Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Viritetty Sanili vakioksi?

Aloittaja VilhoP, 18.06.13 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

tommi

Itse olen ajellut viimeiset kolme vuotta 36 millisellä holkilla eli 2mm normaalia lyhyemmällä. Hyvin on hihna kestänyt. Ja näissä kiinalaisissahan hihna kulkee vinossa jo vakionakin. Saattaapi hihna mennä jopa suorempaan kun holkin mittaa muuttaa..

konenikkari

Saattaapi pitää paikkansa, eihän kukaan varin virittelijä moiseen asiaan, kiinnitä huomiota.
Kuitenkin tosiasia on että väärillä varin virittelyillä voi hukata 1/2 moottorin tehosta.
Mitkä on sun käyttämän hihnan mitat?
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

tommi

Mulla on Gatesin 788-18.1 - 28 hihna. Tossa holkin lyhentämisessä on aina se vaara että hihna saattaa nousta jo niin ylös että se ottaa kiinni bendixiin. Tällaisia tapauksiahan tunnetaan, kait tälläkin foorumilla. Itselläni on tosin niin pitkät välitykset ettei kone jaksa vetää kuin maksimissaan 7000rpm joten sitä vaaraa ei ole.

konenikkari

Ok, mikä oli alkuperäisen hihnan mitta.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

tommi

Alkuperäisen hihna mitta on juuri tuo edellä mainittu, sehän on vakiomitta pitkissä kiinankoneissa.

konenikkari

Kiinalaisessasi oli siis jo alunperin gates788-18.1 - 28.

tommi

Oli joo, kuten monissa kinkeissä tosiaan on. Aika yllättävää että ensiasennushihnana on noinkin laadukas hihna. Kuten oli myös Gatesin hihna tossa MTX 2:ssa, siinä lyhyemmässä koneessa, eli 729-17,5. Ei tarvitse kovin usein vaihtaa..

konenikkari

Mikähän on alkuperäisen aasiassa myytävän mallin hihnanmitta.

tommi

Varmaankin 788-17-28. Noissa gatesin hihnoissa on vähän extraa leveydessä. Sitä olen monasti ihmetellyt miksi 788 hihnassa kulma on 28 kun se 729 ja 669 hihnoissa on 30? Kaikissa kuitenkin sama variaattori?