Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mikä pyörä??

Aloittaja Taavi, 23.04.13 - klo:01:32

« edellinen - seuraava »

Taavi

Se on moro! Oon uusi pärstä tällä saitilla,ja lueskellu sieltä täältä nuita viestiketjuja. Mulla on semmonen onkelma,että pitäs pyörä saaha(mp-skootteri),mutta kun ei oikein tiijä minkälainen. Ensin oli mielessä moposkootteri,mutta ajattelin,että kohta kaipaa vauhtia kuitenki "vähän enemmän". ja jos uuven skootterin ostaisin,niin melkein se kyllä ois joko SYM tai PEUGEOT. Tai no ois vielä HONDA mutta se on ruisku peli.
No  nyt on siis mielessä joku 200-250cc. Mikähän se ois sopiva "kauppa-mopo" tämmöiselle vähän varttuneemmalle äijälle? Mainittakoon nyt tässä kohtaa heti että käytetty iliman muuta,ja sitten että viimeksi oon ajanut kakspyörästä,jossa on moottori,niin öbaut 30v. sitten..  ???
Niin,ja hinta....,ehdoton kipuraja on 3000 € !!!

Tässä pari esimerkkiä : http://www.nettimoto.com/yamaha/x-city/1382304
tai : http://www.nettimoto.com/kymco/people/1472400
En oo oulusta,enkä pelekää polliisia... ;)

Kymcomies

Molemmat ovat varmaan hyviä vaihtoehtoja! Omaa kokemusta on Peoplesta, mutta pienemmällä koneella (166cm3). Se oli muuten kiva pyörä, mutta puhditon. Isomalla vesijäähdytteisellä koneella pärjää Kymcolla loistavasti jo maantielläkin ja kuustoistatuumaiset renkaat tekevät menosta vakaata. Yammun luulisi olevan laatupeli. Käy koeistumassa/-ajamassa ja osta jompikumpi pois.

Helmeri007

16-tuumaiset pyörät ovat yliarvostettuja-pienemmät pyörät ovat ihan yhtä hyviä(vakaita)ja pienemmät pyörät skooterissa ovat kauniimpia. Jos ajat paljon laita ruiskukoneella oleva skode, niin kulkee vähemmällä bensalla.  ::)

Taavi

Hmmm..,no minä ajattelin ajaa vuoden ympäri...,onko sillä mitään merkitystä skoden hankintaan,siis tässä kokoluokassa? Se tulee lähinnä kylällä asiointi mopoksi,kuten tuossa yllä taisin mainitakki. Mitenkäs niitten käynnistyminen talvella(ruisku)? Onko niissä muuten poljinkäynnistystä ollenkaan? Jos ei ole,niin sehän menee talvella siihen,että skootteri on pidettävä aina laturissa väliajat. Ajoa tulee vain noin 1-2 kertaa viikossa kylällä.(n.1,5km yht.suuntaan).
Paitsi että,jos nyt kesällä saisin hankittua sen,niin pitäähän sitä "testailla" joka päivä oikein kunnolla  ;D
Kesällä vois käydä ajelemassa vähän kauvempana(sukuloimassa).

Taavi

^ Hmm..,miksei tietenki "pinokkiokin",vai mikä se oli?  ;)
Mutta sen ei tarvis kauhian "urheilullinenkaan" olla enään tämän ikäiselle olla. Vois herättää hilpeyttä...  ::) ;D 
Mieluummin lähempänä retroa oleva malli..

oskuk

Itse olen ihan tyytyväinen ollut tähän Vespahtavaan Likeen, tosin oikeita kuutioita vain joku 160, mutta aika hyvin viisikymppiselle piisannut vauhti. Ja rahat riittää siis uuteen ;-)
http://www.nettimoto.com/kymco/like/skootteri?efrom=150

Taavi

Mihinkähän kokoiset rattaat Likessä on? Saakohan sitä 250cc?

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Taavi - 23.04.13 - klo:12:19
Mihinkähän kokoiset rattaat Likessä on? Saakohan sitä 250cc?

Ei saa, tietysti voisi kuvitella että joskus tulee Like 200i GT, kuten peoplesta, teho nousee pirusti.

People S 8,5 kW->GT 15,7kW -tosin tilavuuskin 163->205

Kymcon Like-sivu

JakeS

Piaggio ilman muuta...Beverly mallikin taitaisi sopia hyvin  ;) Täältä löytyisi yksi ylimääräinen. Aivan virheetön sellainen !

https://lh3.googleusercontent.com/-AzQAdZgsDjs/T5uyKFYTc4I/AAAAAAAAAIE/AZvQPvzaaKE/w598-h448-p-o/20120428_120137.jpg
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

Taavi

Olipa ihan hienon näkönen vehe...,ja tietenkin virheetön. Mutta on virheetön hintaki. Mulle se ehdoton maximi on 3000. Mieluummin alle.
Onko nuissa isommissa skodeissa ollenkaan poljinkäynnistystä,vaan pitääkö tulla toimeen pelkästään "nappistartilla"? Olen käsittänyt että ainakin joissakin olisi..  :-\

JakeS

Ei voi ihan kolmella tonnilla vielä luopua piaggiosta. Ei ole poljinkäynnistystä edes varalla. Napista vaan tulille.  sitä että onko muissa, edes uusissa 125:ssa poljinkäynnistys varalla ei ole hajuakaan. Joku varmaan osaa tämänkin meille kertoa?
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Taavi - 23.04.13 - klo:16:50
Onko nuissa isommissa skodeissa ollenkaan poljinkäynnistystä,vaan pitääkö tulla toimeen pelkästään "nappistartilla"? Olen käsittänyt että ainakin joissakin olisi..  :-\

Taitaa 125cc olla se maksimi joissa noita polkimia vielä saattaa löytyä, mutta sitä suuremmissa ei koskaan. Toki poislukien wanha kalusto, joissa polkimen päälle vielä pompattiin jopa 750cc prätkissä :o Mutta siis käytännössä skodessa tuo tarkoittaa että se on napista käyntiin tai ei ollenkaan. Poljinta ei ole ja keskipakokytkin kun on levossa auki, niin ei mäkistarttiakaan voi tehdä. Been there :-\ Ex. Burgman 400 -99 oli hieman epävarma käyntiinlähtijä, niin yleensä vähintään kerran syksyssä tultiin duunistakin mp-vermeet niskassa Hki lähijunalla kotio :-[ Kypärän sentään pystyin jättämään skoban takalaukkuun ;)
BMW R 1200 ST -05

yari67

Pakkasella noissa käyntiinlähtö on kyllä huonoa, yksi sylinteri kun on vain. Mutta ei kyllä talvella ajelu herkkua ole muutenkaan. Mulla on toi People S 250 ja ei ole valittamista, kolmas Kymco menossa ja varmaan tulee neljäskin samaa merkkiä. Ruiskukonetta pidän kyllä parempana, taloudellinen ja varma käyntiinlähtijä. Jammu varmaan parempi ajoasennoltaan, jouduin muokkaamaan omani penkkiä kun perse puutui, mutta riippuu kenelle sopii ja kenelle ei. Jammun jos ostaa niin ei varmaan pieleen mene, hyviä pelejä ovat.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

HiTec

Lainaus käyttäjältä: yari67 - 24.04.13 - klo:09:50
Ruiskukonetta pidän kyllä parempana, taloudellinen ja varma käyntiinlähtijä.

Niinpä! Vaan sitten on silmät ympyriääsinä kun syöttelee noita nummeroita vaikka IF:n vak.laskuriin. Piaggio X8 250i -08 maksaa lähes 600e vuodessa, kun Kymco Xciting 500 -05 selviää reippaasti alle 400e :o Johan nyt 50cc mopokin maksaa n. 350e vuodessa ja tuo Kymco on sentään 500cc! Mutta että pienempitehoinen Pinokkio maksaa noinkin paljon enempi. Vaan se kun on ruikku-kone, niin esim. allekirjoittaneen kiinnostus on sen puolesta suurempi kuin Kymcon wanhempaan mehumaija-versioon (Bugmanin huonot kokemukset vielä muistissa), liekö -07 vasta kun Xciting tuli 500i ???
BMW R 1200 ST -05