Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Nastarenkaista (sisäkumin tarve?)

Aloittaja pruusum, 07.11.15 - klo:14:43

« edellinen - seuraava »

pruusum

Skootterin Nastarenkaat - sisäkumin käyttö. Onko myyjän myynti kikka , kun suosittelee esim. Duro nastarenkaissa slsäkumin käyttöä. Onko todellista hyötyä??

joni_k

käsittääkseni suositeltavaa olisi käyttää. itellä ei ole ja hyvin on toistaiseksi ilma pysynyt sisällä.kaipa se nastan pää periaatteessa voisi painua sinne sisuspuolelle ja alkaa vuotamaan viimestään sitten kun nasta tipahtaa.

pekpel

Durolle sisäkumi..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

oskuk

pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 07.11.15 - klo:22:32
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 07.11.15 - klo:20:40
Durolle sisäkumi..

Ihmettelet, vai suosittelet?

Ihmetteletkö, jos joku suosittelee?
Jos renkaassa lukee tubeless, ei sisäkumia tarvii. Nastat eivät tietenkään mene renkaan kudosten läpi sisäpuolelle.

joni_k

näissä on vaan sellanen juttu että samaa kumia myydään nastoilla ja ilman..se että onko se tubeless kestävä nastojen jälkeen ei oo varma ei oo varma.. ;D

helkama sc-r

Mikä tahansa on epävarmaa?

joni_k

niin no..kauanko sisuskumi kestää jos nasta sitä hinkkaisi taikka joku pieni valuvirhe vanteessa..

pera8x

mopon talvirenkaista ei ole kokemusta, mutta auton renkaista on. joskus mulla oli ikivanhat talvirenkaat autossa ja nastat heilu aika paljon, siis ne mitä oli jäljellä. jossain kohtaa kattelin, että kumi on aika tyhjä ja aloin paikantaan vuotoa. sehän vuoti nastan kuopasta. ei muutakun "kamelinpaskalla" paikkaamaan. ekan vuodon sain korjattua ja vähän ajan päästä oli taas kumi tyhjänä. sitten tutkin vähän tarkemmin, niin sehän vuoti joka toisesta nastan kuopasta.. en alkanu paikkaamaan.

voisin kuvitella, että tollanen, missä nasta hiertää kumiin läpireijän, niin ei siellä sisäkumi paljon auta. kait se nasta hieroo siihenkin reijän ihan yhtälailla.

Coastside

Paikkavaahtoa renkaaseen niin se tukkii vuodon jos se tulee, siis jo ennakkoonkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

80% moposkotun nastarenkaista taitaa mennä roskiin, kun nastat on menny läpi,
tai irronnu.
Harvoin olen nähnyt nastapyörissä loppuunkulunutta kulutuspintaa.
Tubeless vanteeseen ei yleensä ole tarkoitettu sisuskummia,
joten ilma saattaa jäädä, sisärenkaan lisäksi myös, sisärenkaan ja vanteen väliin,
jolloin, nastat hieroo tavallista nopeammin itsensä nastarenkaan läpi.
Ihanne kait olisi, vartavasten nastarenkaalle valmistettu vanne.
Ikävä kyllä nastarenkaiden kysyntä, maalimanlaajuisesti on senverran pieni ettei kukaan tai mikään merkittävä valmistaja ole moisesta kiinnostunut.
Tubetype vanteen voi itse "valmistaa" särkemällä vanteen tiivistepinnan.
Itse suosittelen kaksia vanteita, ja nastapyöriin kaksi sisuskummia päälisin.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Skodessariippuu kummassa päässä rengas on.etupäässä nastojen rungot kuluvat ja piikit siksi pitenevät. Takaa irtoaa nastat. Vaihdot etu/taka ei kannata.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Totta, pyörimissuuntaa eikä renkaan paikkaa etu/taka ei ole syytä vaihtaa.
Mutta todentotta, kevennyksenä tähän, moposkotun nastarengas keskusteluun:
Kaksi talvea ajoin, työmatkat seitkytluvulla kolmisiipisellä 500cc 2T kawasakilla.
Silloin tällöin, oli vesinaurussa pidättelemistä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

HiTec

Itse aikanaan ajelin useammankin talven läpeensä 50cc moposkodella työmatkaa reilun 20km/siivu pk-seudulla. Ja kyllä noissa sisuskumit oli käytössä kun jotenkin tuntui ettei se ilma ilman sisuksia tahtonut noissa Duroissa pysyä. Tosin enpä noilla ajellut kuin pari talvea ja sen jälkeen lopetin gummien vaihdot. Samoilla kesägumeilla mentiin sen jälkeen läpi talvenkin, sen verran hyvin on täällä pk-seudulla nuo fillaritiet hiekotettu 8)
BMW R 1200 ST -05