Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootterin pesu & vahaus

Aloittaja fillaripongari, 12.05.07 - klo:18:59

« edellinen - seuraava »

Samppa

Viinietikka tai ruokasooda.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Trinity

Pesu mikrokuitusienellä, jonka jälkeen, kerron punaisen ja kultaisen etiketin Autoglymiä. Kiiltää kuin uusi peili.

Samppa

Autoglymin tuotteisiin olen ollut myös itse tyytyväinen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

oskuk

Ostin itsekin kehujen jälkeen autoglymin vettä, ei kun polymeerivahaa. Tiiä sitte onko eri valmistajien polymeerivahoissa mitään eroa lopputuloksessa.

Partanen

Se kultainen on viimeistelyä varten, tai sitten virheettömälle maalipinnalle tarkoitettua vahaa. Pohjalle pitäisi laittaa se punaisella etiketillä oleva vaha. Mullakin on molemmat hankittuna, mutta päädyin käyttämään Sonaxin semmoista vahaa, jonka joutumista kumi-, ja muoviosille ei tarvitse välttää. Autoglyminkin vahoja voi levitellä huolettomammin, jos on ensin käsitellyt muovi-, ja kumiosat kuminhoitoaineella.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

ko2610

Turtle Wax Ice on oma suosikki. Eri vertailuissa se on saanut hyvinkin erilaisia arvioita, mikä pistää epäilemään vertailujen luotettavuutta. Parhaita puolia ovat helppous, pyyhkäisy ja hetken päästä toinen pyyhkäisy, sekä sopivuus mustalle muovillekin. Varmasti joku muu vaha kiiltää paremmin, mutta kyllä tämä minulle kelpaa. Ei pesunkestollakaan niin suurta väliä ole, kun auton vahaa pesun jälkeen vartissa ilman, että käsi kipeytyy.