Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Honda PCX

Aloittaja khaosaming, 29.05.13 - klo:23:17

« edellinen - seuraava »

vanadoo

Nonni, leuka rintaan, vatsa terhakkaasti pömpölleen ja kohti uusia pettymyksiä ;D
Menin sitten vaihtamaan Hondan perään valmistajan suosituksen mukaisesti moottoriöljyä.
Operaatio sujui vanhalla rutiinilla mutta muutamia päiviä on sitten kärsitty siitä, että liian ohut öljy valuu sukkana koko akseliston läpi ja tihkuttaa hiljalleen takarenkaalle, täyttöaukon vastakkaiselle puolelle ja siitä ympäri ämpäri takapäätä.

Ymmärrän nyt miksi sinne oli alunperin laitettu jotain paksumpaa tavaraa eli peräöljyä.
Onko ehdotuksia mitä sinne kannattaisi laittaa?

Joku stefa siellä on todennäköisesti tullut käyttöikänsä loppumetreille mutta ei viitsisi vielä avata ja korjata kun ajokelejä näyttää riittävän ja maahantuojalta tilaamalla aikaa menisi muutama viikko.

konenikkari

Oletko ostanut tuon hondan uutena.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

vanadoo

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 28.09.25 - klo:16:37Oletko ostanut tuon hondan uutena.

En. Ostin jokin aika sitten kun halusin uuden lelun moottoripyörän tilalle.
Oli niin hyvä tarjous, melkein puoli-ilmainen etten voinut vastustaa kiusausta ;D

konenikkari

Ok, onnex ei ollu sahanpuruja.
Sen pyöränakselin tiivisteen taitaa saada tarvikkeena laakerikaupasta
ja samalla voi ostaa myös sen laakerin, on vaan hankala pujottaa nuo paikalleen  ;D
Tosin voi vuotaa muualtakin, vaikka jarruvivun akselista,
Ja sitä öljyä taitaa nyt olla myös jarrussa.
Pyydän anteeksi annettuani huolta tuottaneita ohjeita.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

vanadoo

Löysin PCX:n varaosaluettelon.
Mahtaisiko tuo nro:14 olla oikea tiiviste ratkaisemaan öljyvuodon perästä?
https://www.bike-parts-honda.com/honda-motorcycle/125-SCOOTER/PCX/2019/WW125HVJ/Engine/GEARBOX/98743/E_17_10/1/39334

konenikkari

Se se taitaa olla stefa 34x52x7
ja jarruvipuun 14x20x3,7
sekä suojattu laakeri 6205
ja kaikkia taitaa saada hyvinvarustetusta kaupasta tarvikkeena.

vanadoo

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 29.09.25 - klo:09:46Se se taitaa olla stefa 34x52x7
ja jarruvipuun 14x20x3,7
sekä suojattu laakeri 6205
ja kaikkia taitaa saada hyvinvarustetusta kaupasta tarvikkeena.
Kiitokset avusta :)

konenikkari

Noita jarruvivun tiivisteitä näyttää olevan kaksi.

vanadoo

Vaihdoin perään vaihteistoöljyt 80W90.
Vuotaminen lakkasi samantien ja pysynyt kurissa muutaman kymmenen kilsan koelenkillä.
Menköön nyt näillä ajokauden loppuun ja avaan perän joskus talven aikana, vaihdan tiivisteet ja mahdollisesti laakerin jos se näyttää tarpeelliselta.
Kaikenkaikkiaan täytyy kyllä myöntää, että tämä on hauskin kaksipyöräinen millä olen elämäni aikana ajanut.
Moposkootteri ei oikein koskaan innostanut (heitin kyllä 72cc pytyn ja sain sen liikkumaan kohtuulliset 60 kmh), 650-1100 Yamaha Dragstarit ovat raskaita käsitellä, saa tehdä töitä vääntääkseen ne läpi liikenneympyrästä ja aina saa laskea vaihteita pitääkseen käynnin optimaalisella tasolla.

Tällä skodella uskallan jopa kallistaa enemmän kuin moottoripyörillä sillä ajo on vakaata ja tällä selviää jopa sorateillä joille omilla Customeillani ei ollut mitään järkeä ajaa.
Hieman elle sadan huiput riittävät etenemiseen paikkakuntani pikkuteillä ja isommillakin pysyy rekkojen vauhdissa. Tosin pyörän keveys hieman heittelee kuskia ja pyörää pyörteiden mukana mutta se oli odotettavissakin.
Tosi hauska pikkumaxi ;D

tex-

Kovemmassa vastatuulessa huomaa ettei tehoja ole paljoa.
Liikennevaloissa on kiva kiusata viereiselle kaistalle pysähtyneitä. Valojen vaihduttua ne palaavat kiltisti omalle kaistalle kun olet jo kaukana.
Honda PCX -25
ex Honda PCX -17
ex Honda Lead

konenikkari

tex-

Lauantaina vein omani talvisäilöön. Saa nähdä millainen kevät on ensi vuonna. Viime kevät meni pitkälle.
Honda PCX -25
ex Honda PCX -17
ex Honda Lead