Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sym

Aloittaja Remmiveto, 10.05.08 - klo:07:39

« edellinen - seuraava »

Remmiveto

Minkälainen keksintö tämä sym on? myyvät reiluun tonniin 4 vuoden takuulla. .
Suzuki uk 110

Hemmo

Odottele seuraavaa Tekniikan Maailmaa, niin tiedät enemmän.  ;D

funke

Lainaus käyttäjältä: Remmiveto - 10.05.08 - klo:07:39
Minkälainen keksintö tämä sym on? myyvät reiluun tonniin 4 vuoden takuulla. .

Mietin itse samaa mutta päädyin Piaggioon. Niin, 4v se on pikä aika ja raha, minkä siihen laitat takuuseen. Ite et voi vaihtaa, edes öljyjä, sen 4v aikana voivat vedota siihen että mikset vaihtannu öljyjä liikkeessä ja takuu raukee, jos jotakin tulee? En tiedä meneekö se ihan noin käytännössä, mut periaattessa mahdollista. Joku jossain kehui, että hyvä ajettava, tiedä sitten? Koeajo sehän se paras kokeilu.

Symisti

Itse olen ajellut nyt sym rs50 mallilla 2900km ilman mitaan ongelmia.
Joskus vain hieman bensaa tankiin.. ;D

Red Devil

Miullakin on nyt Sym Jet Sport X SR ja pahoitteluni jo etukäteen tulevasta kehumisestani.  ;) Peli on tietenkin hieno kuin mikä, mutta myös tosi hyvä ajettava. Ripeä lähtemään jne. Tässä kyseisessä mallissa on kaiken lisäksi LED-takavalot, digitaalinen mittaristo ja automaattisesti syttyvät valot kun laittaa virrat päälle.  On aivan eri luokkaa kuin entinen Panther Rockyni (Baotian). Koeajoin myös tällä kertaa kiireettä muita vastaavia kuin Symi ja kyllä Sym vei voiton vaikka hintaa onkin enemmän kuin perus kiinalaisilla. Toisaalta eipähän maksa kolmea tonnia niin kuin jokuset apriliat ja peugeotit.

Takuuaikakin on oikein hyvä. Ja ei niihen huoltoihin nyt niin hirveästi rahaa mene, kun huoltoväli on paljon pitempi kuin perus 4-t kinuskeilla.   ;) Toivon vaan, että alkuhuumani ei osottaudu pettymykseksi, vaan että saan vielä lukemattomia hienoja kilometrejä. Talvellakin olisi tarkoitus ajaa!  ;D
Mies voi vanheta, mutta ei koskaan kasvaa aikuiseksi! ;)

Coastside

Neljän vuoden takuu on turha houkutin. Takuun kattamat viat ilmenevät ennemmin. Olla sidottuna merkkihuoltoon rassaa paljon. Varsinkin jos se on kallis ja huono. En viittaa tähän merkkiin, josta on vain näköhavaintoja.
Takuut anetaan yleensä vain siksi että sitkeimmät ja ärhäkimmät tyydyttävät valintansa nostaman kiukun, eivätkä hauku merkkiä päätöikseen.

Se luulo että se olisi huolenpitoa laitteesta ja sen kuljettajan hyvinvoinnista, ei kuulu halppistuotemaailmaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Red Devil

Minusta se ei ole todellakaan turha houkutin ja varmasti kertoo jotain merkistä, niinkuin hintakin. Kyllä se vaan tuntuu ihan hyvältä olla sidottuna merkkihuoltoon, kun kaikki eivät ole seppiä syntyessään. Kyllähän se vähän hävettää kun ei osaa/kehtaa/kerkeä ite korjata tai huoltaa, mutta elämä on!  ::) Ja kun takuuta on reilusti niin ei tarvii ainakaan pelätä, että jos vehje hajoaa täydellisesti, ja kun ei osaa korjata, niin joutakoot kaatopaikalle. Ja se on varma, että huolenpitoa niiltä on löydyttävä, jos tulee ongelmia, sillä helpolla mie en niitä päästä!  ;D

kekra

Mites pitkät huoltovälit tuossa sitten on?

Red Devil

3000km on huoltoväli. Onkohan tässäkin mallissa ruuvilla säädettävä tyhjäkäynti ja varmaan kohtuu helppo säätää? Kun se on tosi pienellä ja sammuu sen takia joskus. Vähän yli tonnin on vaan tyhjäkäynti, kun eikös sen kannattas olla joku pari tuhatta ja kylmällä ehkä enemmänkin?  :)

Motomummo

Täältä löytyy ja samanlainen skootteri mustana. Tässähän lisäksi levyjarrut edessä ja takana. Olen ajanut 1300 km ilman ongelmia :D.
Tyhjäkäyntiä pystyy säätämään ruuvista. Syksyistä ajo mukavuutta olen lisännyt kahvan lämmittimillä.

Jamppa

Tässä surffatessa tuli vastaan tuollainen uutuusmalli SYM:ltä: SYM Fiddle II. Tuskinpa on sattumaa, että kyseinen malli näyttää enemmän kuin vähän Vespa LX 50:ltä ;)

Zorro

Ei ehkä näytä Vespalle ihan niin paljoa kuin Tämä , mutta ei se nyt mitään ennen kuulumatonta ole.  ;D

Ansku

Mulla on Sym Jet Eurox vuosimallia 2006. Hyvin on toiminut ja mittarissa on vajaa 12 000 km jos oikein muistan (jokatapauksessa välillä 11 000 - 12 000). Huoltoon olisi keväällä menossa, mm. jarrut tarkistetaan ja säädetään. Ei siis ole rikki, vaan keväthuoltoon menee, kun itse en noita kaikkia huoltoja jaksa tehdä. Ihan mukava tuolla mopolla on ajaa ja kulkee hyvin mäet ylös matkustajankin kanssa. Omani siis on viritetty, kulkee n. 64km/h. Joskus muinoin saatiin kulkemaan se 72km/h ja vieläpä oli matkustaja. Että ilmeisesti jos viritellä tahtoisi niin saisi ihan mukavasti kulkemaan, itse en kuitenkaan ole innostunut enempää virittämään, riittää että kulkee sen 50-60km/h.  Hyvin myös kiihtyy valoista lähtiessä eikä ole ollut ongelmia käynnistää pakkasellakaan.
Sym Jet Eurox + haaveena ostaa kesällä enduromopo toiseksi kulkuneuvoksi

formis

Hei!
Tänään aamulla Symini sitten sammui. Se vain hyytyi, kun kaasutin se sitten lopulta sammui. Koitin siinä aikani käynnistellä sitä, mutta aina kun kaasutin se sammui. Tyhjäkäynillä siis pysyy käynnissä, mutta kaasutteassa ei. Olisiko vika kaasarissa?

kiitos avusta jo etukäteen :D

Samppa

Jos ja kun vika iski päälle yhtäkkiä, niin kaasarin buhdistuksesta liikenteeseen (olisiko pääsuutin tukossa). Katso myös bensansuodatin (jos on) ja alipainehanan virtaus. Imuvuodot ja tukkeentuneet ilmanputsarit tuovat vian päälle tyypillisesti pikkuhiljaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.