Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suzuki burgman 400

Aloittaja alli, 10.04.15 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

alli

Tuli hankittua tommonen 2006 mallinen burgman.kilometrejä siinä 19000 ja olisin tarvinnut jonkun joka osaisi ns. neuvoa huolloissa ym.Minulla ollut aina moottoripyörä ja nää skootterit on mulle niin outoja että olisi kiva saada jonkinmoinen info huolloista .Jos joku osaisi pääkaupunkiseudulla tehdä tämmöseen huollon(varihihnan ym tarkistus ja tarvittaessa vaihto) öljyt,tulpat niin ota yhteyttä     rajaniemi.timo@gmail.com

HiTec

No eihän tuo paljoa moottoripyörästä noilta osin eroa. Öljyt pois ja uudet tilalle, eikä tartte olla kallista mp-öljyä koska ei ole märkäkytkintä eikä moottori kierrä 10k tuolle puolen. Tulpalle pitäisi pyörän mukana olla piiitkä avainkin, penkin etutilasta luukku auki ja tulpanvaihtoon. Ja hihnankaan mittaus ei kummoinen toimi ole, koppa auki ja hihnan leveys vaikka työntömitalla mitaten. Eka maxi tuo omakin Burgman oli aikanaan ja ihan hyvin hommat hoitui maxi-newbienä 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

pekpel

Ei tuo voi mopoa hävetä huollon puolesta..
Mitä nyt on oikea öljynsuodatin ja variaattorissa hiukan enemmän ja parempia palikoita.

Omaa Xevoa huollan itse, Burgmanniin en ole sen enmpiä tutustunu.
Meillä on mopokerho jossa voi käydä joskus huoltamassa skopaa, varsinkin jos omat työkalut loppuvat kesken.

Helsingissä cafe regatassa joka tiistai on skopaporukkaa kaffella noin 1645 eteenpäin ainakin 1730 asti.
Sieltä löytyy varmasti kuskeja joilla on tietoa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

alli

Nyt ajellu muutaman sataa kilometriä ja ihan mukavalta tuntuu,vaikka tehoja saisi olla hivenen enemmän,mutta kyllähän tuollakin kerkeää.Missä kilometreissä yleensä vari hihna on tiensä päässä ja miten sen huomaa ajossa

yari67

#4
Alkaa luistamaan, sen kyllä huomaa kun ajaa. Kymcon DT.n hihna kestää 15-20tkm, tosin joku on ajanut 40tkm samalla hihnalla. luulisi olevan samaa luokkaa tosin jos matka-ajoa on niin kestää paljon pidempään.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

viisnelonen

Olen kans tässä alkanut katteleen noitaa 400 burgmaneja.. Selatessani huolto-ohjeita kiinnitin huomiota tiheisiin venttiilin välyksen tarkistuksiin eli 6000 km. Voiko HiTec tai joku muu kertoa kokemusperäisesti onko ko väli vain valmistajan/maahantuojien turhaa huolehtimista vai onko niillä välykssillä oikeesti taipumusta tuossa koneessa muuttua niin että tuo mittailu on aiheellista.
Onko noissa jotain muuta erityistä mitä tarttis tsekkailla kun menee tarjokasta tutkaileen. Tietty käyn koeajolla ja teen yleisiä havaintoja mutta olisko jotain aivan omaa burgman jutskaa mitä pitäis havainnoida.. luin jo noiden kaasutin versioiden käynnistymisongelmista.
https://docs.google.com/file/d/0B0fPe4feWkfeMmJjMGIzNmQtYTc0Mi00OWY1LWJmNDktZGExMjFmMzU4ODJj/edit?pli=1
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

HiTec

No juuri siksi kyllä itse ainakin katselisin noita ruisku-malleja. Jos skodu ei omalla startillaan käynnisty, niin sitähän et sitten mäkilähdölläkään starttaa kun kytkintä et saa kiinni = starttivarmuus on ihan ehdoton nro uno! Lisäksi noissa on tavaratilaa enempi kun se on koko takalisto otettu tavaratilaksi eikä vain se matala kaukalo mikä oli noissa wanhemmissa. Samaten etuosan ilmanvaihtoa on parannettu s.e. pleksi ei rupea paukuttamaan päässä vaikka vähän enempikin narua kiristäisi. Muistaakseni akun sijoittelua ja siten hanskalokeroakin on noissa uudemmissa muutettu, enää ei ole akku kyljellään ja syö 1/2 hanskalokerosta, vaan akku on ihan normaalisti pystyasennossa etukatteen sisällä ja siksi se paitsi kestää käyttöä paremmin, mutta myös sen uusiminen on halvempaa kun ei tartte olla mikään über-geeliakku tms. Toki muutoksia on varmasti paljon enempikin, mutta noi tuli näin ensihätään mieleen sellaisia oikeasti käyttöön vaikuttavia seikkoja 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

viisnelonen

Entäs tuo ventt. välys homma  ? Onko kokemuksia/kommentoitavaa ?
Pidän tuota 6 tonnia tiheenä välinä. vs oma 4v piikkipiaggio missä on 24000 km väli
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

HiTec

No toki lyhythän tuo kyllä on, mutta itse noita koskaan säätänyt sinä 2-3v aikana mitä tuo yksilö minulla oli, eikä tietoakaan onko joku niitä aikaisemminkaan tarkastellut. Kone kyllä kävi nätisti, venttiileistä kuuli että siellä ne hiljakseen naputtaa, mutta ei kuitenkaan kalise = eiköhän nuo välyksetkin olleet edes about kohillaan ::) Mutta tämä oli siis vain oma valintani tuon yksilön kohdalla, se venatarkistus kun ei maxissa ihan helppo homma ole, purkamisineen kaikkineen :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Kalkkaro

#9
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 28.04.15 - klo:15:05
Olen kans tässä alkanut katteleen noitaa 400 burgmaneja.. Selatessani huolto-ohjeita kiinnitin huomiota tiheisiin venttiilin välyksen tarkistuksiin eli 6000 km.

Suzuki Burgman AN 400, Omistajan käsikirjasta sivulta 6-4 jossa on huolto kaavio:
Öljyt ja suodatin 6t
Tulppa 12t
Ilmanputsari 18t
Venttiilit 24t

Eli ihan normi Suzukin huolto-ohjelma.
Variaattorihihnan taulukko neuvoo vaihtamaan 24 t: n välein, mutta järkeä saa käyttää?? Jos on silloin mitoillaan, en vaihda.

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 28.04.15 - klo:15:40
Muistaakseni akun sijoittelua ja siten hanskalokeroakin on noissa uudemmissa muutettu, enää ei ole akku kyljellään ja syö 1/2 hanskalokerosta, vaan akku on ihan normaalisti pystyasennossa etukatteen sisällä ja siksi se paitsi kestää käyttöä paremmin, mutta myös sen uusiminen on halvempaa kun ei tartte olla mikään über-geeliakku tms.

Muistit väärin. Myös näissä uusissa ruiskumalleissa akku on kyljellään hansikaslokerossa ja vie siis puolet lokerosta. Geeliakku Biltemassa maksoi 39,9. Minulla nyt menossa eka kesä, mutta jos 2 kesää kestää, niinkuin täällä foorumilla joku kertoi oman Bilsun geeliakun kestäneen, on 20e/kesä. Aika halpaa kuiteskin.

Lainaus käyttäjältä: alli - 13.04.15 - klo:10:23
Nyt ajellu muutaman sata kilometriä ja ihan mukavalta tuntuu,vaikka tehoja saisi olla hivenen enemmän

Minä olen omallani ajanut n. 6000km enkä ole huomannut tota tehon vähyyttä. Kaikin puolin passeli peli mun tarpeisiin. Onnittelut hyvästä valinnasta. Tulehan Vesijärven ympäriajoon la 23.5. Lähtö klo 11 Lahden satamasta.

31.10.2015 Korjasin kirjoitusvirheen
400 Burgman, 09

viisnelonen

#10
Lainaus käyttäjältä: Kalkkaro - 04.05.15 - klo:19:33
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 28.04.15 - klo:15:05
Olen kans tässä alkanut katteleen noitaa 400 burgmaneja.. Selatessani huolto-ohjeita kiinnitin huomiota tiheisiin venttiilin välyksen tarkistuksiin eli 6000 km.

Suzuki Burgman AN 400, Omistajan käsikirjasta sivulta 6-4 jossa on huolto kaavio:
Öljyt ja suodatin 6t
Tulppa 12t
Ilmanputsari 18t
Venttiilit 24t

Eli ihan normi Suzukin huolto-ohjelma.
Variaattorihihnan taulukko neuvoo vaihtamaan 24 t: n välein, mutta järkeä saa käyttää?? Jos on silloin mitoillaan, en vaihda.

Katsoin tuon huoltovälin Suomen suzukin suomenkielisestä ladattavasta manusta, oli kyllä VM:iin 2002..  Olisko tuo vuosimalli syynä ?
Sulla on ilmeisesti paljon uudempi. Tuo oli kyllä jo ruisku.
Tässä vastaava englanninkielinen https://docs.google.com/file/d/0B0fPe4feWkfeMmJjMGIzNmQtYTc0Mi00OWY1LWJmNDktZGExMjFmMzU4ODJj/edit?pli=1
  kun en enään sitä suomalaista löytänyt.. :-[

E: Nyt huomasin että sulla on vm 2009..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Kalkkaro

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 28.04.15 - klo:15:05
Selatessani huolto-ohjeita kiinnitin huomiota tiheisiin venttiilin välyksen tarkistuksiin eli 6000 km. Onko niillä välyksillä oikeesti taipumusta tuossa koneessa muuttua niin että tuo mittailu on aiheellista.
Tarkistus on toki tarpeen, mutta ei 6 t:n vaan 24 t:n välein. Omani oli juuri kyseisessä huollossa ja kun innostuin loppusyksystä ajamaan niin meni 3 tonnia pitkäksi. Eli 27 t ajettu ja välykset ok.
http://aijaa.com/lxNKCO
400 Burgman, 09

KariH

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 04.05.15 - klo:22:09
Lainaus käyttäjältä: Kalkkaro - 04.05.15 - klo:19:33
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 28.04.15 - klo:15:05
Olen kans tässä alkanut katteleen noitaa 400 burgmaneja.. Selatessani huolto-ohjeita kiinnitin huomiota tiheisiin venttiilin välyksen tarkistuksiin eli 6000 km.

Suzuki Burgman AN 400, Omistajan käsikirjasta sivulta 6-4 jossa on huolto kaavio:
Öljyt ja suodatin 6t
Tulppa 12t
Ilmanputsari 18t
Venttiilit 24t

Eli ihan normi Suzukin huolto-ohjelma.
Variaattorihihnan taulukko neuvoo vaihtamaan 24 t: n välein, mutta järkeä saa käyttää?? Jos on silloin mitoillaan, en vaihda.

Katsoin tuon huoltovälin Suomen suzukin suomenkielisestä ladattavasta manusta, oli kyllä VM:iin 2002..  Olisko tuo vuosimalli syynä ?
Sulla on ilmeisesti paljon uudempi. Tuo oli kyllä jo ruisku.
Tässä vastaava englanninkielinen https://docs.google.com/file/d/0B0fPe4feWkfeMmJjMGIzNmQtYTc0Mi00OWY1LWJmNDktZGExMjFmMzU4ODJj/edit?pli=1
  kun en enään sitä suomalaista löytänyt.. :-[

E: Nyt huomasin että sulla on vm 2009..

Hommasin vuoden 2006 AN400 Burgmanin ja kaipailisin suomenkielistä manuaalia. Jos satutte tietämään mistä löytää suomenkielisen niin kertoilkaa.
Yritin itse kovasti sitä etsiä löytämättä. Maahatuojalle pistin kyllä viestiä josko heiltä löytyis.
Suzuki Burgman AN 400 2006

Aiemmat:
Kymco Agility 50, Kymco Super 8 50, Helkama Ambassador 150

KariH

Manuaalin saa kopioituna A4-kokoisena hintaan 30€ maahantuojalta. Tilasin.
Suzuki Burgman AN 400 2006

Aiemmat:
Kymco Agility 50, Kymco Super 8 50, Helkama Ambassador 150

viisnelonen

#14
Nyt on sitten ainakin toinen AN 400 skodu mukana näissä höpinöissä..
Oli niin hyvin pidetty/huollettu että oli melkeen "pakko" ostaa pois ettei vaan joudu huonoon kotiin .
Vain 2 omistajaa ennen mua ja nippu huoltotositteita/kuitteja mukaan.
On jo ruiskumalli ja tuplavaloilla sekä kunnon lastiruuma satulan alla. No, vanhahan tuo jo on (-04) mutta on erittäin hyvänoloinen kaikinpuolin lukuunottamatta kulunutta eturengasta.

Edit:  Taitaa näitä olla useampiakin kuin kaksi, AN 400 foorumilaiset voisivatkin vähän päivittää tähän topiikkiin tilannetta niin näkis montako näitä on ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250