Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Hurrcane koneen purkua

Aloittaja Virasto, 22.11.14 - klo:22:59

« edellinen - seuraava »

Virasto

Kampiakseli pitäis hurricanee vaihtaa ja sain tossa variaattorin purettua mutta sietä alta paljastui tuollanen ihme sydeemi, osasisko joku sanoa että mikä tuo sydeemi on tossa kuvassa ja pitääkö seki purkaa että saa kampiakselin irti vai lähteekö kampiakseli irti ilman tuon sydeemin purkamista? Joku ihme sokka sielä näkyi olevan.

PappaSkootteri

Lukkorengas pitää laakerin paikoillaan, ota se lukkorengaspihdillä pois ja pääset jatkamaan
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Virasto

entäs sitte tämä staattorin puolella mikäs tää on ja miten tää lähtee irti

xx851z

Se on öljypumpun käyttöratas, irtoaa kun poistat sen pienen sokan tai tapin siitä kampiakselista.
Oheisella kuvahaulla löytyy samanlaisia "maisemia"

https://www.google.fi/search?q=minarelli+scooter+oil+pump&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=-PyYVMeFEoOsOu_agIgN&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1173&bih=822
Keep the shiny side up and the rubber side down!

konenikkari

Ei tappia tarvi  poistaa kun seekeri on jo poistettu.
Ratas irtoaa molemmin puolin samanaikaisesti, varovaisesti kampeamalla.
Tuo ratas kannattaa aina remontissa uusia jos ei ole täysin virheetön.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Virasto

joo seekerin sain irti mutta ratas ei tunnu lähtevän irti onko ideoita?

konenikkari

Se on useinkin yllättävän piukassa.
Itse olen vääntänyt samanaikaisesti molemmin puolin,
puutöissä käyttämieni talttojen kanssa.
Jos ratas näyttää käyttökelpoiselta, on hyvä toimia harkiten.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Virasto

lähti irti semmosilla terävillä pihdeillä jonka sai työnnettyä tommoseen pikku koloon. Lohkot ku sai auki nii sieltä sitte paljastui tämmönen aika kärsineen näkönen laakeri pesä hajoaako uus laakeri/stefa samantien?

PappaSkootteri

kuvassasi näkyy hyvin vain otsapinta jolla ei laakerin kannalta ole juurikaan merkitystä, saisiko sellaista "vinoa" kuvaa josta näkyy pinta johon laakeri kiinnittyy siis reiän reunoilta... olipas vaikea selittää että haluaa toisesta kuvakulmasta kuvaa, kuviahan ei koskaan ole liikaa...
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Virasto

Siitä pari vinoa kuvaa.

PappaSkootteri

heijastaako kuva nuo jäljet siihen laakerin kiinnitys/ulkokehään eli onko ne päässyt "irti" eli pyörimään akselin mukana?
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

helkama sc-r

Ihan kiinalaiselta se näyttää, liikoja ei voi toivoa.
Kokeile ettei ole väljää kun laitat kasaan.

Virasto

siinä ulkokehässä näkyy olevan jotai pikkukoloja muttaku sormella pyöräyttää nii tuntuu iha sileeltä

helkama sc-r

Valuun on voinut jäädä huokosia, jotka koneistettaessa on tullu esiin.

Virasto

kone on nyt kasassa vielä pitää saada runkoon kiinni ja ensimmäinen käynnistys. Kiitos kaikille jotka näki vaivaa ja vastas minun typeriin kysymyksiin :)