Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Moposkootterin kulku ja tuhti kuski...

Aloittaja titan, 02.04.08 - klo:15:03

« edellinen - seuraava »

titan

Moi oon tämmönen 115kg keiju ja skode tulossa..mutta mitenkä on jaksaako
viedä mua pisteestä a. pisteeseen b...skode on uusi titan rocky tulossa..
   MUUTEN minkä painoisia kuskeja topikissa löytyy skoden puikosta.. ::)

Zeta

Titania en tunne, mutta itsellä Helkama jolla ajelen poikani kanssa. Yhteispainomme on 160kg, joka on 10kg yli sallitun kantavuusrajan :-[. Kyllä lähtee.....

Joten ole huoletta.

T:Zeta

Samppa

Siirsin aiheen tänne yleiselle puolelle, koska on kauttaaltaan monia mietityttävä ja yleinen aihe.   ;D

Tosiaan. itselläni painoa noin 90kg ja hyvin jaksaa moposkootterit kuljettaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Juha

Omani jaksaa hienosti. Eilen minä (75kg) ja kaverini (65kg), voittaa 125 kuutioisen Yamahan liikkeellelähdössä :P

Baotian

Oma painoni on 72-74 kg , vähän riippuen päivästä ja ruokavaliosta.

FrozenCorpse

No eiköhän ne raja-arvot painoissa oo aika viitteellisiä, voivat viitata jousiin/koneen jaksamiseen tai ohjauksen hallinassa pitämiseen, millä kuormalla alkaa olla hankalaa/äärirajoillaan. Kyllä niiden sisällä ois kuitenki hyvä pysyä ja oon kyllä sellastaki saanu tietää, että on liikaa ihmisiä ollu kiinalaisen päällä, runko on katkennut.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Coastside

Jos laite on luokitettu 150 kg kantavaksi, sen täytyy se kestää, muuten joku huijjaa. Ajettavuus on sitten toinen juttu, joka riippuu välineestä.
Luonnonlakeja ei mopo kierrä, joten kiihtyvyys on tehopainosuhteesta kiinni, mutta ero on kokonaismassasta, joka prosenteissa ei olekkaan niin suuri kuin oma paino osoittaisi. kuskeilla on 20 kg painoeroa ja skodet 85 kg, niin kuskin skoden painon eroa on vain 11,4 %.
Kulutukseenkin vaikuttaa enemmän ajorytmi ja ilmanvastus kuin painoero.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FruitMix

Lainaus käyttäjältä: titan - 02.04.08 - klo:15:03
viedä mua pisteestä a. pisteeseen b...skode on uusi titan rocky tulossa..
   MUUTEN minkä painoisia kuskeja topikissa löytyy skoden puikosta.. ::)

Ilman vaatteita painoa tasan 100kg. Kunnon kunnon asusteiden kanssa varmaankin lähelle 110 kg. Ihan hyvin Panther Rocky jaksaa kuljettaa. Älä siis ole huolissasi:D.

FruitMix

kekra

Lainaus käyttäjältä: titan - 02.04.08 - klo:15:03
viedä mua pisteestä a. pisteeseen b...

Kyllähän se jaksaa tietenkin mutta kysymys kuuluukin lähinnä kuinka hyvin se jaksaa. Ei tarvi olla kovinkaan jyrkkä mäki kun nopeus laskee sinne 30km/h. Pelkkä vastatuuli tiputtaa nopeutta 10km/h suorilla ajettaessa. Tämä on peruslähtökohta vakiomopoille.

Kylmä tosiasia on että nämä kiinalaiset nelarit ovat melkoisen tehottomia vehkeitä vakiona. Luulenpa että sinäkin jo muutaman päivän jälkeen alat kysellä miten saisi enemmän tehoja (lue kiihtyvyyttä).

Kevyemmät rullat tulet varmastikin vaihtamaan jatkossa. Samaten riisut mahdolliset kurit pois.

Itse olen 185cm/100kg ja ei antanut sisu myöten ajella vakio kinuskilla. Jotain oli pakko tehdä.

Partanen

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.04.08 - klo:11:04
Jos laite on luokitettu 150 kg kantavaksi, sen täytyy se kestää, muuten joku huijjaa.

Ehkäpä alkujaan 100kg kestävään kiinalaiseen on nostettu painorajaa valmistajan toimesta vain siksi, että mopoja menisi kaupaksi. Samalla rungolla kun näköjään toisien merkkien painoraja on 100kg, ja toisien merkkien 150kg. Kiinalainen perhe painaa ehkä yhteensä 100kg, joten heille riittää pienempi painonkesto.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

titan

Kiitos vastauksista..joo titanille luvataan 162kg kantavuus eli kestäs vielä syödä...
mutta on laihutus menossa eli pitäs tuonne 100kg päästä...jos runko(skoden) ei kestäis sehän ois sitten takuun alainen juttu sillä 115kg:sta on ojalan laskuopin mukaan vielä 47 kg matkaa tuohon kantavuuteen..täytyy kokeilla ihan tehdas "asetuksilla"pärjätä kunhan nyt kulkee edes polkupyörä vauhtia...oon jo asennoitunut että hissun kissun fiilistellen töihin ja takas+muut ajot...eli ei tarvi skoden keulia niinkun nuilla bombereilla...mutta voihan se tulla ainakin se rullien kevennys eteen sinne 5-5,5 grm niinkun joku sano..

kekra

Mulla lukee rekisteriotteessa että "suurin sallittu massa" 196kg. Tarkoittaako tämä siis samaa kuin kantavuus? Itse painan 100kg joten kyytiin saa vielä ottaa kaverin jonka elopaino on 96kg? Olenko ymmärtänyt oikein?

Coastside

Kyllä se tarkoittaa koko mopon ja kuorman yhteistä massaa.

Coastside

Tein havainnon ettei kaikki moottoripyörätkään mene paljonkaan kovempaa ja vain mäet tekevät etäisyyttä. Kevyellä kuskilla nekään paljoa.  Yhdistettynä tämä pienehköön kulutukseen, ei se tunnu kovin nuhaiselta menolta. Halvempaakin kuin MP kaikkine kuluineen.

funke

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 09.05.08 - klo:17:49
Tein havainnon ettei kaikki moottoripyörätkään mene paljonkaan kovempaa ja vain mäet tekevät etäisyyttä. Kevyellä kuskilla nekään paljoa.  Yhdistettynä tämä pienehköön kulutukseen, ei se tunnu kovin nuhaiselta menolta. Halvempaakin kuin MP kaikkine kuluineen.

Mitähän moottoripyöriä tarkoitit, jotka ei mene paljoakaan kovempaa? ;D "vain mäet tekee etäisyyttä" :D