Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot Vivacity sammuu kovemmassa vauhdissa, mutta lähtee heti käyntiin

Aloittaja Red Devil, 23.06.15 - klo:13:05

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Joissain kaasareissa nuo on samassa piirissä. Eli kaasarissa on normisti kohokammion pohjassa putki ylös jonka yli menevä bensapinnan korkeus vuotaa sitten sieltä tyhjennyspropun kautta ulos. Tyhjennysproppu tukkii sitten vain siellä pohjassa olevan reijän siihen samaan piiriin. Näin mä oletin sen olevan kun pistit tyhjennyspropun olevan kiinni. Noin rakennettuna se kaasari ei tarvitse erikseen ylivuotopiiriä.

Eli; Myönnän, mun moka kun tein olettamuksia.

r2

LainaaEli; Myönnän, mun moka kun tein olettamuksia.
No problem, brother. Huomenna viisaampi. Katellaan ny mitä sieltä paljastuu.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

r2

Loppuraportti:
Joopa joo, rikki mikä rikki. Sakkakupin tiiviste oli vuodon syy, erehdyin kun katsoin että valuttaa tyhjennyspropusta. Se nippa kun on alin paikka niin sieltähän se tippuu. Tiiviste oli niin rikki etten lähtenyt sitä korjailemaan, menee vaan huonommaksi. Ja tulvikin se mokoma, neulaventtiili vuoti puhalluskokeessa.
Tein vähän vertailevia mittauksia ja tuo Dellortohan kävi heittämällä vanhan kaasarin tilalle, vaijerin lähtöä piti modailla että sain sen paikalleen siististi. Ja kaasuttimessa on kunnon kumitiivisteet ja jopa ehjät vielä. Pääsuutin 70, vanhassa oli 54. Saa kai niinsanotusti kakkua tarpeeksi.
Ja käymäänhän se siitä sitten lähti, säädin seoksen ja tyhjäkäynnin kohdalleen ja sitten painelin baanalle. Hyvin pelasi, selvästi parempi kaasunvaste kuin aiemmin. Ja vetoja tuntuu olevan, ajoin tahallani lähiuimarannalle josta on jyrkkä ylämäki lähtiessä. Hienosti tultiin pois ilman jaloilla potkimista.

Huomenna jos sää suosii niin ajetaan taas ajotunti ja kohtapuoliin teini saa painella kirjalliseen ja sitten käsittelykokeeseen.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

konenikkari

Korjautuikohan, alkuperäisen kysyjän ongelma, samoilla ohjeilla?
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Red Devil

Hyvää vinkkiä tässä on tullut, mutta en ole vielä kerennyt viemään skodea tutulle remonttireiskalle. Itse en tuota lähde enää tonkimaan, ettei mene huonommaksi. Sillä vaan kysyinkin, että jos on jotain mitä, mitä kaveri ei ole kokeillut. :) ainut mikä jäi mietittymään vielä itseäni, että pitäisikö tuossa olla vähintään 9g rullat (voinu lukea jostain väärinkin), kun siinä on tehoputki ja kireämmät takavarin jouset. Etuvarin rullat on nyt joku 6-7g ja tuntuu, että voisi lähteä paljon paremminkin. Nyt vähän huudattaa ja paremmin vetoja löytyy vasta isommissa vauhdeissa, kunnes sammuu.
Mies voi vanheta, mutta ei koskaan kasvaa aikuiseksi! ;)

konenikkari

Jos alkuperäisvari, ei  taida varin rakenne sallia kuin +- 0,5g  9g:stä poikkeavat rullat.
Tehoputki vaatii yllättävän suuren pääsuuttimen.
Asian nopeammassa ratkaisussa olisi auttanut, jos jo aloituskirjoituksessa, olisit maininnut tehoputken.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

sak77

Mulla rupee mooaamaan ku pääsee n.60km/h vauhtiin.

Tyhjäkäynti toimii normaalisti ja kiihtyy hyvin.

Pytty on Airsalin 70cc ja kaasari on BGM Pro 19mm Racing

2003 Vivacity

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: sak77 - 05.08.15 - klo:20:48
Mulla rupee mooaamaan ku pääsee n.60km/h vauhtiin.

Tyhjäkäynti toimii normaalisti ja kiihtyy hyvin.

Pytty on Airsalin 70cc ja kaasari on BGM Pro 19mm Racing

2003 Vivacity

Turhan iso kaasutin tolle sylinterille. Onko alkuperäinen suodatinkotelo paikoillaan.
Vaatii varmaankin manuaalihanan.

Red Devil

Alkuperäiseen postaukseen liittyen skode tuli kuntoon ihme ja kumma pelkästään ajamalla paljon, vaikka alkuun sammuilikin. Ilmeisesti uusi mäntä ja männänrenkaat oli sen verran tiukat, että kuumentuessa ja laajentuessaan katkas aina käynnin. Kun ne kuluivat, niin nyt kulkee kuin unelma! Ainakin näin arveli eräs kylän konetaituri. Ei kai se muutenkaan itsestään olisi tullut kuntoon.  ::)
Mies voi vanheta, mutta ei koskaan kasvaa aikuiseksi! ;)