Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility50 hyytyy

Aloittaja rasev, 05.08.15 - klo:14:35

« edellinen - seuraava »

rasev

Kymco hyytyy kilometrin ajon jälkeen, nopeus tippuu pariinkymppiin ja sitten sammuu. Hetken kun odottaa niin, lähtee ok käyntiin, mutta sitten taas hyytyy ja sammuu. Bensaa on tankki täynnä, piuhat olen putsaillut ja vaihtanut kaasariin mukana tulleen isomman suuttimen.
Ilmanputsari on putsattu ja uusi tulppa on.
Voisiko olla tankin pohjan hana, jos se antaa vaan letkuun hiljakseen bensaa ja sitten kun letku tyhjä niin sammuu?

konenikkari

Kilometrin ajomatka sopii, alipaineen tai polttoainetankin korvausilman puutteeseen.
Koeta ajaa korkki löysällä.
Tuliko varmasti kaasuttimen vaihdon yhteydessä,
hanan alipaineletku paikkaan jossa on alipainetta, aina moottorin käydessä.
Sopii myös voitelun puutteeseen tai ylikuumenemiseen.
Ja taas kerran, kerro vähän myös muusta, kokoonpanosta.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

pekpel

Sopii myös tukkoiseen bensansuodattimeen, kohokammion jumittavaan tai väärin asennettuun neulaventtiiliin ja siihen että bensaletku on litistyksissä satulaboksin ja rungon välissä.
Vika on melko selkeä, todennäköisesti bensa loppuu kaasarista..
Syy siihen on sitten eri juttu...

Kokeile suodatin ja hana ottamalla kaasarista bensaletku irti ja imukanavasta bensahanan alipaineletku
Kun alipaine letkusta imaisee joko ihan ite tai jollain ruiskulla yms. niin bensan pitäisi virrata letkun täydeltä knnon lorinalla.

Tuo letkun väliin jääminen onkin kiva juttu, mopo voi käydä jalalla hyvin ja toimia, mutta kun istahtaa päälle niin meneekin letku tukkoon ja mone loppuu,,,
Eli tarkista että bensaletku tai alipaineletku ei ole niin että voisivat litistyä tukkoon

Jos nuo ei auta ja ovat kunnossa niin sitten kaasarin neulaventtiilin kimppuun, tarkista että neulaventtiili on oiken asennettu, monesti siinä neulaventtilin päässä on sellaine pieni rautalankakiekura, sen pitää olla kohon lirpakkeen ympäsrillä, ei sen lirpakkeen ja neulan välissä. Jos on väärin kohokammion bensapinta on niin paljon pielessä että aiheuttaapi paljon kiusaa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

helkama sc-r

CDI boksin puolijohteet voivat tiltata kun lämpenevät, vaiika bensapuolelta saattaa vika silti löytyä.

rasev

Vika löytyi. Bilteman pestävä bensansuodatin oli sulattanut osan kirkkaasta tiivisteestään sinne suodattimen sihtiin mössöksi. Päästi vain hissukseen bensaa läpi, eli letkullisen verran kulki hyvin, sitten ei riittänyt bensantulo enää. Uusi normi suodatin tilalle ja hyvin pelaa nyt.

helkama sc-r

Bilteman ja kiinalaisten suodattimet kestävät paremmin 98e bensaa.

kani

Se ylimääräinen suodatin vaan pois. Bensahanassa oleva sihti riittää hyvin.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: kani - 11.08.15 - klo:23:25
Se ylimääräinen suodatin vaan pois. Bensahanassa oleva sihti riittää hyvin.
Mulla sekä kaverilla se hanan sihti on irronnut ja lojunu tankin pohjalla. En tiedä kuinka yleistä on muilla ollut.

kani

Kiinalaista laatua :D. Silti uskon että enemmän ongelmia siitä lisäsuodattimesta kuin hyötyä. Kohta alkaa omassa olla aika vähissä ylimääräiset osat ja kytkimet.

Sent from my iPad using Tapatalk

terppa82

Ajakaa aina 98:lla. Toimii kaikki parermmin

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: kani - 11.08.15 - klo:23:37
Kiinalaista laatua :D. Silti uskon että enemmän ongelmia siitä lisäsuodattimesta kuin hyötyä. Kohta alkaa omassa olla aika vähissä ylimääräiset osat ja kytkimet.

Jotkut ihmiset elää tai toimii uskon varassa, itse tuputan ihmisille mielummin tietoa.

jassujos

Lainaus käyttäjältä: rasev - 05.08.15 - klo:14:35
Kymco hyytyy kilometrin ajon jälkeen, nopeus tippuu pariinkymppiin ja sitten sammuu. Hetken kun odottaa niin, lähtee ok käyntiin, mutta sitten taas hyytyy ja sammuu. Bensaa on tankki täynnä, piuhat olen putsaillut ja vaihtanut kaasariin mukana tulleen isomman suuttimen.
Ilmanputsari on putsattu ja uusi tulppa on.
Voisiko olla tankin pohjan hana, jos se antaa vaan letkuun hiljakseen bensaa ja sitten kun letku tyhjä niin sammuu?

helkama sc-r

Ime bensahanan alipaineletkusta kevyesti, jos haluat tietää tuleeko bensaa.

pekpel

Tuosta bilibaliteeman pestävästä bensansuodattimesta voisi laittaa ihan yleisvaroituksen..
Muovinensihti sulaa mössöksi 95e10 ja 98e5 bensoilla, v-powerilla en kokeillut.

Itse olen poistanut nuo samantein kun olen jossain mopossa niihin törmännyt..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kani

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 20.08.15 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: kani - 11.08.15 - klo:23:37

Jotkut ihmiset elää tai toimii uskon varassa, itse tuputan ihmisille mielummin tietoa.

Itselleni tuo ylimääräinen suodatin on osoittautunut vuosien aikana turhaksi joten sen voi faktanakin sanoa :). Ja kokemus myös sen että kinkeistä kannattaa kaikki turha riisua pois.