Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

baotian rebel49 BTM bt49qt-12d45 tietoutta

Aloittaja joni_k, 09.09.15 - klo:19:29

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 26.09.15 - klo:23:15
nyt mulle selvisi siis se vastuksen näköinen mötikkä etukatteen alla. seuraava ihmetys jos oikein nyt luin niin  ajovalot  tulee suoraan  magneeton kautta ja loput sitten regulaattorin kautta? eikös se ois ollu fiksumpi kaikki laittaa ton regun kautta niin ei olis tarvinnu tollasia vastuksia.

Tee haku "magnetto/magneetto/vauhtipyörämagneetto.
Sen vastuksen tarkoitus on "niellä"säätimeen kohdistuvia induktiivisiä piikkejä kytkentä/häiriötilanteissa.
Jännitteensäädin toimii, sekä akun DC että valojen AC sähköissä.
DC valosähköjä ei yleensä käytetä,koska tasasuuntaus syö osan valotehosta.
Ja DC valosähköissä on aina mukana, vikaantumassa, se 1800 luvulla keksitty happolaatikko, jonka nimi on akku.
Toinen syy AC valosähköjen käyttöön on.... yllätysyllätys ::) erillistä valokytkintä ei tarvita, valo syttyy, kunhan mopo käy.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

pekpel

Ja se vastuksen kautta kulkee valojen AC sähkö vain kun ajovalot on katkaisijasta sammutettu.
Magneetto ei tykkää jos ilman kuormaa käyttelee..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

joni_k

schwalbet taitaa olla ens talven kumeina. vinkkiosastolta huomasin tori.fi ilmotuksen ja ostin ne. toivottavasti reunat on ok kunnossa ettei tarvis sisuskumeja alkaa ostelemaan mut halvemmaksi tulee sekin mitä uudet kumit.

joni_k

tohon starttaamiseen niin johdot taitaa olla ok mutta akun lataus ei kyllä ihan pelitä niinkun pitää. siis jännitesäädin toimii kyllä mutta riittämättömästi eli ei lataa akkua kunnolla. googlella sattumoisin törmäsin juttuun jossa oli toinenkin törmännyt samassa skootterissa samaan ongelmaan ja ratkaissu ongelman narakun high output jännitesäätimellä. alusta saakka joutunu latailemaan akkua irtolaturilla aina välillä. ekana epäilin akkuja huonoksi mutta taitaa vika olla tässä. näkyy myös tossa kuvassa se yksi vastuspötikkä josta olikin jo juttua.

http://ulf-johan.info/baotian-rebel-fude-race-bt49qt-12-high-output-j%C3%A4nnites%C3%A4%C3%A4din

jwalk

Tuommonen ollu mulla tän kesän säätimenä: http://www.gy6-motor.de/50W-Power-Performance-Regulator-GY6-4-stroke-50cc-125cc-150cc-Scooter-China
Ei ole sähkö loppunut. On mulla muutakin kikkaa kyl.

joni_k

hmm..kikasta puheenollen mites jos haarottaa ton säätimen johdot ja pistää niinkun tupla jännitesäätimet? alkaako johdot sulamaan jossain päin?  ;D

jwalk

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 03.10.15 - klo:18:46
hmm..kikasta puheenollen mites jos haarottaa ton säätimen johdot ja pistää niinkun tupla jännitesäätimet? alkaako johdot sulamaan jossain päin?  ;D
Jaahas..Mielenkiintoinen idea, en osaa täsmällisesti vastata, mutta arvaan että ainakin toinen säädin kärähtäis. Tuskin löytyy kiinantoleransseilla niin identtisiä yksilöitä että kimpassa toimisi.
Ehkä staattorikaan ei tykkäis hyvää.
Kokeile ja kerro meillekin, kuis kävi..;)

Coastside

Puolijohteita ei voi kytkeä rinnan koska ne siitä kärähtää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

ei sitten..  ;D pistin tossa toisen akun penkin alle. pitäis ampeerit riittää nyt. pistin plussan startin releelle ja sit miinuksen runkoon. vielä mahtu kamat mitä oon penkin alla kuljetellu. sadevaatteet ja vähän työkaluja.

jwalk

Pientä apua on, kun vaihdat taka- ja parkkipolttimon ledeiksi ja ajelet valoisuuden ja tilanteen salliessa parkit päällä..

joni_k

hmm.. periaatteessa jos sais napattua ledeillä 20-30w pois.. sit parempi lataussäädin vois ehkä käsilämppäreitä miettiä.. ;D onko kukaan mittaillu kuinka paksu on toi ohjausstonga..lähinnä mietityttää saako kaasukahvan ympäriltä sitä tuppea irti ettei koko kahva mene risaksi.

Coastside

Ajokäsineitä lämmittimellä ja omalla akulla saa kohtuulliseen hintaan. Kahvoja on turha lämmittää ja siihen käy tehovastus putkeen kun tulppaa ettei koko putkea lämmitä. Putki on 22 mm.

Tuulisuojien asennus kahvoihin on vaikeaa,  hyvin väljät rukkaset hanskojen päällä helpommat. Materiaali vain täytyy olla liukumatonta kuten säämiskää kämmenpuolella. Minulla oli tuollaiset mutta liukkaasta kankaasta joiden kämmenpuolelle oli ommeltu jotain matkalaukun materiaalia. Käyttöarvo nolla -
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

tossa vähän miettiny miten sitä talvella toi huolto pelaa ja mopoa ois kai hyvä lämmittääkin ennen lähtöä..kylmä on talli ja eristystä ei ole. 20kw hallilämmitin löytyy mutta ei siellä kaasujen seassa työskentely oikein mukavaa ole. lämmittää kyllä. mulla ois auton sellanen pressu vai mikä lie sen nimi on. pari vuotta ollu pussissa en oo kertaakaan käyttäny. jos sen vetäsee mopon päälle ja sisätilalämppäri puhaltamaan lämpöä. periaatteessa siellä "vällyjen" alla vois pytty remppaakin tehdä..  ;D täytynee kokeilla miten lämpö pysyy siellä. vois ostaa sellasen skootterille tarkotetun ja jättää se töihin. aikansa se lämpö pysyis siellä suojan alla.

joni_k

juu no rykäsin tehdä kehikon tonne tallin sisään. pressut ympärille. en tiedä kyl tuliko liian iso tehtyä ei taida sisätilalämppäri enää riittää.. ;D

joni_k

Kokeilin tänään ihan vaan pressu mopon päälle ja lämppäri pöhisemään. Oli -5 ja ok tarkeni jännitesäätimen vaihtaa.  Huomenna aamulla renkaiden kimppuun.  Tuli viestiä matkahuollosta.