Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox ei lähde käyntiin

Aloittaja Matteuss, 05.12.14 - klo:22:22

« edellinen - seuraava »

Matteuss

Oho:D no heti kun pääsen kottiin niin laitan asetukset sillai että muutkin näkee:)

EDIT!: Laitoin videon yksityisestä piilotetuksi. nyt pitäs näkyä! https://www.youtube.com/watch?v=oL3kZfsQ1Q8&feature=youtu.be 
älkää huomioiko tuota putken likaisuutta;-D ei oo ehtiny pestä..

konenikkari

Kovin käy raskaasti, vetääkö vari kokoajan noillakin kierroksilla.
Jos ei kaasari tulvi tai putsari ole tukossa, höyrystää putkessa olevaa nestettä,
ja siksikin saattaa käydä raskaasti.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Matteuss

Unohin mainita etä ei ollut ilmanputsari kiinni videossa. Kaasarista tulee tippa pari bensaa välillä ja joskus oikeen norona :o

Matteuss

ei lähe liikkeelle muutakuin välillä - sillon kun ottaa kierroksia jotenki ja niitäkin ottaa vaivalloisesti >:(

konenikkari

Varmista ettei alipainehana vuoda polttoainetta suoraan imukurkkuun,
ja ettei kaasuttimesi tulvi ja että luistin neula on keskilovessa, ja pysyy.
Minkäkokoinen pääsuutin on...nyt.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Matteuss

Alipainehanasya ei mitään tule vaikka kuinka imee. Neulan loben kahton ku jaksan. Mun mielestä kaasutin saa liikaa soppaa, tiedä sitten miksi, koska on ennem toiminut. Pääsuutin kokoa 74.

konenikkari

Jos ei alipainehanan alemmasta letkusta imemällä tule bensaa suuhun,
keskity uimurikohoon ja siinä kiinni olevaan neulaan.

Matteuss

Miten niitä pitäs kokeilla/kattoa? kyllä siellä se neula on paikoillaan kun kahtoin.

konenikkari

Osta huoltikselta metri pissapojan letkua ja kiinnitä se alipainehanan alempaan nippaan ja ime siitä hana auki asentoon.
Kun alipainehana on auki asennossa, bensaa virtaa kaasuttimeen, ja kaasutin ei saa vuotaa yli, vaikka pitäisit imemällä hanaa auki, pidemmänkin aikaa.

A_sentaja

Otetaanpa cdi kortti käyttöön...;) muinoin eräs oma roxi kävi juurikin raskaasti ja bensaa meni. ostin tarvikeboksin ja kokeilin sillä, a vot kaikki pelasi. Tuntuuko,että toisinaan hetken käy jopa nätisti ja sitten alkaa röpellys ja toisinaa ei millään käy.. kokeile toisella boxilla, kun olet kaasarin nollannut vikalistasta...:)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Matteuss

Imin alipaineletkua ja kaasari  TULVI hulluna!mikä vika siinä siis oliskaan

helkama sc-r

Kaasarin kohokammiossa on koho ja neula, mikä normaalisti sulkee bensan tulon kun kammio on täynnä.

konenikkari

Aletaan olla asian ytimessä  :), ota se kaasutin käteen äläkä pistä paikoilleen ennen kuin olet löytänyt tulvimisen syyn.
Kaasutinta voi testata myös sen irtiollessa ns korjaamotankilla joka on säiliö jonka pohjasta lähtee letku.

Matteuss

Pitäskö kohokammion kohossa olla joku jousi tms koska se ei palauta vai pitäskö edes? Entä se neula? Otin pari kuvvaa ja laitan ne kohta

EDIT: KUVAT: Kohokammion koho+neula:  http://aijaa.com/D379nx  , kohokammio: http://aijaa.com/wyYGUQ

EDIT2: Roksihan lähtee nykyään käymään n.2sec pyöräyttämisen jälkeen, ei ole enää ainakaan siinä vikaa:D

konenikkari

Katso ja kokeile tarkasti, liikkuuko kohossa oleva akseli kevyesti siinä kohon reiässä.
Ja kun pistät kohon ja neulan paikoilleen liikkuuko koho ja sen mukana neula kevyesti kaasutinta kallistellessa.
Kiinnitä erityistä huomiota kaasuttimen rungon kuvassasi näkyvään reikään johon uimurin neula asettuu,
sen pitää olla ehdottoman puhdas.
DIY uimurinneulan reiän puhdistusharjan voi valmistaa hienosäikeisen johdon pätkästä, kuorimalla sitä n.5mm.
Johdonpätkää reiässä pyörittämällä irtoaa sinnikkäämmätkin liat.   
Jos tuntuu toimivan kevyesti voit pistää uimurikammion paikoilleen.
Älä pistä kaasutinta paikoilleen vaan:
Taas voit suorittaa sillä huoltikselta ostamallasi metrisellä pissapojan letkulla, tällä kertaa, puhalluskokeen.
Kiinnitä letku tällä kertaa kaasuttimen nippaan johon kuuluu hanalta tuleva polttoaine eli hanan ylempi letku.
Kun kaasutin on tyhjä ja oikeinpäin pitäisi ilman virrata kevyesti puhaltamalla, kaasuttimeen päin.
Kun käännät kaasuttimen ylösalaisin, puhaltamalla ei ilma saa virrata kaasuttimeen.
PS. erinomaisia kuvia  :)

Pistä vielä kuva jossa kohon neula on oikein paikoillaan uimurissa, kts  :)