Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorin hihnan vaihtoväli?

Aloittaja kymco2003, 15.07.15 - klo:16:13

« edellinen - seuraava »

kymco2003

Eli paljon varin hihnan vaihtoväli km/vuosi,lähinnä super feverissä,ei oo manuskaa,mietein että oman kyncon remmillä ajettu 6000km mutta se on 12 vuotta vanha ni kovettuu kai?

konenikkari

Totta, hihnan vaihtoväliin vaikuttaa, voimakkaasti myös hihnan ikä.
Päinvastoin kuin luulisi, joka päivä käytössä oleva hihna saattaa kestää pitkäänkin.
Kun taas joitakin vuosia käyttämättä ollut remmi kuolee muutamalla sadalla kilometrillä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

xx851z

Enemmän kuin vuosia ja kilometrejä, kannattaa katsoa millejä ja hihnan yleistä kuntoa. Milli pois leveydestä vaikuttaa huippunopeuteen jo useita kilometrejä. Rispaumat ja halkeamat kertovat myös vaihtotarpeesta. Selvitä mikä on Superkuumeesi vakiohihnan leveys ja mittaa tönärillä nykyisen leveys, etene sen mukaan. Kiinanelareiden vakiohihnan on esimerkiksi noin 17,5 mm.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

konenikkari

Totta ja aiemmissa keskusteluissa suoritettujen lasketatoimien perusteella, yksi millimetri pois hihnan leveydestä vaikuttaa hihnan nousun/laskun noin 1,5 mm.
Ja jokainenhan meistä osaa laskea kuinka paljon se on kehän pituudessa.
Lisäksi toki huomioimme, että etulautasten lisääntynyt kehän pituus vaikuttaa myös takalautasten kehänpituuteen.
Joten kokonaisvälitys, muuttuu kuluneella remmillä, ehkä, oleellisesti. ::)
Virheettömän remmin selkäpuoli on suora, kuluneessa, käyristyy.
Kelvoton remmi, tekee nopeastikin  selvää ehjistäkin varin lautasista.
Yksi hyvä testi varihihnalle on kääntää sen kädessä "väärinpäin", jos hihnan rakenteessa on halkeamia sisäsivussa on hihna entinen.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

kymco2003

Osaako joku kertoa feeverin remmin mitat,en oikein luota mittanauhaan ja tönäriin,kyl se kumi aika kovan puoleista on ja pikku murua kopsssa?

xx851z

Pieni googlaus kertoo, että uutta tarvikehihnaa myydään mitoilla 18,5 x 732mm
Keep the shiny side up and the rubber side down!

konenikkari

Dayco ilmoittaa,  17,5x 724 sopivan, kymco sanoo myös hihnan 18,5x732 sopivan.

Kinkster

http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-kymco-super-fever-variaattorin-remmi-pituus-732mm-p-12335.html

tuollaistakin löytyi googlella.

Varin koppaan kertyy ajan myötä kumipölyä ja pienen pientä murua mm hihnasta.

konenikkari

Tuo soukempi remmi saattaisi olla parempi vaihtoehto sen kiihtyvyyden kannalta ;)

kymco2003

Kiitos huomenna lähtee läjä jousia,rullia ja hihna tilaukseen,sellanen kysymys vielä että kun kaikki on levälleen ja ajattelin putsata paikat bräkleenillä niin onko haittaa jos putsaa myös kytkimien pinnat ks.aineella?

kymco2003

Ei hemmetti ei sitä jousta saanu vaihdettua sinne takavariaattoriin millään voi helv ja ne kytkinpalatki näytti aika kulahtaneilta,laittakaa ny hyvät kymcolaiset linkkiä/vinkkiä mistä sais ostettua koko takavarin uuden sillä kireemmällä jousella :'(

-Zone-

Noin 10 vuotta oon kiinalaisen kanssa taistellut, enkä ole vissiin nähnyt missään takavariaattoreja myytävän valmiiksi virijousilla.

kymco2003

Ku ei sitä saa ruuvipenkkiinkään ku hajoo ruskee n.85mm paksu jousi siellä näytti olevan,5gr rullia koitin ei toiminu kiihty huonommin ja kulki vähemmän vanha hihna oli kulunut leveydestä 2mm,uus kevlariremmi tulossa.

-Zone-

Vanerista, kierretangosta ja muttereista voi väsätä esim tollasen https://youtu.be/Ew8IeHt1hKU
Tuo on tehty puristimista https://youtu.be/Zr-ha6OCTrY
Mutta yksinkertaisin on vaan pistää takavariaattori lattialle ja seistä päällä. Sitenkin oon takavariaattorin kasannut.
https://youtu.be/W12VsjkCUSo

Coastside

Jousen voima on niin 15 kg joten sen puristaa helposti. Mutterin käsittelyä varten on hyvä olla lukitsin kuin noissa filmeissä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04