Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kävin koeajolla - Aprilia Atlantic 250

Aloittaja r2, 10.05.13 - klo:18:38

« edellinen - seuraava »

r2

Noh, ei nyt aleta ihan ökyilemään millään Executivella. 400 riittää, mutta jos varat antaa myöten niin vähintään K7 eli 2007 tai nuorempi (eli ruiskulla) ja sinisenä pliiiis.
Cittarin pihalla oli 650 parkissa, kävin tiirailemassa mutta en jaksanut odotella omistajaa paikalle noin niinkuin haastattelumielessä. Se on kyllä pitkä ja muhkea.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

HiTec

Lainaus käyttäjältä: r2 - 04.06.13 - klo:11:29
vähintään K7 eli 2007 tai nuorempi (eli ruiskulla) ja sinisenä pliiiis.

Ihan hyvältä kuulostaa - ja värikin natsaa just eikä melkein ;D Valitettavan vähän vain on kotimaista tarjontaa => ulkomaan tuliaisiksi mennee :-\

Itse tuossa suoritin juuri pienen teknisten ominaisuuksien vertailun X10 350i kanssa ja todella niin on kuin kaksi marjaa ettei tosikaan. Pituus sama, akselivälissä muutama sentti, tehossa 1hv ja tankissa pari litraa, jne. Siis todella pienet on erot. Ja kyllä, myös tuota saa sinisenä ulkomailta, sillä suomeenhan ei 350i edes tuoda. Toki X10 on sitten uudempaa tekniikkaa ja käytettynä tuota ei taida olla ulkomaillakaan vielä silleen tyrkyllä - vaan jos tuottaisikin maahan bränikkänä :D

BMW R 1200 ST -05

r2

Lainaaulkomaan tuliaisiksi mennee
Juu, tuo vaihtoehtokin kävi mielessä. X10:n hinta uustuontina taitaa kuitenkin karata multa ja tuo Suitsa miellyttää mun silmää hieman (huom. vain hieman) enemmän. Yksi optio on että lentäen sinne, Burgilla takaisin. Vaikkapa niin että 4-5 päivää lomailua ja pyörän etsintää ja sitten viikko takaisinpäin ajelua.
Onkos tuo Burgeri sun? Hieno on. Upea suorastaan. Ai että.

Valkoinenkin kelpaisi mutta se taisi tulla valikoimaan vasta 2009. Sopisi kypärän väriin nääs...
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

HiTec

Lainaus käyttäjältä: r2 - 04.06.13 - klo:13:23
Onkos tuo Burgeri sun? Hieno on. Upea suorastaan. Ai että.

Kun olisikin :-[ Mulla oli tämä, reilun 30tkm kelattu -99. Oli muuten tänä keväänä (taas kerran) tuo myynnissä, tällä kertaa BikeWorldilla ::)

Helppo tunnistaa varusteistaan, joista allekirjoittaneen aikaansaamaa on tuo muhkea repsikan selkänoja. Itse asiassa alkup. taitaa vieläkin olla jossain tallin nurkassa :P
BMW R 1200 ST -05

r2

Siisti peli tuo punainenkin on, eipä sillä. Kävitkö kauempana tuolla Burgilla? Siis lomareissu Suomessakin on kauempana, ei sitä aina tarvi mihinkään Portugaliin ajaa.
Minkälaiset tilat on penkin alla, onko tila syvä? Mulla ei tarkempaa tietoa ole tosta Suzukin koneesta niin en osaa hahmottaa sen tilantarvetta.

HiTec

Tuo yksilö vain on kokenut joskus aika kovia. Vas. etukatteet on korjattu tyylillä pop-niitit, mutta kun "korjaus" on sen jalkatilan gummilipareen alla, niin eihän se sieltä juuri näy jos ei tiedä. Tiedä sitten onko tuolla myös kulkuun vaikutusta, sillä aika "letkulta" tuo tuntui kyllä ohjastaakin :-\ Samaten kaasarin ongelmat kylmillä, kosteilla keleillä ei minun aikanani ainakaan koskaan selvinnyt. Tiedä sitten onko sen jälkeen joku asialle jotain tehnyt, kun tiemme erkanemisesta on jo jokunen vuosi kuitenkin aikaa ???

Ja ei, tuossa wanhemmassa on penkin alta tilaa hukattu oikein urakalla = tila on erittäin matala eikä loppuen lopuksi kovin suurikaan. Ja juuri mataluuden vuoksi esim. umpikypärää tuonne ei mahdu. Uudemmassa kopassa onkin sitten hyödynnetty koko tila, takavaloihin saakka => huomattavasti suurempi "peräkontti" ja taitaapa tuonne jo hukkua jopa 2x umpiruukkukin :)

Mitään pidempää reissua en tuolla(kaan) koskaan kyllä tehnyt, muutaman sadan km päivätrippejä ristin-rastiin Etelä-Suomea :-[
BMW R 1200 ST -05

r2

Missähän päin Suomenmaata tollasta K7:aa tai uudempaa pääsis nuohoamaan? Ihan vaan kattelemaan menisin siis...
Joo just. Taas mennään.
Mutta oikeasti tota uudempaa Burgeria pitäisi kotomaassa katsella ja tutkia ennenkuin lyödään unelman täyttymyksen toteuttamisaikataulu lukkoon.

HiTec

BMW R 1200 ST -05

r2

No juu, jälleenmyyjä löytyy tästäkin tuppukylästä mutta epäilen ettei rivistössä 400 Burgeria kuitenkaan ole. Käytettynä yksi 650.
Täytyy pitää silmät auki.
Takaisin topicciin:
Apriliaan on nyt sitten kaikki tarvittava tehty, hyvin pelittää. Touring -pleksi joka tuli pyörän mukana on paikallaan ja se onkin parempi kuin tuo alkuperäinen lipare. Ed. omistaja oli vieläpä kuviosahalla tehnyt "siistin" aukon pleksin alaosaan korvausilmaa varten ja se toimiikin hyvin mutta työn jälki oli vähän heikkoa. Laitoin aukon reunoille silikonitiivisteen ja sitten siitä tuli vähän nätimpi. Ja vielä: bongasin tori.fi:stä myynti-ilmon jossa oli naisten Dane Gore-Tex -ajotakki edukkaasti kaupan. Parempi puolisko kyytiin, 10min ajo, sovitus, tinkaus ja kaupat tuli. Uusi takki jossa irrotettava vuori, suojat sun muut ja tuote on vieläpä uusi! Jopa kaikki liput ja laput paikallaan. Nyt sillä on parempi takki kuin mulla...
Eli siis peli kovenee, varustelu on jo käynnissä.

VariJari

Lainaus käyttäjältä: Midland - 24.05.13 - klo:17:53
Tää pikkunen 9KW teholla kulkee jääräpäisesti kuormasta ja tuulesta  riippumatta 115km/t ja vesijäähdytys ja  sähköpuhallin antaa mennä sillä kuinka pitkään haluaa.

Tuli vaan mieleen että taidat puhua ihan mittarinopeudesta, satuin lukemaan TM arvostelut auka monesta 9kw skodesta (kuten Leonardo, Skyliner, Majesty jne..) Niin 96-100km/h on jääneet maksimit kaikissa :)
Harrastelussa: bt49qt-12

r2

Sain sitten vihdoin viitsittyä sen verran että vaihdoin Apriliaan Dr. Pulley -liukupalat paikalleen. Nyt vasta sen takia kun olin ihan tyytyväinen perinteisiinkin rulliin. Toki ne vähän soitti vanhan puhelimen ääntä hiljaa tasakaasulla mutta eipä tuo häirinnyt. Palat (11,5g) siis paikalleen, muutenkin vähän putsausta ja testilenkki. On hyvät! Kiihdytyksessä skootta toimii paljon "smoothimmin", veto alkaa heti ja sitä riittäääääääää. Tasakaasulla kun haluttu nopeus on saavutettu vehjes on niin hiljainen ja kiltti kuten pitääkin.
Suosittelen kaikille! Ja jos halutaan räyhäkkäämpi niin kevyemmät kehiin. Omalle ajotyylille nuo 11,5g on justiin hyvät, Aprilian alkuperäiset on 12g.

Nyt en kyllä keksi enää mitään remontinkorjaamista, pitää kai vaan ajella.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 04.06.13 - klo:11:51
Itse tuossa suoritin juuri pienen teknisten ominaisuuksien vertailun X10 350i kanssa ja todella niin on kuin kaksi marjaa ettei tosikaan. Pituus sama, akselivälissä muutama sentti, tehossa 1hv ja tankissa pari litraa, jne. Siis todella pienet on erot. Ja kyllä, myös tuota saa sinisenä ulkomailta, sillä suomeenhan ei 350i edes tuoda. Toki X10 on sitten uudempaa tekniikkaa ja käytettynä tuota ei taida olla ulkomaillakaan vielä silleen tyrkyllä - vaan jos tuottaisikin maahan bränikkänä :D

Tänään sitten tuli 1. X10 500cc valkoisena vastaan liikentessä ja ... no sanotaan vain lyhkäsesti että se on sitten siinä :) Sen verran style tuo oli, että muita ei enää varmaan tartte harkitakaan 8)
BMW R 1200 ST -05

Wanhapappa

"Tänään sitten tuli 1. X10 500cc valkoisena vastaan liikentessä ja ... no sanotaan vain lyhkäsesti että se on sitten siinä  Sen verran style tuo oli, että muita ei enää varmaan tartte harkitakaan "

Joopa. tuollaista minäkin olen alkanut kuolaamaan jo nyt. Oma Vespani ei ole tarkoitettu pitkien maantieosuuksien ajeluun, vaikka näppärä kaupunkiajossa onkin.

HiTec

Henk.koht. taisi kuume nyt sitten mennä ohi :-[ Vaimo sai houkuteltua hommaamaan matkailuauton, joten se siitä moposta ... toistaiseksi :-\
BMW R 1200 ST -05

r2

LainaaVaimo sai houkuteltua hommaamaan matkailuauton, joten se siitä moposta ... toistaiseksi
Douh!, kuten Homer Simpson sanoisi.