Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 moottori remontti + viritys

Aloittaja tr4, 06.07.14 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

tr4

Elikkäs. mulle tuli pikku ongelma variaattorin suhteen.. tuo "Sport" variaattori ei ilmeisesti eroa vakiosta juurikaan muuten kuin, että siinä on lyhyempi holkki ja kevyemmät rullat..
sen kun laitan kiinni, niin tuo poljin startin käpälä osa jää liian kauas, ja spoorit jää näkyville jokusen millin... elikkä vaikka kiristäisi kiinni, niin jäisi silti löysäksi.
Eilen otin töistä 16mm prikkoja, mutta ne on aivan liian paksuja, jolloin tuo käpälä osa ei osu edes spooreille.

päätin tänään kokeilla tehdä simmi-prikkoja, jotta saan kaiken istumaan täydellisesti...

0,75mm rosterilevystä lähdetään liikkeelle...

Prikat tulevat siis siipipuhaltimen ja käpäläosan väliin, jotta saan spoorit kokonaan piilon ja käpäosan tarpeeksi ulos...

(ei mitään kauniita, mutta ehkäpä ajaisivat asiansa...)

sit viel yks pienempi... varmistamaan, ettei varinpultti varmastikkaan ota spooreihin kiinni kiristettäessä...

tommi

Tuossa on nyt se huono puoli että etuvariaattori ei ole enää linjassa takavarin kanssa. Ne prikat tulisi laittaa sinne ihan alimmaiseksi, etuvarin alle, niin setti pysyy linjassaan.

tr4

Lainaus käyttäjältä: tommi - 20.07.14 - klo:11:10
Tuossa on nyt se huono puoli että etuvariaattori ei ole enää linjassa takavarin kanssa. Ne prikat tulisi laittaa sinne ihan alimmaiseksi, etuvarin alle, niin setti pysyy linjassaan.

hmm... mutta eihän se etu varin asento mihinkään ole muuttunut... samassa kohtaa missä ennenkin. ainoastaan tuo siipi pyörä on pari milliä sisempänä.. ja toiseks tuo sisempi osa, missä rullat, niin sehän liikkuu kohti ulommas vauhdin kasvaessa...

Eli erona siis se, että nyttenhän tuon variaattorin ei tarvitse laajentua niin paljon, kuin aikaisemmin saadakseen sama vauhti.... hyvä pointti sulla ja saahan nuo simmit sinnekkin laitettua, mutta jotenkin nyt epäilen hieman... kun ei varin paikka ole mihinkään muuttunut.. toki jos saan pikkusen perustelua, niin saattaisin ehkä tajutakkin... :)

ko2610

Tuo siipipyörä on nimenomaan se varin kiinteä lautanen, joka määrää linjauksen. Jos holkki lyhenee, pitäisi vastaava lisämitta laittaa akselille ensimmäiseksi.

tr4

Lainaus käyttäjältä: ko2610 - 20.07.14 - klo:11:56
Tuo siipipyörä on nimenomaan se varin kiinteä lautanen, joka määrää linjauksen. Jos holkki lyhenee, pitäisi vastaava lisämitta laittaa akselille ensimmäiseksi.

hmmm... kiitos valaistuksesta... mä taidan illalla ihan tutkailla tarkemmin. näkisköhän laaserilla.... hmmmm...
mutta eikös takana puolestaan se kiinteä puoli ole vanteenpuolella (moottorin puolella)...  kylläpä jäi vaivaamaan... ja varsinkin, kun moottori kotona ja itte oon töissä, niin ei pääse tutkailemaan.... noh... nuo simmit käy kyllä onneks sinne moottorinkin puolelle, mikäli ne sinne täytyykin laittaa.

ihan kiva, että osaavat auttaa ja kertoo ilomielin mielipiteitä ja ohjeita.

ko2610

Välityksen kasvaessa hihna siirtyy takaa eteen ja samalla hiukan koneesta ulospäin. Takana kiinteä lautanen on tosiaan eri puolella, jolloin tämä toteutuu.

tommi

Jep, sinne etuvarin alle vaan ne prikat. Etuvarihan ei pääse enää nousemaan samalle linjalle, jos holkkia lyhennetään. Kysyjähän itsekin totesi ettei polkuratas enää yltänyt siipirattaaseen, ja siipiratas tosiaan määrää linjauksen.

Se, onko asialla, eri parilla millillä, mitään käytännön merkitystä, niin on sitten eri asia. Itse olen iloisesti ajellut jo pidempään niin lyhyellä holkilla että takarengas pyörii tyhjäkäynnilläkin, ja hyvin on hihna kestänyt. Laiskuuttani ei ole tullut laitettua sitä prikkaa sinne etuvarin alle, kun ei sitä edes ole. Pitäisi jostain taikoa. Mutta noin periaatteessa, sinne alimmaiseksi se pitäisi laittaa.

Saa nähdä pyöriikö sinulla rengas tyhjäkäynnilläkin. Mittasitko muuten holkin pituuden, paljonko oli lyhyempi kuin entinen?

tr4

Lainaus käyttäjältä: tommi - 20.07.14 - klo:15:49
Jep, sinne etuvarin alle vaan ne prikat. Etuvarihan ei pääse enää nousemaan samalle linjalle, jos holkkia lyhennetään. Kysyjähän itsekin totesi ettei polkuratas enää yltänyt siipirattaaseen, ja siipiratas tosiaan määrää linjauksen.

Se, onko asialla, eri parilla millillä, mitään käytännön merkitystä, niin on sitten eri asia. Itse olen iloisesti ajellut jo pidempään niin lyhyellä holkilla että takarengas pyörii tyhjäkäynnilläkin, ja hyvin on hihna kestänyt. Laiskuuttani ei ole tullut laitettua sitä prikkaa sinne etuvarin alle, kun ei sitä edes ole. Pitäisi jostain taikoa. Mutta noin periaatteessa, sinne alimmaiseksi se pitäisi laittaa.

Saa nähdä pyöriikö sinulla rengas tyhjäkäynnilläkin. Mittasitko muuten holkin pituuden, paljonko oli lyhyempi kuin entinen?

en mitannut, mutta vieretysten vertaillen arvioisin holkin olevan n. 1.5 - 2mm lyhyempi...

ja näillä prikoilla haen siis sitä, että saan spoorit "piiloon" eli koko pakan saan kireäksi. muuten kiristettäessä rikon spoorit eikä siipipyörä kiristy mihinkään.  ja tietenkin sitä ettei se käpälä osa jää liian kauas.. noh... kunhan kotia pääsen, niin rupeen mallailee ja mietiskelemään.

tommi

Niin ne prikathan ajavat saman asian kun ne laittaa sinne alimmaiseksi. Silloinkin ne boorit jäävät piiloon ja saat kirittyä pakan oikein. Ja bonukseksi setti pysyy vielä linjassaankin.

tr4

noniin... elikkäs... kyllä mä taidan luottaa teidän sanaan, kun ootte näitä ennenkin tehny... mut taidan pikkusen soveltaa. :)
kun noita 0,75mm prikkoja riittää 2kpl, niin taidan laittaa  yhden molempiin päihin...

kasaus vaiheessa vasta hoksasin, että munhan tarvii hommaa uus mutterikin, kun edellinen korkkas... mutta mistä? soitin keeway jälleenmyyntiinkin, mutta heilläkin on ongelma, että mistä niitä saa...

veikkaan kooksi m10x1,25 (minarelli) ja sehän on viel semmonen "lättänä" mutteri, eikä mikään rautakaupan perus paksu... muutoin on edessä, kun poljin startin käpälä pyörä ottaa kiinni..

openflow

Aika yleistä on variaattorin kiristäminen, sitten että kruunu ei kiristy lautasta vasten. Tästä seuraa messinkisen tähtiprikan irtoaminen kolostansa ja se hajoaa kappaleiksi. Mopopojilla tämä virhe on erittäin yleinen.

Loistavia kuvia tässä säikeessä.

Lainaus käyttäjältä: tommi - 20.07.14 - klo:08:10
Kunpa olisi näissä 139QMB koneissakin tuollainen starttisysteemi, niin ei tarvitsisi jatkuvasti tapella bendixin kanssa.
1E40QMB tyyppinen etuvari on paljon laadukkaampi, kun 139QMB:ssä. Kaikki osat on paljon tukevampaa tekoa.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: openflow - 21.07.14 - klo:23:49
1E40QMB tyyppinen etuvari on paljon laadukkaampi, kun 139QMB:ssä. Kaikki osat on paljon tukevampaa tekoa.
Mun kokemukset ei ole samat. Sen verta monta jo olen jo niitä 2T motteja nähnyt mistä on boorit menny selväksi. Molemmat tuntuu olevan varsin "kiinalaisia". Ne on sitä vain eri tavalla.

tr4

noniiiiiiiin...

Elikkäs koska netistä ei löydy sitten mistään tietoa mikä mutteri variaattoriin tulee, niin nyt se selvisi, kun olin maahantuojaan yhteydessä.

m12x1,25

varipuoli olis nipussa.

nyt olis malossin uusi sylinteri. malossin kansi. ja malossin mäntä.

tässä nyt tää todellinen ero vakion ja malossin 50cc sylintereissä.

samalla uusitaan vakio peltiset läpät malossin hiilikuitusiin..

EeTee

Mulla Titaniin tarkoitus laitella samankaltaisia palikoita paikoilleen, meinasitko jättää vakio kaasuttimen, vai hankkia suuremman?
Tuo 50 cc Malossi on minulla hankittuna ja pakoputkeksi Giannelli Extra V2. Variaattori on vielä harkinnan alla.
ZN50QT-11
Titan T2

tr4

Lainaus käyttäjältä: EeTee - 23.07.14 - klo:16:30
Mulla Titaniin tarkoitus laitella samankaltaisia palikoita paikoilleen, meinasitko jättää vakio kaasuttimen, vai hankkia suuremman?
Tuo 50 cc Malossi on minulla hankittuna ja pakoputkeksi Giannelli Extra V2. Variaattori on vielä harkinnan alla.

joo kaasarin ajattelin pitää vakiona. se on mun mielestä nyky kaasariks hyvä ja luotettava. jos tuntuu ettei saa tarpeeksi bensaa, niin kokeilen isompia suuttimia. ja jos ei sittenkään saa tarpeeks, niin vasta sitten rupeen miettimään uutta kaasaria.