Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Titan

Aloittaja Mtt.h, 16.02.08 - klo:13:22

« edellinen - seuraava »

openflow

Ei kai sillä väliä mistä sammuttaa. Jos skootterin käynnistää kaukosäätimestä ,niin se pitää myös sammuttaa kaukosäätimestä (ei sammu vaikka virtalukosta kääntää off asentoon).

Arvatte varmaan mitä kävi ,kun ekan kerran tankkasin skootteria. Olin käynnistänyt kaukosäätimestä :)

Red Devil

No niin, nyt miullakin on tuollanen Rocky.  ;D Wihoselta vaan ostettu, niin nimi on Phanter Rocky. Liityinpä sen kunniaksi tänne skootteri-foorumillekin. Ajattelin, et vois vaihtaa vaikka kuulumisia kyseisestä kiinan vempeleestä ja muustakin tietysti. Pirun hieno se ainaki on. Edellinen skode miulla oli sellanen ukki-malli Honda SH50. Se palveli todella hyvin jo monta vuotta. Oli pirtsakka ja talvellakin lähti käyntiin kolmenkympin pakkasista jokusella polkasulla. Oon vaan jo pitkään ajatellu, että nuorekkaampi malli ois tervetullut. Wihoselta sellanen sit löyty. Tyytyväinen olen ollut, paitsi et tietysti 4-tahti tuntuu vähän laiskalta 2-tahin jälkeen. Mut onneks ei haise enää vaatteet!  :) Nyt on vaan edessä tämä turhauttava sisäänajo...  ::)
Mies voi vanheta, mutta ei koskaan kasvaa aikuiseksi! ;)

titan

phantterille:moi ja teretulemasta..minäkin sain pe.2.5 rekisteriin myllymäeltä tulleen titan rocyn  eli sama peli meillä..oon samaa mieltä on pirun komee..motoristit hyväksy oulun american carissa siihen päättö ajeluun hännän huipuksi eilen..kansa huusi että polta kumia mutta körettelin sitä 25km/h sisäänajo nääs menossa..miten meinaat vetää sen sisään ajon..minä katoin sitä englanninkielistä opusta ja siinä oli että 0-300km 25km+300-1000km 35km.
aattelin yrittää niitä noudattaa..mutta on se vaikeeta..tuntus olevan menohaluja
vaikka oon tämmönen 115kg+50v jäpikkä..

Red Devil

Niin kyllä se on tosi vaikeeta noudattaa niitä sisäänajo-ohjeita ja varsinki ku on hieno tuliterä peli alla!  ;D Onneks olkoon siullekin uudesta Rockysta! No mie oon vähän soveltanu niitä ohjeita, ku tärkeintähän se on et ajaa vaihtelevalla kaasulla. Eli ekat 100km oon ajellu sellasta 20-35km/h. Mut vaan käytän välillä siellä päälle kolmessakympissä. Nyt sit oon jo ottanu hetkellisesti korkeampia kierroksia. Yritän kuitenkin et nopeus ei nouse yli 40km/h. Keskinopeus on varmaan sit se ohjeellinen 30km/h. Oli aika kumma, kun kokeilin renkaita uutuuttaan, niin tuntu, et niissä on ihan hyvin ilmaa, mut sitten kun mittasin myöhemmin, niin näytti tyhjää! Pistin sinne alkuun 1,5, ku ei ollu varmaa tietoo ja seki tuntu kovalta. No ajo-ominaisuudet kyllä parani selvästi. Ilmeisesti ohjeiden mukaan sinne pitäs laittaa vielä lisää ilmaa. On se vaan kumma, että ne ei tuntunu lähes tyhjinäkään ihan lutteroilta. Ehkä se ulkorenkaan kumiseos on sitten niin kovaa?  ???

titan

kiitos toivotuksista..mä löin kilven kiinni la.3.5 ja sitten huoltoasemalle tankkaan
ja renkaat tsekkaan..mulla oli eturenkaassa melkein 4mpa ja takana 1,5mpa..pistin molempiin 2,5mpa..näin siinä tarrassa lukee mikä on siinä istumen alla siinä muovissa kiinni..hyvältä tuntuu ajaa..ainut mulla että meinaa
sammua välillä kun tulee liikenne valoihin ja sitten saa sahata startilla tovin että saa käymään..varmaan tyhjäkäyntiä pitää säätää..säätääköön sitten siellä 300km huollossa sen kohilleen..olihan sullakin kiekkamittari pantherissa mulla ainakin oli titanissa se näkyy olevan tyhjäkäynti siinä 1000r pintaan..

Red Devil

Joo taitaavat tehtaalla heittää vähän arvalla nuita rengaspaineita. Siulla ihan epätasapainossa, ku miulla taas lähes tyhjinä.  ::) Samalla lailla ne arpoo nuita nimiä. Siulla Titan Rocky, miulla Phanter Rocky ja sit vielä myydään nimellä Baotian Ghost. Vertasin tuota miun Rockya Fude Race:iin ja sehän oli lähes sama vempele. Ainut vaan, et Phantterissa on komeemmat maalaukset. No makuasioita sekin. Juu kyllä kiekkamittari löytyy. Aika alhaset lukemat on siulla. Miulla pyörii siinä 2000-3000r tienoilla riippuen vähän tilanteesta. Varmasti se kaks tonnii on ainaki ihan hyvä, ettei sit sammu. Itelläni ei oo kertaakaan sammunu.  Kaasua kyllä pitää aina vähän tarjota kun käynnistää.  :)

Red Devil

Tuli vielä mieleen hauska tilanne, kun ostin tuon Rockyn. Tarkotus oli ostaa se 29.4, mutta sitä edellisenä päivänä pääsinkin töistä puolta tuntia aikasemmin eli 16.30 ja ajattelin et on pakko saada se heti, kun katsastuskonttori menee jo viideltä kiinni. No sitten menin Wihoselle ja yritin maksaa skoden, mutta kortissa olikin 800e maksuraja, kun Phantteri makso 900e, vaikka tilillä kyllä oli rahaa. Sitten vaan etsin avopuolisoni käsiini ja lainasin siltä sen puuttuvan satkun. Sitten taas äkkiä Wihoselle ja sieltä papereiden kanssa 500 metrin päähän katsastusasemalle hakemaan kilpiä. Olin siellä klo. 17.02 ja pistivät heti sen jälkeen ovet lukkoon. Olin siis viimeinen asiakas, sain kilvet ja pääsin huristelemaan jo samana iltana uudella kiinan ihmeelläni.  ;D

Samppa

Sitä se teettää, kun pitää päästä ajamaan heti  ;D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Red Devil

Pieniä hämäryyksiä on ilmenny omassa Rockyssa.  ::) Ei meinaa lähteä käyntiin sähköstartista. Liekö johtunut lämpötilan laskemisesta viiteen asteeseen. Sitten takarengas oli mennyt taas tyhjäksi. Varmaan vuotaa, korvaakohan takuu? Jännä vaan ku sitä ei ees kunnolla huomaa et ilmat on vähentyny, ku se kumiseos on aika kova ilman ilmojakin. Ihmettelee vaan et joku on vähän pielessä ku ajelee ja sit ku kattoo ilmat, niin ei siellä ookaan mitään. No se taitaa olla ihan normaalia, että ei nuo 4-tahit kovin pirteitä oo, niinku ei Rockykaan. Käviskö siihen nuo 16x13mm 5g rullat? Ajattelin nuita moposportin. Jos pistäs huoltomiehen laittamaan ne 300km huollossa kiinni. Eihän vaikuta takuisiin, ku kyseessä ei oo kuitenkaan suoranainen "laiton viritys" eikä nopeuden nostoa tule? Kiihtyvyyttä on vaan saatava lisää!  8)

Mtt.h

Itse väännän kaasua 3-4 kertaa ennen käynistystä, käynnistäessä en väännä kaasua ollenkaan jotta alipaineella toimiva bensahana ja ryyppy toimisi oikein, kuten toisesessa ketjussa sitä kuvattiinkin.
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=557.msg6801#msg6801

Onko tyhjäkäynti oikein säädetty?

Itselläni ei pirteydestä ole pulaa, ei tosin ole mihin verrata. Eilen kokeilin vakiorullilla ilman rajoitinta ja skootteri kulki mittarin mukaan 65 ja gps:n 59,9km/h, kiihtyi sinne suht lyhyellä matkalla.

Itselläni odottaa 5,1 malossin pöydällä kun vain jaksaisi vaihtaa.

Kyllä itse yrittäisin saada uutta rengasta takuuseen, ellei siinä ole selvästi omasta virheestä johtuvaa reikä. esim naula tai vastaava reikä....

Lisäystä:
Omassa phantterissani oli imukurkku hapristunut jo uutena, wihonen lähetti takuuseen uuden osan.
Tarkista myös se imukurkku. tai vie suoraan huoltoon kerran ei toimi oikein kun takuuta on....

Red Devil

Mtt.h:lle: Kiitti vinkeistä!  :D Pitää kokeilla ja seurata tilannetta. Rengas on tällä hetkellä ihan kova, pitää kattoo et rupeeko vuotamaan vasta ajossa. Onks siulla ne 16x13mm rullat? Minkälainen rajoitinsysteemi Rockyssa muuten on, kun en oo vielä kehannu ruveta aukomaan paikkoja, ku on vielä sisäänajo menossa. Tietäisin vaan sitten valmiiksi mistä ruveta rajotusta poistamaan. Joo miulla ei tosissaankaan kovin pirtee oo, et pitää kattoo pistääkö takuutarkistukseen jos siellä jotain hämärää on. Itellä ei valitettavasti oo mitään hajua, missä tuo imukurkku on, et jospa se huoltomies tarkistas sen...  :)

Mtt.h

Joo samat rullat, sama skootterihan meillä.
Phantterissa on elektroninen rajoitin, kuten ilmeisesti lähes kaikissa uusissa.

Rajoittimen piuhan löydät näin: otat penkin pois, rajoittimen piuha on perästäpäin katsottuna oikealla (linkin ensimmäinen kuva) http://chinesescoots.forumwise.com/chinesescoots-thread29-0.html
Siitä nyppäset piuhat irti ja menoks. suojaa vielä päät ettei mene oikosulkuun. Itse vedän katkaisian siihen väliin kunhan kerkiän.

Voi olla myös alkukankeutta tuo laiskuus, jospa se siitä piristyisi kun koneeseen ja perään laitetaan kunnon öljyt ensimmäisessä huollossa.

kekra

Se imukaulan vakioklemmari kannattaa vaihtaa alkutöikseen tavanomaiseen klemmariin. Ainakin omassa kiinalaisessani oli sellainen erittäin teräväreunainen klemmari joka viiltää kumia kuin veitsi. Ei mennyt montaa viikkoa kun se oli viiltänyt 3-4cm pitkän viillon imukaulaan. Aivan käsittämätöntä että tuollaisia leikkureita laitetaan paikoilleen.

En tiedä millainen Rockyssa on mutta tämä siis vinkiksi kaikille muillekin.

Red Devil

Juu kiitos vielä tiedoista ja tuosta linkistä!   :D Pitää kokeilla kunhan vielä vähän aikaa tiristelen tuota sisäänajoa. Toivotaan, että piristyy...  ;D

saku54

No niin, Titan Rockyn (eli Baotian BT49QT-12) sisäänajoni on alkanut. Alussa ei meinannut käynnistyä, ja sulakekin paloi kerran. Kotelossa oli vaihtosulake.

Vikoja en ole muita havainnut, kuin ettei bensatankin mittari toimi. Eiköhän ne ensihuollossa korjaa.

Iso kypäräni ei mahtunut penkin alle - mikä on miinusta.

Jonkinlainen leveä tavarateline ja/tai boxi pitää hankkia, tehdä tai teettää, koska tulen tekemään mopolla matkat mökille kamoineni. Reppu tulee tietenkin selkään, mutta se ei riitä. Onko porukalla hyviä vinkkejä tähän?

Jonkinlaisen pienehkön tuulilasin haluaisi myös hankkia, koska olen aika mukavuudenhaluinen. Easypartsilla niitä näkyy ainakin olevan. Onko tähän asiaan vihjeitä. Tämän tapaista ajattelisin:

Tästä se mopomiehen ura alkaa  ;D
Baotian BT49QT-12 ("Titan Rocky"), vm. 2008