Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Staattori

Aloittaja Matteuss, 15.08.15 - klo:17:41

« edellinen - seuraava »

Matteuss

Mistä tarkalleen, en tiedä tuosta mitään...

konenikkari

Ehkä kannattaa lopettaa skotun repareeraus ja keskittyä vaikka ruusujen hoitoon ja teknisten tyttöjen vikittelyyn ;-)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Matteuss

Pitää varmaan tässä alkaa "alaa" vaihtamaan :D

Matteuss

Kuva pickup kelasta. En osaa sanoa onko vikaa vai ei.. Koska dynamosta oli johot katki ja johtoa ei ole lisää:/ joten millä muulla tavalla voi kokeilla toimiiko tää pickuppi? Virtamittari noihin "napoihin" ja polkasee?

konenikkari

Valitettavasti pick-up kelan tuottamaa jännitettä ei voi mitata kuin peak voltace mittarilla tai yleismittariin liitetyllä peak voltace adapterilla.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Matteuss

Eli muuta mahdollisuutta ei oo kuin että hommata uusi staattori(tai käytetty) ja yrittää sillä saada toimimaan?

konenikkari

Tuskin se vika siinä staattorissa on, jos akussa on sähköä.
Tuon pick-up kelan taitaa saada ostettua erillisenäkin.

Matteuss

http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=87415 kuvan staattori mahtaa sopia mun roxiin, onhan se 2008vm. Mullakin on 12-kääminen siinä että ei luulis olevan väärä.. laitan tilaukseen ja kokeilen miten toimii.

helkama sc-r

Mittaa pick-up kelan vastus.

A_sentaja

Onhan nuo molemmat piuhat pic upissa varmasti kiinni... On parikin tapausta ollut, joissa moposta katoaa kipinä ja ulkoinen picuppi.. Johdot tuppaa tärinässä murtumaan, ja tuossakin juotosta katsoessa huomaa ettei vaan olisi yhteydet poikki pelkästään.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Matteuss

Voinhan minä ne kolvata uudestaan :) kyllä ne tuntui olevan kiinni, kokeilin katsoa ja heilutella niitä.

konenikkari

Mittasitko pick-up kelan vastuksen, noista,  "Ja kyseiset johtimet liennee väriltään musta/valkoinen ja toinen valko/punainen?"
Ja hanki nyt hyvä mie..eiku henkilö senverran sähköjohtoa että saat tiukanpaikan tullen dynamos toimimaan ; -)
Onko pick-up kelan kestomagneettisydämen etäisyys vauhtipyörän "klompista" eli korkeimmasta kohtaa n. 0,5mm
Pistä vielä yhtä hyvä kuva kuin entinenkin oli, vauhtipyörän asennosta, jolloin pick-up on vauhtipyörässä olevan korokkeen kohdalla ;-)

Matteuss

Tässäpä kuvaa. Omasta mielestä siinä on ihan sopivasti väliä, varmaan just 0.5mm kynän lyijy mahtus.

A_sentaja

Rakotulkki olisi kova sana,ei tarvitsisi arpoa....;) Olen joskus käyttänyt sopivan mittausvälineen puutteessa paperinpalaa raon määrittämiseen.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

helkama sc-r

Ei se etäisyys niin tarkka ole, riittää kun ei pick-up kela osu magneettiin ja on n. 0,5mm päässä.