Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Titan

Aloittaja Mtt.h, 16.02.08 - klo:13:22

« edellinen - seuraava »

titan

soitin huoltoon ja asia selvis sieltä..on kuullema tuuletus/vari hihnan kumi pölyn ym.töhnän poistio aukko..eli varihihnahan on kuivassa tilassa ja ajan saatossa irtoaa likaa ym jotka suurin piirtein poistuu ko.reijästä..ne "perä öljythän on suletussa tilassa muualla n 1,2-1,4dl kuullema...no nyt tiedän tuonkin..säikähin vaan että hitto "tullut"reikä ja perä öljyt menneet kankaalle ja perä jauhaa viimeisiään.. ::)

Hemmo

Eipä olisi asia auennut mulla ainakaan tuon kuvauksesi perusteella.  ;D

titan

no kuvaileppa sinä hemmo se kohta niin katotaan tuleeko ymmärettävämpi selostus..ei voi mitään jos ei ymmärrä tai tiedä mikä on takarengas..sillä siinä kohdassa se paikka oli ja tarkemmin tuota ei pysty kuvaamaan sanoilla minusta..kuva tietenkin olis eri asia.. ;D

Partanen

Mä taisin jo kertoa että se on tuuletusaukko. Olisit uskonut.  ;D
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Ja ennen kaikkea pääasia että asia selvisi.   :D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Hemmo

Lainaus käyttäjältä: titan - 12.06.08 - klo:09:40
no kuvaileppa sinä hemmo se kohta niin katotaan tuleeko ymmärettävämpi selostus..
Valitettavasti mulla on erilainen skootteri ja siinä varin kopassa on tuuletusaukko . ;D

1piece

Mitenkäs tuon ensihuollon kanssa, eli reilut 300 km ajettu, uskaltaako ajaa enää muualle kuin huoltoon ja jos ei niin mitä teen? Mitä öljyä ja miten? Tämä siis eka moponi ja en tajua tekniikasta(tällä alueella) mitään. Jos joku ystävällisesti viitsisi valottaa tätä ensihuoltoa ja sen tärkeyttä ???

titan

Moi..mä käytin eka huollossa kun tuli se 300km täyteen..moottori/perä öljyt vaihtavat kaasarin säätävät ym.tarkastukset..hintaa oli täällä oulussa 70e..mutta takuun takia aion käyttää sen 2v huolloissa..kulutus nyt ollut 2,4-2,8l/100km
30-40km nopeudella ajettuna..kuskin paino 110kg+kypärä1,180kg..että näin..
tietenkin jos ite osaa huoltaa säästää,mutta mä en osaa..mutta ainakin öljyt opettelen vaihtaan.(sitten joskus)

Partanen

Venttiilien säätö on tärkeä huoltotoimi. Ilman säätöä saattaa mopo jäädä kylille, tai paremmalla tuurilla kotipihaan. Samoin ne öljyt kannattaa vaihtaa.

Ohjekirjassa on yleensä kerrottu mitä missäkin huollossa pitää tehdä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

1piece

300 km huolto saatu aikaiseksi vajaan 400 km kohdalla. Huoltomiehet sanoivat että reilun tonnin saa reilusti ajella ennenkuin seuraavan kerran kannattaa huoltoon päräyttää. Ohjeläpyskää kun juuri selasin niin huomasin että siinä sanotaan "ensimmäinen käynnistys tulee tehdä käynnistyspolkimella..." No enpä tehnyt, en ole kertaakaan "polkaissut". Menikö vikaan? Mutta tähän asti mopossa ei moitteen sijaan. Lähtee jo huomattavasti ärhäkämmin liikenteeseen ja rullaa kuin unelma. Se nopeudenrajoitin on suurin ärsytys kun töksäyttelee juuri väärissä paikoissa :) Onko kellään Pantherissa/Rockyssä vielä ilmennyt minkään sortin vikaa?

Red Devil

Aika pitkä on tuo alun huoltoväli 1piecellä. Miulla on ohjeiden mukaan huoltokilometrit 300km, 800km, 1500km, 2500km ja 4000km. No enpä miekään muistanu sitä polinta sillon käyttää, mut myöhemmin on kyl saanu polkea oikein urakalla, ku tuo piru on niin huono käynnistymään viileillä kelillä tai jos on ollu jokusen päivää ajamatta. Eli siinä suurin vika! Toinen on tietysti edelleenkin vuotavat renkaat. Pitäs taas käydä valittaa niistä, mut oon vaan tyytyny aina välillä lisäilemään ilmaa. Rajottimen pois otto ei ilmeisesti ole kovin vaikeaa, mut takuu ei taida siitä kyllä tykätä. Ite otan sit, kun takuu loppuu. Ai niin ja nyt on ruvennu vähän jarru kitisemään. Eli kyllä sen huomaa, et kaikki ei oo niin laadukasta, mut eipä toisaalta ollut ostohintakaan kovin kummoinen. Mut en mie silti kovin pettyny oo, ku osasin jo henkisesti varautua. Heh heh, sitä saa mitä tilaa!  :P
Mies voi vanheta, mutta ei koskaan kasvaa aikuiseksi! ;)

titan

moi hain tänään huollosta titanin..vaihettiin takuuseen polttoaine mittarin koho+etu jarrulevy..rupes pitään ajaessa vikinää ja totesivat että kiero jarrulevy..no ne on nyt korjattu ja ainuat kulut oli kuskille pullakahvit a.2,70e nesteellä kun vei mut hakeen titanin pois...katotaan mitä seuraavaksi jos ei mitään seuraava huolto 1000km kohilla..nyt mittarissa 450km..ja se ensihuolto tehtiin 300km kohilla.. ;)

titanroki

Itsellä ois Titan Rockyssa semmonen vika, että ei meinaa lähtä startista käyntiin. Kuuloistais siltä, että startti vain pyörisi tyhjää. Kokeiltu on 3 eri akulla, tulppa vaihdettu, starttimoottori vaihdettu, venttiilit säädetty, seokset pitäs olla kohallaan. Polkasemalla lähtee käyntiin.
Titanilla on ajettu n. 3500km. Itse tehty huollot, eli tuskin ottaa takuusee korjaukseen. (Paitsi anto ne takuuseen akun ja startin kun kysysin sieltä  ??? ??? )

Eli missäköhän on vika  :-\

Coastside

No, jos se lähtee polkien, niin vika rajoittuu starttiin. Siinäkin bendix laitteeseen joka on starttimoottorin ja hammaskehän välissä. Vaihto vaatii hammaskehän irroituksen. Putsaus ja voitelu voi auttaa. Väännä käsin se auki ja huljuttele löpössä. Kuivaa ja sorki sinne vaseliinia sisälle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

titanroki

Tarkennahan vähän tämmöselle amatöörille että siis mitäää  ;D ;D