Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suzuki Burgman, 200 vai 400??

Aloittaja Kalkkaro, 06.05.14 - klo:18:43

« edellinen - seuraava »

GTS300SS

No oli miten oli, Vespaan menee iso ruokakassi jalakatilaan ja loput tavarat takaboxiin. Ja kassi rumentaa laitetta vain sen aikaa kun se on siinä jalkatilassa... Aika paljon tulee tuolla hoidettua kauppareissuja.  :)

ko2610

Skoballa kulkee jalkatilassa keskiketterästi kaljalaatikkokin, joka ei oikein helposti laukkuihin sovi. :P

oskuk

Juu, ja 20kg säkki, perunoita, kissanhiekkaa, jauhoja, kokaiinia -mitä vaan ;-)

HiTec

Tuolla penkin alatilallakin tosiaan taitaa olla painoraja, ihan samalla tavalla kuin niissä prätkän bokseissakin, mutta tuo skoban jalkatila ... jaa-a, liekö tulla painorajaa ollenkaan, mitä nyt skoban oma kantavuus ;D
BMW R 1200 ST -05

Kalkkaro

Mua edelleenkin mietityttää toi pieni ( 13,5 litraa ) tankki.

Täällä väli- ja ruuhkasuomessa ei merkitystä, mutta olisi tarkoitus käydä Jäämerässä uimassa ( Nord Kapp ). Ja Inarin Siwassa jätskillä.

Tietääkö kukaan kestääkö terästermospullon kumitiivisteet bensaa?? Biltemassa 0,5 litran terästermos maksaa 6,8e. Jos noita 3 ostaisi olisi 1,5 litran varatankki satulan alla. Luulisi tolla määrällä 30-50km pääsevän. Mutta bensan olisi pysyttävä pulloissa.

Jos makuupussi rupeaa haisemaan bensalta, vaimo taputtaa käsiään yhteen. Mutta mun pää on siinä välissä.

Eilen lyhensin pleksin. Tuli hyvä. Koeajolenkki nuorimman pojan kaa Siurossa meni hyvin, ei suhissut.

Seuraava rojekti: Navikaattorin sijoitus.
400 Burgman, 09

pugt200

Kävin viime kesänä "Inarin Siwassa" jätskillä ja huoltoasemia oli koko matkan alle sadan kilometrin välein. Eli ei tartte hätäillä paitsi jos saat Suzukin kuluttamaan 15 litraa sataselle. 

HiTec

Tuolla on aika montakin erilaista bensakanisterin ihan virallistakin vaihtoehtoa: http://www.virtasenkauppa.fi/tuotteet/polttoaine_-voitelu/kanisterit. Jos se vakio 5 litranen ei mahdu, niin siitä löytyy myös vaakamallinen tai jos ei sekään, niin metsurin kannusta otat joko pikkasemman öljy- tai isomman bensa-puolen käyttöösi 8)
BMW R 1200 ST -05

pekka

Milloin tuo variaattorin ilmaotto on korjattu? 07 oli huono. 09 oli hyvä miten 08:ssa? Mistä tunnistaa?
Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962

Kalkkaro

Ajoin Banditilla kuutena kesänä, en kuitenkaan milloinkaan marraskuussa.

Nytpä ajoin Burgmannilla. Satoihan tuo, mutta lämmintä oli 10.

Akku taitaa olla tiensä päässä?? Jos on kaksi vkoo ajamatta, ei jaksa startata. Kun pari tuntia lataa, lähtee tulille kuin ei mitään.

Biltemassa maksaa 9 Ah:n geeliakku 39,9e ( 151mm x 87mm x 107mm ). Onko noista Biltsun akuista kenelläkään omakohtaisia kokemuksia?? Biltsun lukulasit ovat ainakin minulla toimineet tosi hyvin, eivät mene edes hukkaan.  :)

Takagumi mun tarttee kans jossain vaiheessa talvee vaihtaa. ( 150/70-13 )
Nyt siinä on tämmönen: Bridgestone HOOP  BO2. Bandussa toimi parhaiten Mezlerin Z6, mahtaako noita zetkutosia saada 13 tuumasina??

Olen You Tubesta katsonut videon takarenkaan vaihdosta. Ei näyttänyt vaikealta. Mutta onhan noi videot niin epätodellisia, kun paikat/osat ovat puhtaita ja osat/pultit irtoavat helposti. Voi siinä melkonen äpästys olla kun minä siihen hommaan rupean. Nähtäväksi jää tuleeko hermoromahdus vai avioero??

Mutta aion ainakin kokeilla.
400 Burgman, 09

Vespister

Mulla oli BMW-moottoripyörässä sellainen harmaa Bilteman geeliakku.

Bemarin alkuperäinen akku kesti 7 vuotta. Bilteman geeliakku 2 vuotta.
Eli geeliakkua en enää Biltemasta hanki.
Bilteman tavallisista lyijyakuista on parempia kokemuksia.

oskuk

Jos jos ei talvea ajele ni kannattanee ostaa se akku vasta keväällä?

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Vespister - 03.11.14 - klo:20:58
Bilteman geeliakku 2 vuotta.

Itsellä Vartan geeliakku kesti vajaan vuoden => takuuseen uusi joka kesti vain 3kk :o Tässä vaihees itsellä >:( ja kävelin lähimpään mopoliikkeeseen, josta halvin mahdollinen mikälie-litkuakku tilalle ja sillä sitten mentiinkin kaikki ne loput vuodet mitä ko. fillari itselläni vielä oli = pyörässä ei siis ollut lataus- tms. vikaa joka olisi nuo Vartat tappanut :-\
BMW R 1200 ST -05

viisnelonen

Geeli-/hyytelöakku on huomattavasti vaativampi latausjännitteen suhteen kuin muut lyijyakut eli vaurioituu herkästi liian korkeasta jännitteestä (= eliniän lyhentyminen)
Eikä nämä 2-pyöräisten jännitteensäätimet ole kaksisia..
Porukat kyllä ostaa/latailee akkujaan irrallaan talvella älylatureilla mutta akun ollessa kiinni skodussa on latausjännitteen taso lähinnä tuurista,akun ja ilman lämpötilasta sekä muun kuormituksen määrästä kiinni ..
Varsinkin kesähelteillä nuo geeliakut on heikoilla. Itse en enään osta niitä.
Perinteinen lyijyakku on ok, varsinkin jos sen saa kuivavarattuna (hapot mukana ampulleissa) jolloin sen voi ostaa syksyllä ja hapottaa keväällä, täten jää 1. talven vanheneminen pois. Valmiiksi hapotettuja en myöskään huoli kun ei ole varmuutta kauanko ne on seissy myyjän ja maahantuojan tai ties minkä tukkurin varastoissa.
Tästä   http://jgdarden.com/batteryfaq/deltran6.gif       näkee geeliakun oikean latausjännitteen kun akku on n +25 asteen lämmössä
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Kalkkaro

Mulla akku on hanskalokerossa lähes kyljellään. Käsittääkseni pitää olla geeliakku tämän takia.

Jos neljälläkympilä pääsee 2 kesää, on mielestäni ihan bueno. OT:  Minäkin aikaisemmin tupruttelin ton 40e alle kymmenessä päivässä savuna taivaalle
400 Burgman, 09

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Kalkkaro - 05.11.14 - klo:18:24
Mulla akku on hanskalokerossa lähes kyljellään. Käsittääkseni pitää olla geeliakku tämän takia.

Jos neljälläkympilä pääsee 2 kesää, on mielestäni ihan bueno. OT:  Minäkin aikaisemmin tupruttelin ton 40e alle kymmenessä päivässä savuna taivaalle

Jep, paha asento ..  agm akkukin saattaa sietää sen. Sallitut asennuskulmat on niissäkin hiukan valmistaja/malli kohtaisia.
Perinteinen lyijyakku ei todellakaan käy..     
Kannattaa mitata latausjännite sekä vanhan että uuden akun kanssa, voi olla reilu ero.(siis kun uusi akku on varautunut täyteen)   toisaalta.. eikös noitten susukien sähkölaitteet ole aika laadukkaat (vs piaggio)
Samaa mieltä tuosta akun hinnasta, jotku ostaa uuden akun joka kevät ihan vaan kun skodussa ei enään ole potkustarttia..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250