Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

skootterin lukitus ja varashälyttimet

Aloittaja titan, 10.04.08 - klo:15:56

« edellinen - seuraava »

Coastside

Yhteen lukkomalliin ei kannata liikaa turvautua, koska varas on voinut perehtyä sen tuhoamiseen niin ettei hälytä eikä lukitse.
Etujarrulevyn lukon heikkous on se että vaihtamalla pyörän tai vain irroittamalla jarrulevyn pultit, se lähtee mukaan. U-lukko takapyörässä on varmempi sen irroittamisen hankaluuden vuoksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Mitä mieltä olette tästä? Hälyttimiä olen taas katsellut, kaukokäynnistyksellä mielellään (/ehdottomasti). Asennukseltaan taitaa olla universaali.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Pyrres

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 07.09.09 - klo:22:25
Mitä mieltä olette tästä? Hälyttimiä olen taas katsellut, kaukokäynnistyksellä mielellään (/ehdottomasti). Asennukseltaan taitaa olla universaali.

Halvemmalla saisit kutakuinkin saman satsin Dealextremestä. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25272. Itse käytän tätä kun oli helppo asentaa ja ei ole riippuvainen akusta kuten nuo normihälyttimet http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23633.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Pyrres - 07.09.09 - klo:23:25Halvemmalla saisit kutakuinkin saman satsin Dealextremestä. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25272. Itse käytän tätä kun oli helppo asentaa ja ei ole riippuvainen akusta kuten nuo normihälyttimet http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23633.
Hyvä, kiitos molemmille.
Minulla ei vain tahdo latautua nuo sivut. ::) Onko sinulla kuvaa siitä? Pitäisi melkein saada joku tilaamaan se minulle puolestani pientä palkkota vastaan.
Hei, nyt on joko jokin pielessä tai jotain, katsokaa noiden hintaa tämän avulla. Eli alle euro hintaa? ???

karkulainen

Sitä minäkin. ;D Ja nyt toimii nuo sivutkin.
Tavaraahan siellä on, mutta tuo maksujuttu haittaa vähäsen.

Edit. Tilasin suomesta kaukokäynnistyksella olevan hälytinsarjan, hintaa kaikkineensa tuli 37,10e.
http://www.rime.fi/super-mba02-kaukoohjattava-moottoripyoran-varashalytin-p-823.html

Pyrres

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 08.09.09 - klo:13:56
Sitä minäkin. ;D Ja nyt toimii nuo sivutkin.
Tavaraahan siellä on, mutta tuo maksujuttu haittaa vähäsen.

Edit. Tilasin suomesta kaukokäynnistyksella olevan hälytinsarjan, hintaa kaikkineensa tuli 37,10e.
http://www.rime.fi/super-mba02-kaukoohjattava-moottoripyoran-varashalytin-p-823.html

Katteet on kohdillaan. Esimerkiksi tuo kaukosäädin on tarkalleen sama mikä itsellä, itsellä vain on pari nappulaa vähemmän kakessa. Veikkaan että komponenteissa muutenkin hyvin paljon samaa.
Ajovälineet:

karkulainen

Olkoon ne kaksi nappia sitten sen arvoisia. ;D

Pyrres

Juu ilmeisesti ovat todella kalliista materiaalista tai jotain  ;D.
Ajovälineet:

karkulainen

Haluatko valaista tuon kytkemisestä, niin voisin varautua henkisesti ja fyysisesti urakkaan.

Coastside

Älkää koskaan julkaisko hälytinkytkentöjänne. ;)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

Karkulaiselle sen verran, että omassa entisessä fudessa oli varashälytin. Tilasin sen ebaysta jostain honkonkista. Asentaminen oli parin minuutin juttu. Toimi hienosti, mutta hermot meni kun sai 3 viikon välein ladata akkua akkulaturilla. Oma 2 x 6,5km työmatkasiivut eivät riittäneet lataamaan akkua tarpeeksi. Hälytin vei valmiustilassa enemmän. Lopulta kytkin sen pois käytöstä.

Pyrres

Itse siis käytän tuota patteriversiota joka toimii vaikka niin että heität sen tavaraboxiin tai penkin alle ja se siitä. Ei ole akusta riippuvainen siis ollenkaan eikä ns omaa ajonestoa, mutta sitä ei varkaille tarvitse kertoa.
Ajovälineet:

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: jalat - 09.09.09 - klo:21:02
Karkulaiselle sen verran, että omassa entisessä fudessa oli varashälytin. Tilasin sen ebaysta jostain honkonkista. Asentaminen oli parin minuutin juttu. Toimi hienosti, mutta hermot meni kun sai 3 viikon välein ladata akkua akkulaturilla. Oma 2 x 6,5km työmatkasiivut eivät riittäneet lataamaan akkua tarpeeksi. Hälytin vei valmiustilassa enemmän. Lopulta kytkin sen pois käytöstä.
Arvelinkin noin, no sen siitä saa maksaa. :-\

Muutenkin huono akku vaikka onkin vakiona 7A. Minulla on matkaa bussille sen saman 6,5km/suunta, mutta muutakin ajoa on. Pitää yrittää saada poljinkäynnistys kuntoon. Nyt se ei ole käytössä kun jäi aina jumittamaan kun polkaisi.

Pyrres

Virittele sille ihan oma akku jonnekin? En tosin tiedä kytkentöjen toimivuutta sitten mutta jos sallii niin jos johonkin helppoon paikkaan pistät akun ja latailet aina välillä niin toimisikohan.
Ajovälineet:

karkulainen

Riittäisköhän latausvirta molemmille? Tai rinnakkaiskytkentä niille?
Eihän se tosin ole mahdotonta ladata akkua aina viikonloppuisin, pitää ostaa vain oikeanlainen akkulaturi. Muutaman kerran olen käyttänyt auton akkulaturia käynnistämiseen kun skootterin oma akku on lähes loppunut.