Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia Amico 50 -98 ei anna kipinää, apua [SELVITETTY]

Aloittaja Scorpizoid, 24.06.14 - klo:12:01

« edellinen - seuraava »

Scorpizoid

Täältä löytyy tällainen moposkootterilaitos, ollut pappalla käytössä nyt muutaman vuoden, kunnes alkoi temppuilemaan niin, että alkoi mennä hiljempaa ja hiljempaa, ja nyt on seissyt tallissa jo jonkun aikaa kun ei enää oikein pystynyt ajamaan. Ostin uuden akun siihen ja testasin: pyöritti, mutta ei antanut kipinää. Vaihdettiin tulppakin, mutta ei silti minkäänlaista valokaarta. Olen epäillyt CDI-boksia ja olen ajatellut vaihtaa sen, mutta kyseessä on malli jota en ainakaan äkkiseltään löytänyt mistään: 6-johtoinen malli.

Onko jollain jotain muita vinkkejä, tai tietääkö joku mistä tuollaisen boksin saisi?

EDIT: Perhana, väärälle alueelle tuli, sorry.

yari67

http://www.easyparts.nl/showdrawing/7238/84093/blmi/0-4019-1-m412-m7150-m7238-s7240-d84093/Ignition_unit.html  osanumero 1 hinta 98,48€ plus postikulut n. 10€. voihan siitä puolakin olla mennyt se on osanro 2 maksaa 72,23€ http://www.easyparts.nl/Ht_Coil_(Genuine%20Parts)-p3505696.html
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

Scorpizoid

Lainaus käyttäjältä: yari67 - 24.06.14 - klo:12:33
http://www.easyparts.nl/showdrawing/7238/84093/blmi/0-4019-1-m412-m7150-m7238-s7240-d84093/Ignition_unit.html  osanumero 1 hinta 98,48€ plus postikulut n. 10€.

Kiitti. Onko tietoa, onko tuo oikeasti 6-johtoinen malli, kun piirroksessa on vain 5 johtoa? eBayssakin on noita 5-johtoisia jonkun verran.

konenikkari

Kovasti näyttää boxisi samanlaiselta kuin vanhemmissa dt Yamahoissa.
Sen tilalle sopii, todennäköisesti, tuo kuvassa oleva viisijohtiminen
Sama laatikko taitaa löytyä vanhemmista aeroxeista.
Nykyisen laatikon punaisen johdon paikka vaan jää tyhjäksi.
Tarvikkeista taasen saattaa löytyä vaikka minkä värisiä johtoja.
Tutki nyt ensin kuitenkin huolellisesti esim. kaikki maadoitukset.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

helkama sc-r

Ei siihen ainakaan uutta boksia kannata ostaa, mopon arvo on alle 200e.
Starttausnopeudella kipinä voi olla niin heikko, ettei sitä kunnolla edes näe, ainakin helkamassa ja toimii silti hyvin.
Ruuvaa tulpanhattu irti, (yleensä hatussa on kipinää heikentävä häiriönpoistovastus) ja teippaa johdon pää lähelle runkoa, tuleeko kipinää?
Jos ei, googleta Aprilia Amico 50 -98 wiring diagram, vikaa on muuten vaikea etäetsiä.

konenikkari

En löydä löydy netistä6 johtimista amicon cdi kytkistä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Partanen

Alkaa olla sellaista vuosikertaa, että hinta on noususuuntainen.  ;) Taikka ainakin käyttöarvoa löytyy, kunhan on kunnossa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

Totta, aprilli.minarelli saattaa pystypä...eiku sylinterein kulkea vielä hyvinkin kauas, ja nopeasti.

Scorpizoid

Hitsi, pitäisköhän kokeilla sitten tollasen 5-johtoisen boksin hankkimista sitten... eBayssa nuo ovat jotain 20 €:n pintaan. Täytyy tutkiskella sähkökaaviota vähän.

Kiitti konenikkari ja helkama sc-r.

Joo on tuo ihan kunnossa, mutta tämä nyt pysäytti rakkineella ajelun :D

konenikkari

Jos sulla on kytkis, tutki minne tuo punaisesta vihreäksi muuttuva johto päätyy.
Vanhemman aeroxin johdinväritkin on samat vain tuo punainen puuttuu.
Tosin vika voi olla myös muualla, esim puola olis hyvä testata. 

Coastside

Jos siinä on AC boxi niin mikä tahansa AC boxi käy josta saa johdotukset malliksi Yksi magneetolta, yksi liipaisulta, yksi maihin, yksi puolalle, ja yksi sammuttimeen eli virtalukkoon.

Kun se oli hiipunut niin väljyys ja tukkoinen putki on pääsyyt. Sitä ei ehkä enää saa siksi käyntiinkään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Musta/valkoisen maadottamalla mopo sammuu.
Oranssi on puolan "+"
Musta on puolan maa
Puna/valkoinen on se liipaisu
Musta/punainen on magnetolta tuleva energiakäämi
Kokeile kipinää, punaisen ja mustavalkoisen ollessa irti.
Pakoputken tukkoisuus selviää irroittamalla pakoputki ::)

Scorpizoid

Kipinä löytyikin lopulta, jumppasin liitoksia oikein kunnolla ja nyt pelittää. Ainakin kun kaataa bensaa suoraan sylinteriin, muuten ei sano mitään. Täytyypä tutkailla, otin kannen irti ja tilasin uuden tiivistesarjan. Kaasarinkin avasin ja puhdistin kaikki mahdolliset paikat ja puhaltelin putket.

Scorpizoid

Jassoo, syy selvisi: kaasarin neula oli irrallaan kun E-rengas oli irronnut siitä. Tilasin uuden sylinterin, männän, neulalaakerin ja tiivistepaketin tuohon, mutta turhaan.

Coastside

Riippuu miten paljon niillä entisillä oli ajettu. Arvo kuitenkin nousee uusilla osilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04