Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

baotian rebel49 BTM bt49qt-12d45 tietoutta

Aloittaja joni_k, 09.09.15 - klo:19:29

« edellinen - seuraava »

joni_k

kyl toi 72 on jotenki kakka noilla osilla..eilen tuli 63 pytty postissa taidan asentaa sen. sitten kairattu kansi ja a9 nokka. täytyy tota nokkaa mittailla paljonko enemmän nostoa se antaa vs vakio..oo ihan varma onko tosta mitään hyötyä vai haittaa koko nokasta..  ;D

joni_k

Montakohan km uudella perällä ajettu.tänään laskin öljyt pois.oli iha harmaata metalliöljyä..täytyy viel useamman kerran vaihdella ja ajella. Ei oo kyl koskaan aikasemmin noin metallista tullu. 95 suutin moposportista kiinni ja tötsä rajoitin ilmanputsarista veke tuntuu vetävän hyvin.

joni_k

Mietin tossa jos ostais haitariputkea tms ja vetäis ilmanputsarin vaikka penkin alle siitä tarkistusluukusta. Joku power filtteri päähän.Tolla vakioputsarilla vesikeleillä imee vettä saumoista ja suodatin märkä alaosasta.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 18.07.17 - klo:17:34
Mietin tossa jos ostais haitariputkea tms ja vetäis ilmanputsarin vaikka penkin alle siitä tarkistusluukusta. Joku power filtteri päähän.Tolla vakioputsarilla vesikeleillä imee vettä saumoista ja suodatin märkä alaosasta.
Sinänsä hyvä idea mulla oli jonkun aikaa vahvistetutusta pölynimuriletkusta putki, joka teki melkein 180 astetta ja putsari sivukatteen ja runkoputken välissä..Pysyy kuivana ja melutkin aisoissa.
Mutta kokeiluja/havaintoja;
-Optimipituus imuputkelle 15-20cm, pidempi vie tehoja yläkierroksilta, eihän näistä oikeesti vääntökoneiksi ole.
-Jyrkät mutkat tekee saman mutta vähän joka kierroksilta, etenkin yläkierroksilta.

Nyt mulla vaahtomuoviputsari lokarin päälle kiinnitettynä, ei ekasta lätäköstä kastu, mutta rankkasateella taatusti. En kylläkään sateella ajele kuin pakon edestä, työmatkatkin (n. 1 km.) menee nykysin fillarilla.

joni_k

mulla ei saa olla kelistä kiinni koska ajellaan. loskalla ja rankkasateella ja alle -10 asteen pakkasissa.  voisha tuota kokeilla siinä paljoa menetä.ainoa voi olla että joutuu ostaa vieläki isomman pääsuuttimen kun noi power filtterit on aika horoja päästää liat ja ilman läpi.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 18.07.17 - klo:19:42
mulla ei saa olla kelistä kiinni koska ajellaan. loskalla ja rankkasateella ja alle -10 asteen pakkasissa.  voisha tuota kokeilla siinä paljoa menetä.ainoa voi olla että joutuu ostaa vieläki isomman pääsuuttimen kun noi power filtterit on aika horoja päästää liat ja ilman läpi.

Näin me suomessa toimimme, kelin sattuessa...ajamme kelissä  ;D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

jwalk

joni_k

no vaikka tommonen. täytyy mittailla jos motonetist kävis kattomas.nopea google biltema keikka sieltä saa halvemmal..

joni_k

joo ei menny putkeen. liian jäykkä toi 38mm vesiletku mitä meinasin.hitsi jos jostain löytyis pätkä 40mm ihan vaan imuriputkea.ennen muinoin ois varmasti ollu varastossa ku tuli niitä dyykattua reilusti roskiksista.. :( täytyy kai tyytyä alumiiniseen putkeen mut aika heiveröä tekoa se on. http://www.motonet.fi/fi/tuote/457040/Alumiiniletku-o40mm--500mm-haitariputki

Coastside

Letkun voi tehdä itse. Rautalankaspiraalin päälle ompelee kangasta myös kiinnittäen lankaan. Päällystää xyleenillä ohennetulla silikonilla. Kun kangaskerroksia on useita, tulee kova letku. Päät halutuilla mitoilla. Muoto voi olla kulmikaskin ja mutkainen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

samijkl

Lämmitä kuumailmapuhaltimella sitä letkua niin menee paikalleen, jos siitä jäi kiinni.

pera8x

juu, tota muovista/kumista orkkis letkuakaan ei saa kaasarinpäähän kiinni ilman, että sille antaa ensin lämpöä. sen verran kovaa tavaraa nuo kiinankumit. ;D

joni_k

kyl se siis paikoilleen menee mutta se mutka on aivan liian jäykkää tekoa  ei saa niin jyrkkää kulmaa että sais työnnettyä penkinalletai yhtään mihinkään katteiden alle.

Coastside

Kumiletkuun käy itsevulkanoituva teippi muuttaa mutkia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Pölynimurin letku ja siihen vulkkisteippiä vahvikkeeksi