Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway Arn 125

Aloittaja Wikingboat, 20.09.14 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

Wikingboat

Erinäisten vaiheiden ja perheliittoumien rakentamisen jälkeen saatiin perheeseen eka skootteri KW Arn 125. Kokemusta isommista (650 cc) on lainapeleistä. KW on ihan kiva kaupungissa, mutta on maantiellä tien tukkona. Verrattuna muihin 125 cc härpäkkeisiin on KW:n 5,2 kW varsin maltillinen. Kävin viime viikolla sillä töissä (35 km) ja olin 80 km rajoituksilla isoissa mäissä tien tukkeena. Kysyisinkin onko kevariskootterissa jotain esteitä lisäpaukkujen hankkimiseen? Siis noin lainsäädännön puitteissa. Keewayhin ei ole mitään omia viritysosia saatavilla kuten esim Piaggion valmisteisiin. Eli jos alkaa räpläämään suuttumia tms. onko siinä mitään mieltä? Joku tietysti viisastelee että osta isompi, mutta se nyt ei tässä konkurssipesässä ole vaihtoehto ja sitäpaitsi tuo tuntuu muuten toimivan hienosti. Eli antakaa vink, vink, miten saa lisää potkua. Noissa ei kai ole mitään keinotekoisia kuristukisia kuten mopoissa? Ja kun voitan päävoiton ostan Can Amin ja painun Eurooppaan Alppien yli...

tagatubos

Mun mielestä ei pitäisi olla mitään esteitä puuttuvien tehojen hakuun, kunhan tehot eivät kasva kevarista ulos, eivätkä kuutiot kasva.
En tunne Keewayta sen paremmin, niin en osaa sanoa, miten helposti siihen saisi kulkua lisää.
Suutin-jumppaa voi tosiaan kokeilla ja samalla koittaa saada kone vähän vapaammin hengittäväksi.
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

Midland

Tuosta tehosta pitäis lähes kaksinkertaistaa, että pääsisit maagiseen 100km/t vauhtiin. Se ei oikeen suuttimia vaihtelemalla ym. onnistu. Tää mun keksintö menee 9kW voimalla sen 100-118km/t eikä jää jalkoihin, mut teho on se joka puhuu. Vastauksen jo tiedätkin 80km/t-100km/t on iso kynnys. Tehoa ja tehoa!

Kumitassu

Aikoinaan itsekin Arnilla ajaneenani selvittelin tuota nopeuden lisäystä samoista syistä kuin ketjun aloittaja.
Oikeastaan ainoa keino lisätä huippunopeutta tuossa laitteessa on vaihtaa 150cc pytty ja muuttaa peränvälitykset harvemmaksi.
Pelkkä suuttimien tai kaasarin vaihto ei oikeastaan auta, koska kierrokset ovat käytännössä tuossa vakio Arnissa lähellä punarajaa jo 85km/h nopeuksissa.
Jos ei oteta huomioon tuota nopeusongelmaa 80km/h ja sen ylittävillä tieosuuksilla, niin itselle jäi varsin positiivinen kuva pikku Arnista. Vehje oli valtavan ketterä ja suorituskykyinen nurkkapyörityksissä ja ennen kaikkea luotettava skootteri.

yari67

Voisit kokeilla J.Costan variaattoria sillä saa vauhtia lisää, toimi mun Kymco 250:ssä ainakin hyvin. Tosta tilaamaan, voi saada tietysti jostain muualtakin. http://www.ebay.es/itm/JCOSTA-VARIATOR-JC641FS-EVO3-KEEWAY-125-Outlook-07-08-VARIOMATIK-VARIADOR-/371139457597?pt=Ricambi_e_Accessori_Scooter&hash=item5669a2b23d
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50