Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Moposkootterilla retkeily

Aloittaja Race63, 25.06.14 - klo:12:09

« edellinen - seuraava »

Coastside

Se on 6 mm. Jos sopivia pultteja ei löydy nin kierretangosta saa. Mittaa se kate paikoillaan sopiva putken mitta ja se voisi tulla sen verran uloskin jotta hihna pitää tavarat irti maalista.

Ne alakiinnitykset ovat aika liki toisiaan joten levikeraudan kiinnitys olisi hyvä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pugt200

Ja jos hommaa kunnollisen 2T skoden, voi Hangosta Utsjoelle paahtaa parissa vuorokaudessa kaasu pohjassa koko matkan.  ;D ;D ;D

harriveikko

Toisaaltaan se on tyhmää vetää napalaudassa.Kandee mennä rauhassa ja katella maisemia,pysähdellä ja nauttia menemisestään.Ei haittaa vaikka hanko inari reisu veis reilun viikon.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

pugt200

Noemmätiiä, mopon täyslaukka antaa kyllä mahdollisuuden tutkia maisemia ihan rauhassa. Ja pieni tankki pakottaa pysähtelemään ihan tarpeeksi.

Eki

Edelleen odotellaan siten lämpimiä kelejä että telttailla tarkenee perusvaruste makuupussissa, ei mitään 100 euron extreameja, Oulu tai Lieksan kolin kulmat olisi suunnitelmissa, kaveri pyysi Ivaloon ja majoittaisi mutta vaikka paljon ajankin tuntuu tuo matka pitkältä, elikä Hyvinkäältä Ivaloon. Kun ja jos tulee vielä kuivia lämpimiä kesäkelejä niin sitten olisi menomieli! Edit: Se päivä koitti ja telta/makuupussin kiristelin hihnoilla satulan taakse spoileriin, siten että satulan saa tankkausta varten auki, joutumatta repimään aina romppeita auki. Satulan alla varabensaa kanisterissa 5L, matkanteko maittoi aina Petäjävedeltä noin 20km ylöspäin, kunnes tuli järjetön sade enkä pässinä ollut suojannut makuupussia vaikkapa jätesäkillä joten se oikein valu vettä, elikä oli likimärkä. Olin tarkoittanut yöpymisen Ouluun, Hyvinkäältä lähdin noin klo 13.00 ja ei auttanut kuin heittää Petäjäveden takaa kotia kohti, kilsoja tuli 519.2km, enää en edes toistaiseksi viitsi yrittää, noita päivänreissuja joista pääsee kotia yöksi olen tehnyt mm. Somerolle, Saloon, Turkuun, Lohjalle, Forssaan, Tammelaan, Turkulinjalle jo kahdesti tänä kesänä, järkkäri mukana ja kuvia on satoja Facebookissakin. Eki
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

xx851z

Olen myös suunnitellut tälle kesälle jonkinlaista retkeä Kymcolla. Mukaan ottaisin työkaluja sen verran että variaattorin saa auki ja sinne varaosana rullat, hihnan ja liukupalat. Lisäksi venttilien säätöön ja kaasuttimen irroittamiseen tarvittavat työkalut, renkaan pikakorjaussarja, moottoriöljyä, varatulppa, pätkä alipaine/bensaletkua ym pientä. Nämä pitäisi sopia penkin alle lukittuun tilaan, takaboksia ei ole mutta sen kiinnityskehikkoon kanoottisäkki jossa teltta ja makuupussi. Kanoottisäkin päälle voisi vielä köyttää pienen bensakanisterin.  Pieneen reppuun vaihtovaatteet ja hygieniavälineet.
Olen harrastanut moottoripyörä- ja polkupyöräreissuja Etelä- ja Itä-Eurooppaan ja Venäjälle.

www.highwayfever.blogspot.com
www.putkikameli.blogspot.com

Niillä reissuilla on pitänyt aina olla mietittynä varasuunnitelma, jos kulkuneuvo menee rikki tai varastetaan. Tämän vuoksi ottaisin rekisteriotteen luovutusosan mukaan, jos peli hajoaa toiselle puolelle maata. Luovutusosalla romun voi antaa "vaihtolaitteena " ostettaessa alle "virkeä hevonen" tai sillä ainakin saa vakuutukset poikki. Uusi kiinanpeli tai hyvä käytetty Nettimoton valikoimasta esim Lapista maksaa suunnilleen saman kuin linja-auto + junalippu Etelä-Suomeen :)

Hyviä reissuja kaikille, talvella on mukava muistella menneen kesän matkoja.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

User

Päijät-Hämeestä lähtisin mielelläni muutaman päivän reissulle jos reissuseuraa löytyy ,teltta tai riippumatto mukaan  ja baanalle.

tohveli

pari kertaa olen käynny Lapin maisemia ihmettelemässä skootterilla, reilu viikon reissuja olivat molemmat.

Makuupussi mahtu penkin alle ja loput kamat rinkkaan. Jalkatilassa kulki varakanisteri.
Molemmilla reissuilla levähti varihihna ja se oli ihan odotettavissakin. Ei tuo paljoa hidasta kun on oikeet työkalut ja homma hanskassa.
Hyvin tuo kiinanskopo kesti reissua vaikka kilometrejä tulikin jokunen tuhat.
Yleensä jakso ajaa yhtä mittaa tunnin verran ja sitte 5-10 minuutin jalkojen venyttely/kusitauko/juomatauko/skopon tankkaus. Persehän tuossa ehtii puutua moneen kertaan.
Normipäivänä ajeli 250km - 550km.

Yhteenvetona sanoisin että skootteri sopii retkeilyyn vallan mainiosti.  ;D

FrozenCorpse

Vois olla kiva seikkailla seurassa jonnekin. Kuuluu asiaan, ettei tiietä missä ollaan 8)
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

xx851z

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 28.06.14 - klo:19:17
Olen myös suunnitellut tälle kesälle jonkinlaista retkeä Kymcolla.

Reissu on nyt tehty Kilpisjärvelle, kilometrejä noin 2200, ajopäiviä 6. Hieno reissu ja ilmat suosivat.

Kuvia ja tunnelmia löytyy blogista:

www.mopollamahdottomia.blogspot.com

Vespister

Mukavaa ja mielenkiintoista luettavaa!
Hitaalla menopelillä asiat kerkeää kokea syvemmin ja intensiivisemmin kuin nopealla matkasportilla.

Coastside

Tuota venäjän reissun läheltä-piti tilannetta lukiessani totesin että venäjän liikennevideoista näkee tapauksia usein. Raskas liikenne jyrää holtittomasti jos jokin yllättävä paikka sattuu. Väsymyksestään turta kuljettaja ei ehdi reakoida. Siellä ei noudateta mitään ajoaikasääntöjä jos kuskeilla edes korttia on. Muutenkin isot ajoneuvot kannattaa välttää jos voi, missä vain.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

xx851z

Tuo on kyllä totta. Suomessakin raskasta liikennettä on paljon, mutta Keski- ja Itä-Euroopassa sitä on vielä hirvittävän paljon enemmän. Keski-Euroopan rekkaliikenne on paljolti moottoriteillä, joille ei ole asiaa keveillä kulkimilla.

Toinenkin läheltä-piti tilanne oli kuorma-auton aiheuttama, kun Via Balticalla rekka repäisi valkoisen viivan taakse pysäköidystä polkupyörästäni sivulaukun halki, samaan aikaan kun seisoin ojan puolella ottamassa siitä toisesta sivulaukusta tavaraa.

Katsoessani ensimmäisen kerran Venäjän Road Rage-videoita, minulle tuli suorastaan paha olo. Se on niin tutun näköistä touhua, kun sitä on nähnyt.