Aprilia sr50 2005. Tasakaasulla röpeltää ja tyhjäkäynnillä röpöttää.

Aloittaja pasi75, 12.09.14 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

pasi75

Tänään töistä tullessa alko skootteri tasakaasulla röpeltämään ja tyhjäkäynnillä pientä röpötystä kuulu pakoputken sisältä vaikka tyhjäkäynti on tasaista mistä vikaa etsimään? sytytys vai polttoainepuoli?

Palosella

Vaihdoitko tulpan siihen jo? ja mittasitko bensapaineet kun edellistä vikaa etsit?

Coastside

Suutinkin kuluu ja karstoittuu. Se aiheuttaa epätasaista käyntiä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pasi75

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 12.09.14 - klo:19:57
Vaihdoitko tulpan siihen jo? ja mittasitko bensapaineet kun edellistä vikaa etsit?

vaihdoin ja mittasin bensapaineet ja oli ok...

EDIT:

kävin ajan kanssaa testaamassa ja tasakaasulla ajettaessa kuuluu samanlaine vinkasu kun lenkkarit vinkuu koripallokentällä....

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

pasi75

ei tietoa onko katalysaattoria tai toimiiko, tossa jonkinlainen kuva tulpasta mielestäni ei normaalin värinen "http://i.imgur.com/F2uhcOW.jpg"

pasi75

joutui uuden tulpan ostamaan ja nyt taas kulkee kuten pitää.....

konenikkari

Hyvä hyvä,  :D harvinaisen nuuka on tulpastaan nuo suorasuihkut.
Vaikka ei sitä lue käyttöohjekirjassa, on moottoria syytä käyttää aina ennen ajoonlähtöä, hetken aikaa.
Kuvasi tulpasta oli harvinaisen kehno.
Itse en voi tosin arvostella, minulla kun ei ole kameraa ollenkaan.
Mutta nyt kun sulla on toimiva tulppa koneessa, pistä se varatulpaksi,ja osta toinen samanmoinen  ;)

Palosella

Kärkiväli kannattaa kanssa kattoa, että on oikea.. En nyt just muista, mikä sen pitää olla.

Jep, nuuka on kyllä, serkun särä lähti toimimaan vasta muistaakseni kalliilla Championin tulpalla, jonka pahvilootassa oli Vespan, Aprilian ja Piaggion logot  ;D ;D

konenikkari

0,45--0,55mm löytyy joistain opuksista, tiedä häntä mutta pienempi kuin normi 0,7mm.
Taitaa niissä "paremmin toimivissa" merkkitulpissa olla valmiiksi pienempi  ::)
Ja on niissä kait oikeastikin taikaa, esim. tulpan aiheuttama häiriö saattaa sotkea tikutaku ECUun toimintaa.
Ja jostain juutuuppi tms. animaatiosta näkyy miten se "kylmä" bensasuihku osuu juuri siehen tulppaan  ::)