Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan skootteri saa liikaa ilmaa ja bensaa.

Aloittaja Noppis, 23.04.14 - klo:23:16

« edellinen - seuraava »

tommi

Lainaus käyttäjältä: Noppis - 28.04.14 - klo:00:45
  mulla ei oo sähköryyppy edes käytössä lainkaan, onko sillä joku neitseelline merkitys toiminassa kun oon itse ymmärtänyt että se vain helpottaa kylmäkäynnistystä?

On sillä se merkitys että jos nappaset ryypyn johdon irti niin silloin siinä on ryyppy kokoajan päällä. Toimiiko sulla siis mopo lämpimänä ihan ok, ryyppy päällä? Ei kyllä pitäisi toimia  ::)

Coastside

Näissä on yleensä tehtaan jäljiltä liian pieni pääsuutin joka kylmässä säässä ja hyvin hengittävän kannen/putsarin kanssa toimii paremmin ryyppy päällä jolla seos on lähempänä oikeaa, ehkä hieman rikkaalla. Yksi sen oire on huono kylmäkäynnistyvyys.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Luin ne kaikki aiemmat Isäntä77 postaukset ja enenevässä määrin mä alan olla sitä mieltä, että imuvuoto tai tyhjäkäyntipiiri on tukossa.

Noppis

Lainaus käyttäjältä: tommi - 28.04.14 - klo:07:33
Lainaus käyttäjältä: Noppis - 28.04.14 - klo:00:45
  mulla ei oo sähköryyppy edes käytössä lainkaan, onko sillä joku neitseelline merkitys toiminassa kun oon itse ymmärtänyt että se vain helpottaa kylmäkäynnistystä?

On sillä se merkitys että jos nappaset ryypyn johdon irti niin silloin siinä on ryyppy kokoajan päällä. Toimiiko sulla siis mopo lämpimänä ihan ok, ryyppy päällä? Ei kyllä pitäisi toimia  ::)

Kyllä toimii, kylmänä ja lämpimänä ihan samoin tavoin. Ja zone, oliko postauksesi nyt niinkuin vinkkiä tuohon minun ongelmaan vai?

-Zone-

Selvyyden vuoksi lisäsin tuonne aiempaan kun tarkoitin sitä Isäntä77:n ongelmaa.

Lainaus käyttäjältä: Noppis - 28.04.14 - klo:11:19
Kyllä toimii, kylmänä ja lämpimänä ihan samoin tavoin.
Onko varma että se ryyppykanava menee kiinni kun ryyppy on kaasarissa paikallaan?. Se jos se ryyppy toimii irrotettuna on vasta puolitotuus asiasta. Mulla esim oli yksi kaasari jossa se ryyppymäntä takerteli. Aika selvät raapimisjäljetkin tuli siihen ryypyn mäntään.

Isäntä77

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 28.04.14 - klo:09:38
Luin ne kaikki aiemmat Isäntä77 postaukset ja enenevässä määrin mä alan olla sitä mieltä, että imuvuoto tai tyhjäkäyntipiiri on tukossa.

Mitämitämitä? 

Zone: Kiitän vaivannäöstä  :D

Imuventtiili pitää, tiivisteet ja imukaula on uusia... Mistä se vuotaa? Kantaako venttiili vasta kierroksilla?
Tyhjäkäyntipiiri kattaa käsittääkseni suuttimen, säätöruuvin ja pieniä kanavia, jotka päätyy kaasuläpän kohdalle. Väitän, että tukossa ei ole ja kaikki on ehjää/alkuperäistä.

AUTA!!!

tommi

Tällä skootterilla on siis ajettu 2500km ja on pelannut tähän asti ihan hyvin kunnes nyt yhtäkkiä ei enää pelitä? Toimiko vielä viime syksynä, ja nyt talven jälkeen ei enää toimi? Vai missä vaiheessa tämä vika ilmeni?

pekpel

#Isäntä77
Tarkistapa vielä se imukaulan bakeliitti, on yllättävän herkkä hajoomaan ja joskus vaikea saada tiiviinä pysymään.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Isäntä77

Lainaus käyttäjältä: tommi - 28.04.14 - klo:19:34
Tällä skootterilla on siis ajettu 2500km ja on pelannut tähän asti ihan hyvin kunnes nyt yhtäkkiä ei enää pelitä? Toimiko vielä viime syksynä, ja nyt talven jälkeen ei enää toimi? Vai missä vaiheessa tämä vika ilmeni?

Jees, juuri noin.
Talvisäilön jäläkeen ei enää toiminu. Bensa on kokonaan vaihdettu parikin kertaa, eli siitä ei ole kiinni tämä.

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 28.04.14 - klo:20:34
#Isäntä77
Tarkistapa vielä se imukaulan bakeliitti, on yllättävän herkkä hajoomaan ja joskus vaikea saada tiiviinä pysymään.

Se bakeliitti on uusi ja O-renkaat myös. Halkihan se alkuperäinen oli, mutta ei uuden laittaminen sanottavasti auttanu.
Imukaula on myös varooksi laitettu uus.

tommi

Täytyy olla kaasarissa jotain vikaa, talven aikana kerännyt jotain mössöä johonkin kanavaan. Etkö voi lainata keneltäkään kaasaria?
Sekin tuli mieleen että ilmanputsarin päästä olisi tippunut se sihti pois, silloin se saa aivan liikaa ilmaa. Mutta sulla ei tainnut edes olla sitä sihtiä, vakiona? Itselläni oli, ja ei toiminut ilman sitä.

Coastside

Toisen kaasarin hankinta olisi varmin tapa poistaa se vikalistalta tai osoittaa se syyksi. En jaksa enää uskoa että etsimällä siitä syy löytyy jos siihen on todella perehdytty ja kaikki on paikoillaan.

En haluaisi sanoa tätä, mutta monen sitkeän vian syy on pintapuolinen tutkiskelu oletuksin ettei jokin paikka voi olla syynä. Siihen sortuu joskuis jokainen.

-Zone-

Samaa mieltä kyllä kuin muukin raati. Imuvuoto, tai tyhjäkäyntipiirissä on oltava jotain vikaa (tukos voi olla siellä ilmanputsarinkin puolella kun siellä on ne 2 ohutta kanavaa ryyppykanavan lisäksi). Se uusikin bakeliitti tulee aina asentaa varovaisuudella. Olen halkaissut muutamia ihan sillä, että olen kiristänyt imukaulaa hitusen liikaa. Nykyisin mulla ei koko bakeliittia ole, vaan välissä on alumiininen spacer.

Ideaali olisi saada toinen kaasari lainaan joltain ja ostaa vasta jos huomaa että vika tosiaan on siinä, joskin olen sitä mieltä että pitäisihän se nyt jokaisella kinkin kaasarilla tyhjäkäyntiä saada käymään, vaikka näiden toiset kaasarit onkin selkeesti sohlompia kuin toiset.

Coastside

Yksi virhe jolla kaasuttimen tyhjäkäynnin pilaa on sen vaijerin raudan kiinnityksessä helposti tuleva virhe jättää säätöruuvi raudan alle niin että läpän akseli vääntyy eikä siihen enää saa tyhjäkäyntiä. Tein itse tuollaisen.

Isäntä77

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 29.04.14 - klo:08:08
Toisen kaasarin hankinta olisi varmin tapa poistaa se vikalistalta tai osoittaa se syyksi. En jaksa enää uskoa että etsimällä siitä syy löytyy jos siihen on todella perehdytty ja kaikki on paikoillaan.

En haluaisi sanoa tätä, mutta monen sitkeän vian syy on pintapuolinen tutkiskelu oletuksin ettei jokin paikka voi olla syynä. Siihen sortuu joskuis jokainen.

Joo`o  :-X Kyllähän minä jo hainkin MC.scatterilta (käytetyn toki) toisen kaasuttimen ja kokeilin sillä, mutta ei auta. Viallinen voi olla sekin.

Tasan samaa mieltä tuosta olettamisesta, sillä voihan se olla, etten vain hoksaa ihan päivänselvää asiaa.

Isäntä77

Voisko joku lainata/vuokrata/myydä varmasti toimivan kaasarin ? Haluaisin jo pikkuhiljaa paikallistaa vikaa....

Eteläpohojammaalla sijaitsen