Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian ongelma? Ottaa kierroksia, mutta ei kulje kuin 30km/h

Aloittaja Maunonveli, 25.08.14 - klo:10:27

« edellinen - seuraava »

Maunonveli

Baotian kulki ennen 60 nyt itestään tuli joku vika. Paikallaan ottaa kyllä hyvin kierroksia, mutta ei kulje, kuin 30 enään. kytkin ei luista, kun ei huuda kierroksilla ajettaessa. Missä vika ?

-Zone-

Oletan että se mopo on 4T moottorilla ja kerran ei yhtikäs mitään taustatietoja kerrottu, oletan että siitä ei ole tutkittu yhtikäs mitään.
Ihan ensimmäiseksi kannattaa aina tarkistaa kaasuttimen kalvo. Sitä kalvoa kannattaa hiukan venytellä. Joskus sohloamiseen riittää ihan pienikin reikä.

Maunonveli

Kyllä nelitahtimoottorilla on. Mitään ei ole vielä tutkittu, vika tuli aivan yht äkkiä. keskijalalla, kun kierrättää takarengas ilmassa niin ottaa kierroksia aivan hyvin. Sit, kun lähtee ajamaan niin hyytyy vauhti.

Coastside

Se keskijalalla kiertää siksi hyvin koska tehontarve on pieni ja luistin nousemattomuus ei haittaa, mutta ajossa se ei silloin saa tarpeeksi seosta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Puristukset kannattaisi mittauttaa, onnistuu varmaan parilla eurolla jossain.

Maunonveli

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.08.14 - klo:11:07
Se keskijalalla kiertää siksi hyvin koska tehontarve on pieni ja luistin nousemattomuus ei haittaa, mutta ajossa se ei silloin saa tarpeeksi seosta.

Eli viittaako tämä kaasarin kalvoon ? Vai miksihän luisti ei nouse ?

"kyselenkö tyhmiä"

tommi

Tähän sopiikin hyvin mainita että ajelin tänään skodella, kunnes yhtäkkiä pysähtyi vauhti kuin seinään. Kävi juuri ja juuri tyhjäkäyntiä, muttei ottanut yhtään kierroksia. Ajelin sitten ihan kävelyvauhtia kotiin, nykien. Olin varma että suutin on tukossa, kun aiemmin oli oireillut ihan samalla tavoin. Purin kaasarin, ei ollut suutin tukossa. Tsekkasin sitten kalvon, ja siinä oli sormen mentävä reikä.

Oli hyvä tuuri että sattui vain parin kilometrin päässä kotoa. Pitänee alkaa vissiin pitämään mukana varakalvoakin, kaikkien muiden romppeiden lisäksi. Olisipa se ollut kiva kun olisi sattunut jossain 100km päässä. Olisi mennyt about vuorokausi kun olisi päässyt kotiin, jos olisi ylipäätään päässyt..

Mulla ei tosiaan ottanut yhtään kierroksia edes paikallaan, mutta ilmeisesti jos kalvossa on vain pieni reikä, niin saattaa ottaa normaalisti kierroksia paikallaan, muttei ajossa.

Coastside

Pitäisi kokeilla voiko ilman luistia ajaa, tuon varalta.

tommi

Sama tuli minullekin mieleen. Onko kukaan kokeillut?

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: atk - 25.08.14 - klo:17:47
Ilmastointiteippiä on mulla matkassa varoks moneen. Sillä sais varmaankin tuon paikattua ensiapuna kupin sisäpuolelta.
Polkupyörän renkaan paikkarasia vaan mukaan :)

tommi

Jahas, jos ei kukaan ole kokeillut, niin pitääpä huomenna testailla miten pelittää ilman kalvoa. Joskus olen kokeillut ilma jousta, ja kyllä se toimi, mutta hiukan oudosti. Kierrokset ei laskeneet normaalisti, vaan kone jäi huutamaan, kennes tasoittui hiljalleen. Raportoin huomenissa..

-Zone-

Ehkä siellä pitäisi olla luistin tilalla jokin tulppana että se ei vedä kalvon tasauskanavan kautta ilmaa ja sitten luistikammiota pitkin alas. Nimittäin noin kiertäen se ei välttämättä vedä kunnolla soppaa pääsuuttimelta. Toisaalta kun muutoinkin joutuu varaosia mukana kuskaamaan, niin eipä se yksi ylimääräinen luistikalvo kauheasti tilannetta pahenna.

Coastside

Se käy rikkaalla ja se ohivuoto voi jopa auttaa.

-Zone-

kani

Kyllä se käy ja toimii vaikka luisti ei nousisi yhtään. Mulla oli sillon kierrokset keskijalalla n. 7000 ja veto päällä max huippu 40-45 km/h 72cc pytyllä ja virinokalla. Toisaalta luisti on kyllä niin helppo ja nopea vaihtaa eikä paina/vie tilaa vaikka olis mukana.