Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kumpaa jalkaa käytätte?

Aloittaja jalat, 02.05.08 - klo:13:47

« edellinen - seuraava »

User

Keskijalkaa, sivujalkaa ei Vivacityssä ole.

V_T_E_C

Yleensä sivujalalla. Jos täytyy korjata/huoltaa jotain niin keskijalalle.
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

toniel76

Oon alkanut käyttää sivujalkaa, kun aattelin että se saattaa säästää moottorin kiinnikepuslia. En tiedä onko
Sillä merkitystä, mut ei ainakaa koko paino kohdistu puslille.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: toniel76 - 20.07.13 - klo:14:20
Oon alkanut käyttää sivujalkaa, kun aattelin että se saattaa säästää moottorin kiinnikepuslia. En tiedä onko
Sillä merkitystä, mut ei ainakaa koko paino kohdistu puslille.

Hyvä ajatus toniel76:lta.
Riippumatta siitä kumpaa jalkaa käyttää ei ole hyväksi istua moposkotun päällä seisontatuen käytössä ollessa.
Vaikkakin mun roxissa on laakerointi puslan sijaan oikealla laakerilla, ei se hyvää tykkää jos päällä istutaan.
Keskitukihan on tuettu ainoastaan moottorin lohkoon.
Viittaan aikaisemmin kirjoittamaani.

"Itse en keskijalkaa käytä
Ja komppaan zonea, ääntää oudosti kaarteissa.
n. yhdeksän kertaa sitä korjattuani, heitin mäkeen.
Se kun on n. kahden kilon painoinen
ja kiinnitetty moottorin lohkoon, joustamattomasti
söi kiinnitysreikiään kuin juustoa.
Aina huoltotoimissa sitä kaipaan, joten taidan rakentaa
ns. irtomallin keskijalan.
Ja skotun runkoonhan se kauan toimiva keskijalka pitäis kiinnitettää
eikäs suinkaan alumiiniseen moottorin lohkoon >:( "

Ja partaiselle iloisia uutisia, vespassa on kait oikeaoppisesti keskijalka kiinnitetty skotun runkoon ;)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Kone

Sivujalkaa, ihan käytännön syistäkin. Painaa 250kg niin ei aina olis mahdollistakaan saada keskijalalle.

konenikkari

Väärin, kevyesti nousee bmw rt keskituelle pistämällä jalan keskituen vivun päälle
ja samanaikaisesti nostamalla, jaloilla, sivukatteen alta löytyvästä kahvasta.
Ei kait kukaan meistä nosta 250kg kulkimetta keskituelle,.... se on tekniikkalaji.
Huomattavasti auttaa samanaikainen pienikin liike taaksepäin samanaikaisesti keskituelle pyrkimysten kanssa.
Oikein suunniteltu keskituki on pyörän painopisteessä, jossa sekä etu että takapyörän voi irroittaa ilman erikoisempia kommervenkkejä.
Eli siis kun etupyörän irroittaa ja sen suuruisen painon poistaa, takapyörä pysyy maassa.
Sama toimii siis takapyörän irroituksessa.
Ikävä kyllä monessakaan nykyisessä kulkimessa ei ole edes minkään näköisen keskituen paikaakaan.
Joten kaikki toimet jää toteuttajan mielikuvituksen varaan.
Joten finaaliksi:

http://www.ebay.com/itm/86-SUZUKI-GV1400-GTG-CAVALCADE-CENTER-STAND-7-/370548717223?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item56466cb6a7&vxp=mtr

Kevyesti nousee tuolla.

Tuo:
http://www.suzukicycles.org/Cavalcade-series/GV1400-Cavalcade.shtml
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

oskuk

Itse käytän keskituka, ellen kuvaa skootteria. Naisystäväni käyttää sivujalkaa, koska ei saa pyörää keskituelle.

konenikkari

Viisas päätös naisystävältä, jos on vähänkin epävarma, on syytä harjoitella keskituelle panoa hyvän kaverin kanssa.
Jos alusta on tukeva sivustatuki riittää.
Ja pettävällä alustalla ei pysy pystyssä, kummallakaan.

Kone

Kirjoitin tuolla, että "ei Aina ole mahdollista saada keskijalalle" Esim, kun jätän yöksi "omalle" paikalleen, niin tie vie alaspäin sen verran, ettei se pysyisi pystyssä keskijalalla.
Fysiikan lait!

En oo laskenut montako tuhatta kertaa oon skoden tai moottoripyörän keskituelle heittännyt. Kelluvathan laivatkin...