Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 moottori remontti + viritys

Aloittaja tr4, 06.07.14 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

tr4

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 31.07.14 - klo:19:54
Lainaus käyttäjältä: tr4 - 31.07.14 - klo:17:22
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 31.07.14 - klo:13:03
Muista se prikka ;)

Moikka tarkoitatko, että laitan sen kuri prikan eli sen holkin takaisin?

Kokeile edes, siis etuvarin lautasten väliin.
Mitkä sun varinhihnan mitat on.
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=4031.msg78625#msg78625
Ja otitko sen kumitötsän pois kun suurensit suutinta.
Suuttimen reiän koko pitäis olla 0,7-0,8mm

monissa näissä varissa on kyl kirjaimellisesti prikka, mutta tässä oli "holkki" tuon toisen holkin päällä. ja sen oon jo nakannu naapurin tontille..

mä taidan ihan piruuttani kerätä tänpäivän pikkusen motivaatiota tuon mopedin suhteen.. ja huomenna ajattelin, jos ottaisin tuon sylinterin hemmettiin, ja KOKEILEN vakio sylkkyy noilla muilla parannetuilla osilla.. en kyl enää keksi muuta, kuin, että tuo malossi on vaan virtauksiltaan persuksista. eikä yksinkertasesti sovellu tähän.. aivan liiaan hitaasti kerää kierrokset sinne tehopiikkiin. "vaikka" kuulostaakin kiertävän älyttömän hyvin. mopo lähtee väännöttä liikenteeseen, kunnes läpät aukee ja kulkee älyttömän hyvin. jos olis vieläkin jäykempi kytkin, niin uskoisin, että vois ehkä toimia... mutta onko jäykempiä, kuin tuo narakun punanen?

jos tuo ongelma korjaantuu vanhalla sylkyllä, niin tiedän, että malossi vaihtuu malliin xinehufpsuerhshio.. mikälie kiinalainen. noh huomenna näkee kuinka käy.

xx851z

Lainaa

mä taidan ihan piruuttani kerätä tänpäivän pikkusen motivaatiota tuon mopedin suhteen.. ja huomenna ajattelin, jos ottaisin tuon sylinterin hemmettiin, ja KOKEILEN vakio sylkkyy noilla muilla parannetuilla osilla.. en kyl enää keksi muuta, kuin, että tuo malossi on vaan virtauksiltaan persuksista. eikä yksinkertasesti sovellu tähän.. aivan liiaan hitaasti kerää kierrokset sinne tehopiikkiin. "vaikka" kuulostaakin kiertävän älyttömän hyvin. mopo lähtee väännöttä liikenteeseen, kunnes läpät aukee ja kulkee älyttömän hyvin. jos olis vieläkin jäykempi kytkin, niin uskoisin, että vois ehkä toimia... mutta onko jäykempiä, kuin tuo narakun punanen?

jos tuo ongelma korjaantuu vanhalla sylkyllä, niin tiedän, että malossi vaihtuu malliin xinehufpsuerhshio.. mikälie kiinalainen. noh huomenna näkee kuinka käy.

Yhtä hyvin kuin sylinterin virtauksissa, voi teharisi virtauksissa olla jotain epäsopivaa nykyiselle kokoonpanollesi. Onko teharisi esim. parhaimmillaan vakiosylinterin kanssa?
Joku postasi linkin mielenkiintoiseen teharitestiin muutama viikko sitten. Testiä lukiessa minulle selvisi, että kaikki putket eivät ole parhaimmmillaan 50cc ja toiset 70cc sylinterien kanssa.

http://www.pedparts.co.uk/blog/sports-exhaust-testing-50cc-and-70cc-sports-mopeds-part-one

Meillä laitettiin kakstahtiaikaan Speedfight kakkoseen Giannellin Next-putki. Putki oli halpa ja sopi kertaheitolla aivan loistavasti vakiopytyn kaveriksi. Tehopiikki oli odotusten mukainen. Muistan vieläkin kun laitoin skootterin ensi kertaa tulille taharin kanssa, pakoputkesta kuului hienon metallinen käyntiääni. Kun ajoin tyypit ja mittari näytti 80, tiesin että nyt löytyi sopiva putki :)

Jo aiemmin kertomassani Minarelliin (Aprilia Rally)  putkeksi tuli jonkin Tecnigas. Se oli pitkään hyvin vaatimaton esitys, ennen kuin selvisi, että putken päässä olevassa purkissa oli vaimenninvillat niin tiukassa, että kunnon tehoja ei saanut. Kun tämä tuli kuntoon, tehopiikkikin löytyi, mutta Speedfight/Giannelli yhdistelmästä pidin enemmän.

Keep the shiny side up and the rubber side down!

tr4

jaa a... pahasti näyttäs ehkä syy/vika selvinneen... tai ainakin toistaiseksi uskoisin.. rupesin purkamaan moposta jo putkea, että pääsen sylinteriä irroittamaan..

huomasin jotain olevan todella pielessä... putki oli kyllä asetettu ihan oikeaan kohtaan paikoilleen, mutta laipassa oleva hitsisauma ottaa pulttiin kiinni kiristettäessä, ja kampeaa putkea sivuun.. ja se sattuu olemaan mahdollista ovaalin muotoisten reikien vuoksi..

näinollen pakoputki ollut useamman millin pielessä ja päässyt puhaltamaan putken ja laipanväliin...

testasin yhdellä pultilla kiinni oikeaan kohtaan. ja ainakin piha ajossa nappaa heti kierrokset ylös... huomenna rälläköin saumaa pikkusen, että pääsen kokeilemaan tuolla isollatiellä... nyt ei viittiny, kun pärisee liikaa..

toivottavasti vika olis näinkin yksinkertainen.

Erx

Suorastaan pakko kiittää tähän ketjuun kirjoittaneita - ollut enemmän kuin valaisevaa. Erityinen kiitos hyvistä valokuvista!!

tr4

Elikkäs.. eilisen pika testauksessa mopedi toimi täydellisesti (ainakin kylmänä), kun olin asentanut putken vain yhdellä kiinnitys pultilla varmasti oikeaan kohtaan.

tän verran putki kammennut vinoon asentaessa.

en ollut huomannut, että kiristäessä pultti ottaa kiinni tuohon hitsisaumaan..

viilaa peliin...

nyt mahtuu pultti vapaasti kiristymään...

konenikkari

Pakoputken rakenteista huolimatta, varmista nyt että etuvarin lautasten väliin sopii käyttämäsi hihna.
Tehoputken ja käytössäsi olevan sylinterin seurauksena on, tyhjäkäynnillä (n2000rpm)
todella pieni teho, vetolaitteiston pitäisi kytkeytyä vasta n.4-6000 kierroksilla.
Moottorille pitää kaasutin ja varijärjestelyillä sallia kierrosluvun nousu teho ja vääntöalueelle ennen vedon kytkeytymistä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

tr4

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.08.14 - klo:10:09
Pakoputken rakenteista huolimatta, varmista nyt että etuvarin lautasten väliin sopii käyttämäsi hihna.

tuotatuota.. tänään oon 16h töissä... mutta huomenna voisin mitata hihnan ja lautasten välin. laitan tänne inffoa, niin, jos joku osaa sanoa tarviiko hihna vaihtaa tai ostaa prikkaa väliin.

tr4

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.08.14 - klo:10:09
Tehoputken ja käytössäsi olevan sylinterin seurauksena on, tyhjäkäynnillä (n2000rpm)
todella pieni teho, vetolaitteiston pitäisi kytkeytyä vasta n.4-6000 kierroksilla.
Moottorille pitää kaasutin ja varijärjestelyillä sallia kierrosluvun nousu teho ja vääntöalueelle ennen vedon kytkeytymistä.

Juurikin näin oon itse miettinyt. amatöörinä/ensikertalaisena tää säätely ei oo niin yksinkertasta. :) mutta joo. kaverin mopo antaa painaa kaasua tehoalueelle ja vasta sitten avaa kytkimen, niin se kirjaimellisesti ampuu itsensä liikkeelle.

konenikkari

Ota selvää, miltä osin kaverin mopo poikkeaa omastasi.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

tr4

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.08.14 - klo:10:38
Ota selvää, miltä osin kaverin mopo poikkeaa omastasi.

no siis sehän se mua ottaakin kupoliin.
mies on 55v ja sen kauppa ratsuna on MBK MACH
n. 10vuotta vanha. ajettu 11 000km.  kaikki on täysin alkuperäistä paitsi, että siihen on pakoputki vaihdettu ja varista holkki poistettu.
kulkee 70km/h, mutta se ottaa sen vauhdin muutamassa sekuntissa.

ei kyseinen mopo, mutta samanlainen ja värinen.

konenikkari

Työntö ja metrimitta, muistivihko ja paljon mielikuvitusta mukaan.
Ja mittailemaan sitä kaverin toimivaa laitetta, jos kaveri sallii ::)
Taas kerran tuli mieleeni noiden kokeneempien ohje:
Tee vain yksi muutos kerrallaan.
Sulla taisi käydä niin että, lähes kaikki muuttujat vaihtui kerralla.
Mikä kaasutin on mopossasi, mieluusti kuva+tyyppi n:o

tr4

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.08.14 - klo:11:07
Työntö ja metrimitta, muistivihko ja paljon mielikuvitusta mukaan.
Ja mittailemaan sitä kaverin toimivaa laitetta, jos kaveri sallii ::)
Taas kerran tuli mieleeni noiden kokeneempien ohje:
Tee vain yksi muutos kerrallaan.
Sulla taisi käydä niin että, kaikki muuttujat vaihtui kerralla.
Mikä kaasutin on mopossasi, mieluusti kuva+tyyppi n:o

Kampiakselin vaihdon yhteydessä vaihtu sylinterisarja kokonaisuudessaan ja siihen kuuluvat hiilikuituläpät. muutenhan tuota onkin jo kokeiltu jos kaiken laisilla yhdistelmillä..

kaasuttimena LEADER 19mm (pz19jb)

(kuvat netistä)

konenikkari

Onko varmaa että myös mopossasi on tuo kaasutin.

tr4

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.08.14 - klo:11:44
Onko varmaa että myös mopossasi on tuo kaasutin.

on. otin sen kyljestä (mallinimestä) valokuvan, kun marssin suuttimia hakemaan. moposport ei osannut auttaa, mutta paikallinen supermotocenter (keewayn huoltoliike) osasi antaa suuttimia. ainakin tokalla kerralla oikein... keewaylla on kuulemma joinakin vuosina vaihtunut kaasuttimien mallit..

omakuva

konenikkari

Onko mopossasi tyhjäkäyntikierroksia n.2000rpm,
ja toimiiko noilla kierroksilla seoksensäätö eli ilmaruuvi siten että kiinnipäin 1-1/2:stä hii..itaaa..sti kiertäessä moottori käy raskaasti ja avatessa kierrokset alkaa vaeltaa.