Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vähemmän asiatonta pikku kiusan tekoa & Törkeätä ilkivaltaa menopelille

Aloittaja tero1969, 14.04.08 - klo:00:40

« edellinen - seuraava »

openflow

LainaaKenelläkään kokemuksia kumpi antaa yleensä periksi, se tappi vai se vastapuoli?
Omasta vehkeestä hajosi virtalukko(kevyt metallia). tappi  vääntyi ~2mm. tappi oli 4mm ohuimmasta kohtaa ,paksuimmasta 9mm. se on pehemeetä metallia ,ei siis katkea. Virtalukon siraplaeet saa varmaan  paikattua epoksilla tms, jos ei hajonnut miljoonaan osaan.

--
Kannataa myös tarkistaa osoittaako ohjaustanko ja eturengas samaan suuntaan,ennen kun pistää korjatun virtalukon takaisin. ei tartvitse katteita sen takia uudestaan purkaa...

kekra

Joo tanko osoitti ihan toiseen suuntaan kuin rengas kun tihutyö oli tehty. Sain iskettyä takaisin suoraan nopealla lyönnillä ohjaustankoon. Mulla on tosiaan ollut  uusi virtalukko jo pitkään odottamassa kunhan jaksaisi alkaa purkamaan katteita. Saa nähdä tapahtuuko tämän syksyn aikana.

Ei taida voida säätää näiden kinkkien varashälyttimen herkkyyttä millään? Saa aika lujaa paukauttaa nyrkillä penkkiin ennenkuin alkaa ujeltaa. Mielestäni tuo saisi olla herkempikin.

Itse hälytin taitaa olla myös etukatteen sisällä. Sieltä kait jostain se ääni tulee.

Kinkster

Lainaus käyttäjältä: kekra - 18.08.08 - klo:19:19

Ei taida voida säätää näiden kinkkien varashälyttimen herkkyyttä millään? Saa aika lujaa paukauttaa nyrkillä penkkiin ennenkuin alkaa ujeltaa. Mielestäni tuo saisi olla herkempikin.

http://abacus-es.net/motorscooter/chinese_scooter_alarms.html

Tuolla on jotain opastusta sen herkkyyden säätämiseen. En tiedä miten toimii koska en itse omista ko. hälläriä.

LainaaPress and hold the "arm" button -- it will chirp once initially, then, if one continues to hold the button down, it will chirp three times(!). By continuing to hold the "arm" button down, the alarm will chirp 3, 2, and 1 times in a cycle. 3 is greatest sensitivity, 2, medium sensitivity, and 1, the least sensitive. Release the button after the desired level has been announced by 1,2, or 3 chirps. Then disarm the system by pressing the "disarm" button twice. This stores the setting.

kekra

Kiitoksia linkistä. Tuotahan täytyy kokeilla josko toimii omassa skodessani. Tuon mukaan herkkyyden saa säädettyä niin herkälle että tippuva lehti aktivoi hälyttimen. Niin herkälle ei varmaankaan kannata säätää. Tuo kakkosasento tuntuisi sopivimmalta.

kekra

Ei toiminut ainakaan mulla toi säätäminen. Kun pitää "arm" nappia alaspainettuna niin varashälytin alkaa soimaan. Onkos muut kokeilleet?

karkulainen

kaverin moposta olivat repineet pinnan ja vilkunkuvun irti, lukittaneet kivellä ryypyn päälle, ottaneet tulpanhatun irti, irrotelleet johtoja, katteita naarmutettu, katkaisimia säädelty mm töötti päälle ja kaadettu 1,5l cocacolaa penkille, cola imeytyi ja hautui siinä koko päivän. kaikki samalla kertaa, ja vielä 2pv vanhalle, uudelle mopolle (maksoi uutena 2750e)
Mahtoi v****taa :D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 24.09.08 - klo:21:36
kaverin moposta olivat repineet pinnan ja vilkunkuvun irti, lukittaneet kivellä ryypyn päälle, ottaneet tulpanhatun irti, irrotelleet johtoja, katteita naarmutettu, katkaisimia säädelty mm töötti päälle ja kaadettu 1,5l cocacolaa penkille, cola imeytyi ja hautui siinä koko päivän. kaikki samalla kertaa, ja vielä 2pv vanhalle, uudelle mopolle (maksoi uutena 2750e)
Mahtoi v****taa :D

Toivottavasti oli vakuutukset kunnossa..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

karkulainen

Kunnossa oli, mutta maksoi itse ne mitä maksettavaksi tuli.
Että semmoinen tervetuliainen ihka uudelle mopolle ;D

FrozenCorpse

"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

BaotianGirl

Kerrostaloalueella sattuu vaikka mitä. Skootterini on kaadettu kahteen kertaan (toisella kerralla naarmuuntui melko pahasti) ja skootteria on myös siirrelty!
Kaverin skootterista oli katkottu jotain johtojakin.  :o

karkulainen

Skootterin siirtely jne pitäisi olla mielestäni kielletty kuolemanrangaistuksen uhalla, tai ainakin melkein. ;D
Minä koen minun omiin tavaroihini koskemisen loukkaavana.
Esim kukaan, ei kukaan saa koskea minun tavaroihin, tulla alueelleni / reviirilleni ja vielä vähemmän vahingoittaa tavaroitani. >:(
Olkoon vaikka vähä-arvoinen tavara, se on MINUN tavara silloinkin ja kukaan ei koske siihen. :(

Täälläpäin liikkuu ihmeellinen pullomummo, kerää kaikki näkemänsä pullot. Kerran olin ulkoiluttamassa koiraani takapihalla ja kuulin etupihan portin narinan ja menin katsomaan kuka tuli. Tulin juuri kulman takaa kun portista lähti se samainen pullomummo, ja vielä minun tyhjän pullon kanssa jonka jätin etuoven luokse. Pullolla oli rahalista arvoa vain 0.40e, mutta se oli minun pullo.
Ei muuten ollut ensimmäinen kerta kun se mummeli tuli meidän pihalle, meidän koira alkoi jahtaamaan mummoa nähtyään hänen tulevan pensasaidan lävitse, ja näitä tapauksia on ollut jo kolme. :(

tarbash

Tänään talohuolto teki todella likaisen ja törkeän tempun skootterille lehtipuhaltimella. Toinen kylki ja satula ravassa!! Eivät jaksaneet siirtää  sitä sen vertaa että ei ois likaantunut. Sini-valkeasta skootterista kun tuo rapa yms. näkyy vähän liiankin hyvin.....

Otin kännyllä kuvia ja laitan vähän palautetta L&T:lle.
Itsekkin olen ollut kiintestönhoito-hommissa  vastaavissa tehtävissä ja kyllä nyt järkikin sanoo että skoden voi siirtää jotta se ei likaannu, tai vois jättää kokonaan puhaltamatta siitä kohtaa..

Voin kyllä sanoa että vieläki ketuttaa  >:(

Repesin, tuo teippiä!!

karkulainen

karkulainen

Ystävällistä... L&T:llä tuskin paljoa välittävät koko asiasta, mutta pidä kantasi. Tuo puhallussessio tuskin tulee toistumaan vähään aikaan, tai ainakin ensikerralla osaavat vältellä sotkemasta. Tai sitten vain siirrät skootterisi jonnekkin missä se ei voi likaantua. :D

kekra

Aika arveluttavaa mennä kyllä siirtelemään kenenkään skootteria, itse en ainakaan menisi. Ensimmäiseksi tulisi mieleen että varashälytin alkaa soimaan. Toisekseen aika hankalaa kait noita on siirtää kun ovat rattilukossa kaiketi? Sitähän pitäisi kuitenkin siirrellä vähän kauemmaksikin.

Kyllä se seuraava vesisade tekee taas tehtävänsä ja skode on taas puhdas. Yksi keino on myös käyttää suojapeitettä joka estää moiset "likaantumiset".