Omassa ihmeessä impulssi anturi on ~1cm päästä ykk merkistä. enakkoa siis ~10 astetta, en ole kovinkaan tarkasti mitannut. Epäilen vahvasti ,että sytysenakko on vakio läpi kierrosalueen. Anturihan on aika kapea ,joten kovinkaan paljoa en usko ,että enakkoa ihmeestä löytyy vaikka kierrosluku alueen mukaan se jostain syystä muuttuisikin.
Ei harmainta aavistustakaan minkälainen sytkäkäyrä olisi passeli tälläiseen ihmeseen. Ainoa mitä voi verrata on muiden 4t pelien sytkä käyrää. Aika monessa 1-syl 4t koneessa enakkot pyörivät ~8000 rpm. haarukassa 25-40 astetta. Poikkeuksiakin toki löytyy.
Naapuri vaihtoi 110cc minikrossiin vanhan cdi:n tilalle ,ilmeisesti vähän eri sytkäkäyrällä, uuden laatikkon. Kaasun vastavuudessa oli ollut eroa kun yöllä ja päivällä.
Saiskohan jotain vastaavaa vaikutusta näihin skoottereihinkin. Täytynee vissiin ruveta penkomaan ihmeen sytytystä ,jos sieltä jotain mielenkiintoista hyppäisi silmille.