Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kokemuksia Peugeot Satelis 500:sta?

Aloittaja Wanhapappa, 10.08.13 - klo:23:14

« edellinen - seuraava »

HiTec

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 05.04.15 - klo:09:58
Mutta toki silläkin piti kokeilla mitä hepo kulkee. Vipattavalla Vespalla 140 mittarissa tuntuu melkein samalta kuin mp:llä 200, muttei tarvitse juurikaan rikkoa lakia.

No juu, leikkiminen ja kokeilu toki erikseen. Myönnän itsekin joskus tuohon sortuneeni - mutta ihan yhtä rehellisesti pitää myöntää että tuolla 750cc Kawalla loppui tältä ukolta kantti Lahdentiellä 200km/h kohdalla, vaikka pyörällä olisi ollut vielä varaa kiristää sitä vaijeria enempikin :-[ Ja tuokin oli tosiaan se yksi kokeilu, nyt tiesin faktana että jalkojen välistä löytyy enempi potkua kuin ukosta ja se tieto rauhoitti mieltä ihan kummasti. Myös tuota aikaisemmat pyörät tuli samalla tavalla "testattua", mutta tuon Kawan kokemuksen jälkeen no more = FJS on siis yhä kokeilemati, ei vaan tee enää mieli kun se raja on kerran jo löytynyt 8)

Ihan samaa se oli autoillakin (paljon) nuorempana. Mutta yksi kokeilu Kehä III aikanaan rikkoi tuon samaisen 200km/h niin se riitti ja sittemmin ei ole noilla 4-pyöräisillä moisia testejä tehty. Se peltikoppi kun suojaa noilta ulkoisilta elementeiltä, mm. vastatuulen repivältä vaikutukselta, niin hommasta tuli tuolla kokeilulla tylsää, jännitys katosi - ja toisaalta 2:lla alkava raja oli jo periaatteellisestikin rikottu, 3:sta kun en koskaan tule rikkomaan, niin antaa olla ja tuo "tehtävä" voidaan vetää "pakollisten" elämässä saavutettavian asioiden listalta nyt yli 8)
BMW R 1200 ST -05

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 05.04.15 - klo:09:58
Ajelin paljon kaverin kanssa, jolla oli 1300cc matkapyörä ja hän määräsi tahdin. Aika monesti mentiin mutkateitä kauas ja tultiin motaria tukka putkella takaisin. Mutta kyllä nautin yksinänikin täpöillä vinguttamisesta varsinkin GT:llä ja X8:lla. GTS:n kilometrit kertyivät enimmäkseen pitkillä reissuilla tavarakuorma päällä. Mutta toki silläkin piti kokeilla mitä hepo kulkee. Vipattavalla Vespalla 140 mittarissa tuntuu melkein samalta kuin mp:llä 200, muttei tarvitse juurikaan rikkoa lakia.

Olis mukava olla kärpäsenä visiirissä kattomassa, kun ajat koko matkan Hesan ja Tampereen välin Vespalla 140 lasissa koko ajan. Taannoinen oma 250 GTS ei ottanut edes huippua 130 enempää ja sekin oli mittarinopeus. Olisko todellinen 120?

oskuk

Joo, muistaakseni mun gps-mittaukset puhuvat n.120 huipuista.

lehtijussi

Kai 300 vespalla ajelee tuppi suorana pitkäänkin, mutta kun sattuu kunnon tuulipäivä ja sivusta puuskaisena niin kyllä siinä isommat ja painavammat menopelit menee isoilla teillä menojaan...

pugt200

GTS 250 ja 300 kulkevat molemmat mitatusti 118 - 122 km/h mutta yli 125 gps-mittauksia löytyy paljon. Mopolehdet mittaavat nopeuden joltain sopivalta pätkältä ja edestakaisena keskiarvona. Siksi yksittäinen alamäkitulos ei kerro totuutta vaikka se olisi millä vehkeellä mitattu. X8 kulki yhden kerran leppeässä myötätuulessa 152 eli n. 130 kun "tavallinen" huippu oli mitatusti 125 mittarin näyttäessä hieman yli 140.

PS. Olen todellakin ajanut kaasu pohjassa kaikki Etelä-Suomen motarit päästä päähän jollakin näistä skoottereistani ja Porvoon pätkän varmaan parikymmentä kertaa mökkimatkoilla.

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 05.04.15 - klo:17:16
GTS 250 ja 300 kulkevat molemmat mitatusti 118 - 122 km/h mutta yli 125 gps-mittauksia löytyy paljon. Mopolehdet mittaavat nopeuden joltain sopivalta pätkältä ja edestakaisena keskiarvona. Siksi yksittäinen alamäkitulos ei kerro totuutta vaikka se olisi millä vehkeellä mitattu. X8 kulki yhden kerran leppeässä myötätuulessa 152 eli n. 130 kun "tavallinen" huippu oli mitatusti 125 mittarin näyttäessä hieman yli 140.

PS. Olen todellakin ajanut kaasu pohjassa kaikki Etelä-Suomen motarit päästä päähän jollakin näistä skoottereistani ja Porvoon pätkän varmaan parikymmentä kertaa mökkimatkoilla.

Tarkoittiko tämä, että "pikkasen" hönkäsit takas niistä Hki-Tampere motarista päästä päähän 140 lasissa Vespalla ajeluista?

pugt200

En ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit mutta olen ajanut GTS:llä Espoosta Tampereelle ja takaisin moottoritietä pitkin kaasu pohjassa 120 km/h alueilla. Itse asiassa se on ainoa tapa liikkua Vespalla motarilla. Ei sillä muuten pääse sitä sataakahtakymppiä kuin kaasu pohjassa. Silloin mittarissa vipatti 140. Keskustelin tästä tyylistä jälleenmyyjän kanssa ja sieltä sanottiin, että anna mennä, kyllä se kestää ja totta puhuivat.

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 04.04.15 - klo:22:12
En tunne Viron moottoriteitä mutta GTS:llä voi ajaa 140 mittarissa vaikka Helsingistä Tampereelle. Kokeiltu on.

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 05.04.15 - klo:18:20
En ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit mutta olen ajanut GTS:llä Espoosta Tampereelle ja takaisin moottoritietä pitkin kaasu pohjassa 120 km/h alueilla. Itse asiassa se on ainoa tapa liikkua Vespalla motarilla. Ei sillä muuten pääse sitä sataakahtakymppiä kuin kaasu pohjassa. Silloin mittarissa vipatti 140. Keskustelin tästä tyylistä jälleenmyyjän kanssa ja sieltä sanottiin, että anna mennä, kyllä se kestää ja totta puhuivat.

Juu. 140 "lasissa".  ;)

oskuk

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 05.04.15 - klo:18:20
Itse asiassa se on ainoa tapa liikkua Vespalla motarilla. Ei sillä muuten pääse sitä sataakahtakymppiä kuin kaasu pohjassa.

Joo, mutta voi siellä ajaa vaikka sataakin, aika iso osa muistakin ajaa.

pugt200

Tottakai voi mutta omalle kohdalle osui monta kertaa sellaisia eteen kiilauksia, että koin turvallisemmaksi ajaa letkan kärkipäässä.

oskuk

Aika vaikea sitäkin on kuvitella, että Vespalla voisi ajaa motarin nopeiten ;-)

Wanhapappa

Vespalle sopivin ja mukavin matkanopeus on 80-90, korkeintaan satanen. Sen kovempaakin sillä pääsee, se ei vaan ole millään muotoa enää kivaa.

oskuk

Mä nyt en aja autollakaan kuin sataa motarilla. Aika tavalla säästä pensaa, ja perillepääsyyn ei muutosta tule nin paljon että mainita viitsisi. Enemmän sillä, että käy pahalla kahvilla ja kalliilla pullalla on. Tosin niillä saa kuitattua noipeasti bensassa säästämänsä summan ;-)

pugt200

Vain kerran pääsin podiumille Porvoon Gran Prix'issa. :) Oli karmea kaatosade ja parin "kylkeen" tulleen auton jälkeen siirryin vasemmalle kaistalle vähän ennen Porvoota enkä palannut sieltä ennen kuin Vantaalla. Alla oli silloin GT, jolla ei päässyt kuin sen 130 mittarin mukaan. Jostain syystä kukaan ei halunnut ohi?

pugt200

GTS kulutti alimmillaan 2,8 ja pahimmillaan n 4. Nykyisellä autolla pääsen 4,7 jos ajan tasan sataa vakionopeuden säätimen avulla. Sen kovempaa en viitsi enää juuri ajella edes motarilla.