Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sym

Aloittaja Remmiveto, 10.05.08 - klo:07:39

« edellinen - seuraava »

pera8x

jos suuttimia ei oikeesti saa kaupasta ostettua, niin niitä voi kairata, kuten tuolla jo mainittiinkin. itte oon joskus tehnyt sillain, että kun kiinanromua olen rassannut ja kaasaria säätänyt kohdilleen, eikä suuttimia ole ollut jemmassa, niin poraamalla vaan pykälää isommaksi. mulla on sellanen miniporanterä setti. jostain 0.1mm-1mm 0,05mm välein. ja jos menee liian isoksi, niin voi tinata umpeen ja porata pykälää pienemmällä. ihan juotostina on käypästä tavaraa, mutta fosku (fosforikupari), eli vesiputkien juottamiseen tarkotettu tavara on parempaa. varsinkin sellasen suuttimen kohdalla, missä neula hankaa edes takas, niin tuo fosku kestää kulutusta paremmin.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 22.12.15 - klo:08:43
jos suuttimia ei oikeesti saa kaupasta ostettua, niin niitä voi kairata, kuten tuolla jo mainittiinkin. itte oon joskus tehnyt sillain, että kun kiinanromua olen rassannut ja kaasaria säätänyt kohdilleen, eikä suuttimia ole ollut jemmassa, niin poraamalla vaan pykälää isommaksi. mulla on sellanen miniporanterä setti. jostain 0.1mm-1mm 0,05mm välein. ja jos menee liian isoksi, niin voi tinata umpeen ja porata pykälää pienemmällä. ihan juotostina on käypästä tavaraa, mutta fosku (fosforikupari), eli vesiputkien juottamiseen tarkotettu tavara on parempaa. varsinkin sellasen suuttimen kohdalla, missä neula hankaa edes takas, niin tuo fosku kestää kulutusta paremmin.

Jostain....täältä.... löytyy suuttimien porauskoot, ainoa minkä muistan on että 0,8mm poraus vastaa vähän päälle #80 suutinta.
Sekun sattuu olemaan juurikin käytössäni olevan suuttimen porauskoko dellórtolle.
Takavuosina jokkiksissa kairattiin riittävä reikä rikkaalle seokselle, ja sitten tinattiin reikä umpeen ja kalvaimella avattiin tarpeellinen määrä.
Ko. metodilla valmistettua suutinta en suosittele pitkäaikaiseen käyttöön.
Mutta oikean koon löydyttyä sen voi korvata tehdastekoisella.

PS. pera8x, mistä ostit ko. teräsarjan, mulla se on hankittu piirilevyjen reikien poraukseen enkä enää moisia löydä, kohtuu hinnalla.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

pera8x

en kyllä muista. olisko ollut peräti kuljunkartanosta jostain sekatavarakopasta alennushintaan. joku tällänen halpakauppa se oli ja halpaan hintaan. surkeitahan teriä noi on poranteriksi, mutta uppoaa kyllä messinkiin ja muihin vastaaviin pehmeisiin metalleihin. rautaan en lähtisi kokeilemaan.

tälläin äkkiseltään voisin kuvitella, että jostain ikh:lta, tai wurth:ilta, tai vastaavasta työkalukaupasta saattaisi saada kunnollisenkin setin, mutta ei ihan kympillä, tai kahdellakaan. tuon oman settini hintaa en muista, mutta niin halpa se oli, että tarjouskaupasta mukaan tarttui.

-Jarkko-

Mikähän tuota symmiä nyt riepoo kun ei käynnisty?
Pienen lenkin tuossa ajelin ja sitten sammui.

Uusi akku, pyörittää niin hemmetin kovaa, kipinä tulee ja bensaa saa ja on tuoretta.
Sahata saa ja bensa haisee mutta ei edes lupaa.
2T kone siis kyseessä.

jwalk

Onkos sulla CDI samassa paikkaa ku mun SYMissä, eli takakatteiden sisällä takavalon päällä? Mulla ja kaverinkinkin symissä johdot rispaantuneet sieltä. V-mäiseen paikkaan laitettu.

-Jarkko-

On se siellä mutta johdot on ok, on muuten melkoinen johtoviidakko, varmaan puolet tarpeettomia. :)

Puristuksia ei hirveästi ole eli olisko niin väljä ettei käynnisty?
Tosin aiemmin käynnistyi heti ja ajosta vaan sammui.........

jwalk

Jos kerran bensaa ja kipunaa saa, niin ehkäpä tsekkaisin seuraavaksi läpät,  sitten kampparin stefat, ettei oo pullahtaneet paikoiltaan

helkama sc-r

Männänrenkaatkin voi tarkistaa, aluksi pakoaukon kautta.

pera8x

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 28.12.15 - klo:12:48
Männänrenkaatkin voi tarkistaa, aluksi pakoaukon kautta.

samaa suosittelen. jos puristukset on heikot, niin yleisin syy 2 tahtisissa on jonkin asteinen kiinnileikkaantuminen. pakari pois, niin näkee minkälaista raitaa siellä on männässä ja onko renkaat poikki.

-Jarkko-

Eipä kannata suurempia tehdä, taidan ottaa tehoputken ja akun pois ja loppuraato roskalavalle.
Se on hitto näiden muovipaskojen kanssa aina sama juttu, osat maksaa mutta mitään et saa.  >:(

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 28.12.15 - klo:18:29
Eipä kannata suurempia tehdä, taidan ottaa tehoputken ja akun pois ja loppuraato roskalavalle.
Se on hitto näiden muovipaskojen kanssa aina sama juttu, osat maksaa mutta mitään et saa.  >:(
Jos tuohon päädyt, ni vois muutamat pikkuosat kiinnostaa, jos viittit lähetellä, etkä miljoonia pyydä...

-Jarkko-

En ala kunnostamaan, maailmalta kyllä sais uuden 70cc koko pyttysarjan noin 50e kotiovelle ja 21mm dellukin olis tarpeettomana mutta ei kannata enää tuohon sijoittaa.

Osta koko romu, välimatkaa vain tahtoo olla. :)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 29.12.15 - klo:16:05
En ala kunnostamaan, maailmalta kyllä sais uuden 70cc koko pyttysarjan noin 50e kotiovelle ja 21mm dellukin olis tarpeettomana mutta ei kannata enää tuohon sijoittaa.

Osta koko romu, välimatkaa vain tahtoo olla. :)
Just sen välimatkan takia, en koko romua..

-Jarkko-

Mitä osia tarvisit?
Etujarrusatula letkuineen / kahvoineen menee mankimiehille, muut taas roskaa vaikka ei tätä malia ole netissä osina myynnissä kun yksi jolta etukatteen ostin.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 29.12.15 - klo:21:48
Mitä osia tarvisit?
Etujarrusatula letkuineen / kahvoineen menee mankimiehille, muut taas roskaa vaikka ei tätä malia ole netissä osina myynnissä kun yksi jolta etukatteen ostin.
En ny ehkä välttämättä kummempaa, mutta vastaisuuden varalle, vaikka:
-cdi
-staattori
-kaasari
-ehkä jotaa muuta...