Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pienempien kunnioitus.

Aloittaja FrozenCorpse, 26.04.08 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

Coastside

Mopoilijaa ei ymmäretä. Kiilamiset, ahdistelut ja muu menettelee, mutta kun alkaa välillä olla olo kuin Puudelilla; Puolessa vuodessa on tullut enemmän tyhjänpäiväisiä,  puutaheinää (kenes hauva sitä ollaan, voi kun söpö) kyseleviä äijiä parkkiksilla kun teen lähtöä, pukien varusteita, kuin pyöräilyni neljännesvuosisadan aikana yhteensä. Vastaa siinä sitten järkeviä ihmiselle jota ei mopot mitenkään kiinnosta, mutta jotain täytyy sanailla muka kiinnostuneena.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pugt200

Vespalla ajellessä asiallisia tarinoijia riittää (vanhempia miehiä) mutta Speedfight'ia ihailevat pikkupojat pysyvät kaukana.

Jos puen päähän Davidan mustan avokypärän, nahkaisen kuonokopan ja lentäjän lasit, ei kukaan uskalla "pösöbandiitille" puhua mitään. Musta offroad-kypärä+peililasit saa aikaan saman efektin.

/pugt

funke

Ei ne mitään pienempiään kunnioita, tuolla liikenteessä. Hengensä kaupalla saa välillä urheilla. Pään pitää kääntyillä, kun variksella puun oksalla, ettei joku mäntti täräytä kolmion takaa maasturilla kylkeen. Oon monesti ihmetelly, mitenkä joillekin ihmisille annetaan ajokortti ja millä perusteilla? On kun Bondin leffasta license to kill= lupa tappaa. Antasivat ajokortin lisäksi vielä haulikolle luvan, että varmasti henki lähtee, jos ei yliajamalla nirri lähde. No alku vuodesta ollut vähemmän kuolonkolareita, kun viime vuonna samaan aikaan. Mutta sekin johtuu, jos oikein ymmärsin, siitä että ihmisillä ei oo ollu varaa ajaa niin kuin männä vuonna? Ompas agressiivinen olo taitaa olla verensokeri liian alhainen :)

karkulainen

Liian monesti vastaan on tullut autoilijoiden aiheuttamia vaaratilanteita, esim liikenneympyrään ajetaan kiihdyttäen, vaikka mopo on aivan kohdalla, siinä on lähes pakko tehdä hätäjarrutus. :( Usein näkee myös sen, että pikkutieltä käännytään mopon eteen, vaikka mopo on melkein kohdalla, raivostuttavaa. >:( Monesti ohitseni on ajettu taajamanopeuksillakin, muistan erään kerran; olin ajamassa kylällä, kunnes puskuriin raahautui joku teinirassi, nostin nopeuden ~55-60km/h vauhtiin ja ajoivat ohi mäkisessä mutkassa jonka toiselle puolelle ei näe mitenkään. Eli ohittelut, kiilamiset jne, on arkipäivää meille mopoilijoille. :(
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

FrozenCorpse

Kyllä nuo autot näkyy enemmä kunnioittavan näin talvella ku kesällä tai välikausiaikaan.. Mutta löytyy niitä täysnuijiaki jotka kiilaa ojaa ja selittelee poliisille sitten ummet ja lammet.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

karkulainen

Tuo valehtelu mopoilijan muka tekemistä virheistä on rasittavaa. Kesällä kävi pieni skootteri vs auto kolari ja kuulin kun kuski valehteli mopoilijan tehneeen sitä ja tuota, vaikkei asia niin ollutkaan. hyvähän siinä oli höpistä kaikkea kun skootterikuski vietiin sairaalaan tarkistukseen ja ei niinollen voinut korjata asioita heti.

FrozenCorpse

Ei autoilija tietenkää ikinä tee mitää väärää tai auta käytöksellää vaaratilanteiden tuloa!! Kyllä on vastuutonta sakkia.

karkulainen

Ei kaikki, mutta niitä ei_niin_kivoja autoilijoitakin löytyy, usko pois.

FrozenCorpse

Tänään en onneksi törmännyt näihin urpoihin, pientä lenkkiä heittäessäni. Tosin, ajelinkin niin varoen kuin saatoin.

Coastside

Vaarallisen liukailla keleillä (Variksetkin konttaavat ojanpohjia pitkin) monet autoilijat ohittelevat erittäin varovasti, pyhähtyen jopa tiepuoleen pysähtyneen mopoilijan taakse, ennenkuin lähtevät ohi. Joku voi tietenkin jäädä ottamaan "hullun" rekkaria muistiin.
Ruusbereja toki on aina ja sana "keli" ei kerro heille mitään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Täytyy kyllä myös antaa kiitostakin kaikille niille autoilijoille, jotka osaavat moposkootterin huomioida.  :) Itse pyrin olemaan autolla erityisen tarkkana kaikkien kaksipyöräisten suhteen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

FrozenCorpse

Joo, eipä ois tarvetta kiusata mopoja jos ois ite isomman ratissa, paitsi sitten jos se alkais mulla jotai yrittämään.

Zorro

Olen siis autoilija myöskin ja osaan ottaa mopot ja kaksipyöräiset huomioon liikenteessä.

tarbash

Viime keskiviikkona meinasi Ilomantsintien leveys loppua kesken, kun eräs maanteidenkuningas päätti lähteä ohittamaan minua ja toista autoa joka oli jo minun rinnalla ohittamassa meikäläistä.... mistä näitä "sankareita" oikein sikiää?!? >:(
Repesin, tuo teippiä!!

karkulainen

Keskiviikkona lähdin uimahallista (liikuntatunti) ja kävelin skootterille, samalla aikaa parkkipaikalta lähti vanha mummo 1.1 fiestalla kytkintä polttaen ja konetta huudattaen. Kävin ajelemassa ennenkuin suuntasin takaisin koululle. Matkalla kumminkin sama mummo kiilasi minun eteen kaupan pihasta (edelleen, voi kytkinparkaa), minun oli pakko väistää vastaantulevian kaistalle. Onneksi vastaan ei juuri sillä sekunnilla tullut vastaan ketään, mutta pakettiauto oli melkein kohdilla.