Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pienempien kunnioitus.

Aloittaja FrozenCorpse, 26.04.08 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

FrozenCorpse

*pudistelee huokaillen päätään* voivoi tätä ihmisten itsekyyttä tänä päivänä..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Jonna

Piti ihan testata pitääkö skootterissa mittari täysin paikkaansa.. Ja pitäähän tuo. Silti ajan monen auton mielestä näköjään liian hiljaa vaikka ajan itsekkin ylinopeutta juuri sallitusti. Lähipäivinä on ottanu nuppiin juuri nämä periaate ohittelijat  >:(

Jonna

Sepä se. Meillä näyttää jokaisen kulkupelin mittari hiukka omiaan. Taitaa tuossa mopossa olla lähimpänä totuutta :)

FrozenCorpse

Yks mikä muuten voi auttaa kanssa jos joku roikkuu vaarallisen kii lokasuojassa, on alkaa kiemurtelee puolelta toiselle, kunhan ei tee niin jyrkkiä liikkeitä että kaatuu.. Tuo tepsii joihinkin..

jalat

Eilen taas oikea David jumankekka meinas tappaa mut. Ajelin suoraa tietä ylämäkeen noin 40km/h. Normaalia taajamanopeutta. Takaa tulee täysin uudenkarhea volvo S80 jossa noin nelikymppinen herra nuoren noin 30v prouvansa kanssa. Ajan oikeaa reunaa normaalisti kuten pitääkin kun piennarta ei ole. No auto kiihdyttää oikein kiihdyttämällä että varmasti äänestä kuulee että täältä nyt tullaan. Ajaa lujaa rinnalle ja hidastaa siinä. Mä siinä sitten niinku et wooooot! Äijä pistää vilkun oikealle siinä rinnalla ja ryhtyy muka kääntymään ja alkaa siinä samalla kiilaamaan mua reunan 20cm korkeata rotvallia päin. Mä katson pelkääjän paikalla olevaa emäntää ja sen jälkeen kuskia. Kuski katsoo mua vaan hölmösti ja jatkaa ihan vieressä ajamista vilkku päällä. Emännän ilme oli enemmänkin säälivämpi, että kuinkahan mulle käy.

Siinä sit tasapainoiltiin se muutama sekuntti (2-5s) niin pienessä kolossa reunan ja auton välissä että itseäkin hämmästyttää. Koputin auton kylkeen ja vihdoin vulva-kuski ymmärtää hidastaa. Sen verran oli hänellä vauhtia, että kun rupesi kääntymään minun jälkeeni sitten sinne oikealle, niin meinasi ajaa koko risteyksen ohi ja ojaan. Ajoi ikäänkuin vähän pitkäksi käännöksensä. Peilistä näin kun molemmat jäivät katsomaan minua. Ei mahtanut mitään.... joutu näyttämään vielä kansainvälistä merkkiä ja kuskin monttu aukesi ihan täysin. Nainen repesi nauramaan :D Volvon perässä tuli vielä monen auton letka. Siellä saatettiin myös hämmästellä tilannetta.

Normaalisti ajelen ystävällisesti ja annan kyllä usein tietä ja viiton autoille että menkää ohi vaan jos tuntuu että ne haluaisi mennä. Mutta tässä tilanteessa musta tuntuu että volvokuski ei tiennyt kyllä liikennesääntöjä. Hirveellä kiihdytyksellä ihan rinnalle ja sitten kiilataan ja vilkutetaan että minä jarruttaisin. Vaikka tilanne olisi ollut ihan yhtä nopeasti ja sujuvammin ohi hänen osaltaan jos olisi ajellut asiallisesti.

Onneksi vatutus meni ohi noin 10sek sen jälkeen kun vastaan tuli hieno vespa moposkootteri. Sellainen olisi niin poikaa. Tosin 2800e moposkootterista on aika paljon. Sillä saa 5 kinkkiskodea ja varaosia pariksi vuodeksi :D

FrozenCorpse

Johan on sikoja maailma täynnä. Vähänkö röyhkeetä. Mä oisin varmaa tossa ottanu rekkarin ylös ja omistajan tiedot ja pistäny kirjeellä palautetta moisesta käytöksestä! Niin ja jos oisin tuossa paniikkitilanteessa muistanut sellaista.

samil

Omakohtaiset kokemukset autoilijoista ja motoristeista on hyvät. Muilla kanssa mopoilijoilla ei tunnu olevan mitään päässä! Ajetaan parin sentin päässä, painetaan typerissä paikoissa ohi yms! Kannatan kyllä jotain ajokoetta tms. mopoilijoille!

FrozenCorpse

Huomasin, että tällai erittäin helteisenä ja aurinkoisena päivänä mun kirkuvan punainen takki sai ihmiset huomaamaan mut paremmin eikä kukaa juuri tehnyt mitää nuijia ohituksia. Eli hyvin kirkkaat värit saa kansan varuilleen.

Coastside

Koetan luokittaa "parhaat":
1. Ohittaa kahvaa hipoen vaikka on hehtaari tilaa
2. Kaahaa ohi vaikka tulee vastaan liikennettä
3. Hyökkää risteyksessä eteen.
4. Jää roikkumaan taakse, vaikka rajoitus sallisi tuplanopeuden.
5. Koettaa liikennevaloissa kääntyessä kiilata ohi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pätmän

Cadillac-kuski näytti miehisyytensä, 40:n alueella ohitti mutkassa, jossa näkyvyyttä ei turhaan ollut.

Coastside

Parkkipaikat ovat vaarallisimpia paikkoja. Tietyllä parkkiksella on eteeni hyökkäjä aiheuttanut huolta jo usein. Ei onnekseen sama.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Hemmo

Aloin käyttämään keltaista ajotakkia, (30 v .vanha tuulitakki) ja huomaan tulevani paremmin havaituksi muiden tiellä liikkujien tahoilta. Ainakin yksi HiAce peräkärryineen jossa puukuorma, ajoi toista kilometriä perässäni 80:n rajoituksen alueella ja ohitti 200 m ennen neljänkympin rajoituksen alkamista. Hidastustöyssyssä sain sitten tuon vauhtihirmun kiinni ja se kääntyikin pian oikealle pienemmälle kadulle alle neljänkympin vauhdin saavutettuaan. Mahtoi pakun kuskilla niska punehtua skootterini ilmestyttyä taustapeiliin.  ;D

FrozenCorpse

Jo, noitaki näkee. Joskus jotkut köröttelee kiltisti perässä vaikka ne vois ajaa kovempaakin, mutta venailevat vaan.. :)

Usko55

Terve. Tää on mu eka viesti.
Raivaussaha on aika hyvä. Tarakalla poikittain, terä vasemmalla.

nelitahti

tervetuloa usko55.
luulisi moisen nimensä mukaan todella raivaavan kulkutilaa  ::)
Ã,,kkiäkös tässä kauan menee kun mopolla ajelen...