Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

mbk boosterissa vika

Aloittaja Johannes1996, 26.10.13 - klo:12:36

« edellinen - seuraava »

Johannes1996

mikä voi olla vikana kun saatiin boosteriin eilen pistettyä uus sylkkäsarja kii ja lähettii sit ajettii ajelemaan nii se sammus siin matkal viis kertaa ja ei ottanu yhtää kierroksia eli ei lähteny kiihtymään?

pekpel

Mäntä on oikeinpäin ?
Ja uus sylkkä satsi on samankokoinen kun entinenkin ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Johannes1996

en tiedä itse että onko mäntä oikein päin kun en tehnyt koneremppaa veljeni teki sen itse ja kyllä on saman kokoinen

Samppa

Vika voi olla remppaan liittyen mikä tahansa. Asennusvirheestä imuvuotojen kautta (jotka nekin toki asennusvirheitä) lämpöleikkaamiseen...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 28.10.13 - klo:11:46
Vika voi olla remppaan liittyen mikä tahansa. Asennusvirheestä imuvuotojen kautta (jotka nekin toki asennusvirheitä) lämpöleikkaamiseen...

Sampan kanssa samoilla linjoilla, ja itse kysymykseen, oikea kaikkien kysymysten äiti.. ;) koneeseen tehty remontti,eikä kukaan tiedä mitä tehtiin,jätettiin tekemättä,ynnä muuta...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Sekin, miksi uusi sylkkäsarja on laitettu kiinni. Onko leiponut? Jos on, niin onko alakerrasta ja kanavista poistettu varmasti kaikki mahdollinen metallisilppu.

Kannattaa aina pyrkiä jollakin tavalla dokumentoimaan vähääkään isommat rempat, vaikka kameran kanssa, niin tietää, mitä on tehty ja mistä mahdollisesti laukeaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Johannes1996

juu saatiin se kuntoo rupes toimimaan kunnolla sunnuntaina mutta nyt siihen tuli uusi ongelma oltiin äsken broidini kanssa ajamassa käydään tankkaamassa ja pikkuveljeni pisti tankkauksen jälkeen öljyä tankkiin koska tuorevoitelu on otettu pois, no sitten lähettiin ajamaan ja yhtäkkiä se vehje sammui ja ampui pakoputkesta ja puristuksia hävisi :s uskon että pytyn puolelta hajosi joku ja se oli aika halpa pytty kun ostettiin se maksoi vain 29€ easypartsista kyllä alkaa v****taa nää mopot :D

A_sentaja

Yleensä öljy laitetaan tankkiin ennen bensaa,ellei tahdo lotrata kanisterin kanssa sekoitellen,omissa mopoissani olen näin tehnyt iät ja ajat..Mutta tuo ei liene aiheuttanut mainitsemiasi ongelmia,veikkaan että asennuksessa on nyt sössitty, paukkuminen voisi viitata esim männänrenkaan katkeamiseen,koska puristuksetkin katosi. Jos pytty oli halpa,niin ei kait mäntänä ollut step two... Se tarkoittaisi takuuvarmaa remonttia.. ::) Tuo merkki on semmoinen jota en suosittele kenellekkää,joka vakavasti mopoaan ropaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

kani

Mulla on kyllä Piaggio NRG:ssä toiminut step-two jo reilut 3000km. Alkuun sai kyllä ajella tosi varovaisesti ja silti lämpöleikkas kerran. Ei siitä tullut sitten sen ihmeempiä kun jatkoi varoen vaihtelevilla kierroksilla hissutellen eteenpäin jäähdyttyä.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: kani - 31.10.13 - klo:14:02
Mulla on kyllä Piaggio NRG:ssä toiminut step-two jo reilut 3000km. Alkuun sai kyllä ajella tosi varovaisesti ja silti lämpöleikkas kerran. Ei siitä tullut sitten sen ihmeempiä kun jatkoi varoen vaihtelevilla kierroksilla hissutellen eteenpäin jäähdyttyä.

Jep,kestäähän se jos ajajalla on malttia,mutta niissä tapauksissa joita itse olen nähnyt ei kestä.. :) En tiedä onko step two tiukemmilla toleransseilla tehty vai onko valu enemmän laajenevaa niissä,mutta hemmetin helposti ne kyllä leipoo,jos ei malta mieltään.

kani

Skootteri kyllä tuntui ihan rikkinäiseltä sen sata ekaa kilsaa kun ajoi varoen, mutta sitten kun tuntui paremmalta alkoi hapettamaan -> sisäänajautuikin hyvin. Jännä nähdä kauan kestää, jospa ens keväänä olis NRG:n katteet taas iskussa ja rupeaisi sillä ajelemaan.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 01.11.13 - klo:07:14
Lainaus käyttäjältä: kani - 31.10.13 - klo:14:02

Jep,kestäähän se jos ajajalla on malttia,mutta niissä tapauksissa joita itse olen nähnyt ei kestä.. :) En tiedä onko step two tiukemmilla toleransseilla tehty vai onko valu enemmän laajenevaa niissä,mutta hemmetin helposti ne kyllä leipoo,jos ei malta mieltään.

Halpa mäntä, nimestä riippumatta, pitäisi porata min. 0,06 mm välykselle.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

kani

Mikä on normaali välys mihin koneistetaan?

konenikkari

Männänvalmistajasta riippuen yleisesti 0.04--0.06.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

A_sentaja

Ja jos on porauttamassa sylkkäänsä,ottaa mukaan sen männän jonka on sinne aikeissa laittaa.. Ammattimies kyllä vetää oikeat toleranssit.Hankalia ovat juurikin nuo korvausmännät,joita tarjotaan valmiiksi porattuun pyttyy,ilman tietoa välyksestä.