hakemaan Dellorton omasta lähtökohdasta, joka todennäköisesti on eri kuin Piaggion. Ja se Dellorton lähtökohta on ollut tarkastettavissa Moposportin luettelosta, kunhan on tiedossa kaasarin tyyppi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 09.09.16 - klo:18:03
Piaggio on sen kaasarin säätänyt omalle putsarilleen sopivaksi. Nyt kun siellä on vapaammin virtaava suodatin, voisi säätöä lähteä hakemaan Dellorton omasta lähtökohdasta, joka todennäköisesti on eri kuin Piaggion. Ja se Dellorton lähtökohta on ollut tarkastettavissa Moposportin luettelosta, kunhan on tiedossa kaasarin tyyppi.

Perus periaate on että kaasutin toimii vain ja ainoastaan alipaineella.
Kaasuttimen kurkussa voi tapahtua virtausta joka imee mukaansa myös polttoainetta,
vain jos oleellisissa kohdin kaasutinta on alipainetta.
Mikä tyyppinumero lukee kaasuttimen kyljessä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

tatza

DELLORTO PHVA 17.5MM

Laiteteltiin tänään taas vaihteeksi pakoputkea kaverin pajan kattoon vinssattuna. Saakeli kun tuossa Technigasissa ei ole sitä vakioputken kartiota, vaan pelkkä laippa ja se ei nyt oikein tunnu tiivisteestä riippumatta asettua paikoilleen. Melkoista pörinää ja kummatkin putken kiinnityspisteetkin rungosta on joko joskus tärvellyt, joten sielläkin pitää turvautua patenttikiinnityksiin läpipulteilla. Plääh.

konenikkari

Onkohan tuo se "piaggio" DELLORTO PHVA 17.5MM
jossa täytyy olla paikoillaan se messingin värinen reikälevy putsarin puolella.

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Partanen

En nyt löytänyt moposportin luetteloa tähän hätään. Kolmea erilaista 17.5 millistä PHVA kaasaria löytyy nettisivuiltaan. Ne kaksi kirjainta mallimerkinnässä ratkaisee mallin.

Varmaan palaisin käyttämään alkuperäistä ilmanputsaria, ennen suurempia kaasarin säätelyjä. Ellei sitten ole tarkoitus kuunnella niitä imuääniä jatkuvasti ajon aikana.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

tatza

Noh joo... Tänään selvisi yksi ongelman aiheuttaja. Aattelin säädellä ilmaruuvia, mutta sitäpä ei ollut. Lentänyt mäelle koko hoito. Noh, tiistaina saan uuden. Pakoputken sain paikkaustöhnän avulla tilkittyä.

Seuraavaksi varmaan pitää vähän kylkiä oikoa. Motonet myy lasikuitu ja polyesterikittiä. Kumpaahan kuminauhavespan peltinen poski mahtaisi kaivata paukkumaalin alle?