Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Hurrcane koneen purkua

Aloittaja Virasto, 22.11.14 - klo:22:59

« edellinen - seuraava »

konenikkari

No, ei taida olla tälläkään kertaa tasavirtaboxi mutta jos on hälytin, eikä sille mene sähköä,
saattaa kipinä hukkua, jos ei akussa ole sähköä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Virasto

akku on ladattu, uus sytytyspuola, uus cdi eikä vieläkää kipinää

pekpel

Ei ole tappokatkaisjaa kaasukahvassa eikä sivujalassa ?
PickUp Coilin johdot oikeinpäin (Bella ei toiminu jos ne piuhat oli väärinpäin) ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Virasto

ei ole tappokatkaisijaa jalassa tai kaasukahvassa

jos näitä johtoja tarkoitat jotka tulee staattorilta nii näyttää kyllä olevan oikeinpäin.

Kampiakselin vaihdon jälkeen kipinä vaa hävis sitä ennen toimi vielä kun kokeilin.

pekpel

Taitaa jo tuntua saman jauhamiselta, mutta on kysyttävä onko maapiuhat kiinni.
Akusta miinusnavasta skopan runkoon ja rungosta tai akulta moottoriin.
- Sulake on ehjä ?
- Pickup coil on oikeasti omalla paikallaan ja magneeton kuppi kunnolla paikallaaan kiilan kanssa

Nuo teipatut liitokset koittaisin jotenkin tarkistaa, että menee sähkö oikeasti läpi..

Ajatukset harhaileepi, joten voi olla jo saman toistoa, sori jos moiseen syyllistyn..

joni_k

menikös näissä parissa kohtaa johto maahan? mulla oli retrossa yks maajohto siinä takalokarin kiinnikepultin alla kiinni.

Virasto

Maapiuhat on kiinni rungossa ja moottorissa, sulake on ehjä, pickuppi on kiinni omalla paikallaan ja näytti 0.30 20k ohm asetuksella yleismittarilla.

Tuo staattori on kyllä aika likanen samoin kuppi voiko tämä vaikuttaa toimivuuteen?
Huomasin tossa kans että uudesta kampiakselista puuttuu kiila ihan kokonaan.

konenikkari

Perin merkeleellistä,asensit siis vauhtipyörän paikoilleen, ilman kiilaa?!?
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Virasto

Kyllä, on se kummallista kun eivät laittaneet kiilaa mukaan uuden kampiakselin kanssa saako vanhasta tuon kiilan irti mitenkää, yritin vähä pihdeillä mutta ei kyllä liikahtanu.

konenikkari

Saa, jos ei paljaikäsin irtoa,pitää koettaa esim sivuleikkureilla.
Jos ei siltikään irtoa, lyö kiilan sisempää päätä sisään päin, jolloin kiilan ulommasta päästä saa kiinni esim sivuleikkureilla.
Jos ja kun onnistut kiilan irroittamaan siitä vanhasta akselista, viilaa sitä vähän jotta sopii uuteen paikkaansa moitteetta  ;)

pekpel

Jos olettaan että pickup on ehjä ja sen etäisyys magneeton kupista on oikea, jää jäljelle mahdollisia vikoja:
- cdi ei olekaan kunnossa, sen voi joskus kokeilla toimivassa mopossa
- puola on risa, voi kokeilla vaikka räpsäyttämällä 12V akulla suoraan sähköä siihen ja pitäis jonkin näköinen onneton kipuna näkyä
- johdotuksissa, nuo olet varmaan jo tsekannut
- erikseen mainittava tulpan johto ja hattu, ensin kokeilee puolasta ihan tavis sähköjohdolla tai meisselin varella tuleeko kipunaa, sitten tulpan johdolla ilman hattua
- itse tulppa, jos näkyy kipuna puolasta, mutta ei tulpasta vaikka johto olis ehjä, niin...

Joskus (aika monesti) saa paremman kipinän kun polkasee eikä käytä sähköstarttia..

Virasto

kuinka lähellä tuo pickup pitää olla?

joni_k

Jos en aivan väärin muista niin 0.5mn siitä Vauhtipyörän nöpökästä.

pekpel

puolisen milliä patista taitaa olla hyvinkin liki oikeaa etäisyyttä..
Eli komppaan edellistä viestiä

Virasto

Kipinä tuli takas ja hyvin lähti käyntiin kiitos jälleen kerran kaikille jotka vaivautu auttamaan.  :)