Ratikkavideossa saattaa kippauksen syy olla perinteinen eli tuli äkkipysäys eikä saanut jalkaa ajoissa maahan..
Tuossa Partasen 2013 linkittämässä videossa näkyy hyvin tuon etupään rakenne, on kyllä niin pali niveltä ja vipua että enpä haluaisi alkaa käytetystä skodusta tutkimaan niiden väljyyksiä.
http://www.youtube.com/watch?v=qx1j9p-rU24Ymmärtääkseni tuo rakenne tekee siitä hyvin samankaltaisen kuin 2 pyöräinen pystyssäpysymistä ajatellen paitsi silloin kun se on lukittu.
Tosin liukkaalla saattaa olla että etupää ei luiskahda alta pois ? ihan niin herkästi kuin 2-pyöräisellä, vaatisi koeajoa sekin.
Edit: tuon videon kommenteissa oli seuraava:
"Peter Honoré
Do you know how to sort out the steering "notch" problem on these? Could you do a video perhaps? Many thanks. P " Eli ilmeisesti ei täysin ongelmaton ole tämäkään..
Edit2: Niinpä, niitä vanhanajan rasvanippoja kaipaa tämäkin niinkuin moni muukin kestovoideltu ja ns huoltovapaa ? rakenne ajoneuvoissa..
Tässä yksi postaus modernvespasta koskien MP3:n etupäätä
" ordered the greasing bolt with grease zerk from scooterwest and just did mine yesterday. I think 10000km is too long to wait to grease the bearings, so now i can do mine every 3000km or so just to make sure they stay lubed. I have about 40000km's on my 2008 and it does have a slight notch. after each greasing, it is significantly less."