Kirjoittaja Aihe: Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)  (Luettu 65186 kertaa)

Poissa anaalikisti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 13
Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)
« : 10.05.08 - klo:22:44 »
älkääpä missään nimessä laittako mitää jäätymisen esto hommia tankkii koska ne ei suinkaa estä veden muodostumista kauhean kauvaa ja sitten tankissa on vettä 4 kertaa enemmän kuin ennen nesteen laittoa jote DONT DO IT
« Viimeksi muokattu: 24.12.12 - klo:12:12 kirjoittanut Coastside »

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5857
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
Vs: Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)
« Vastaus #1 : 11.05.08 - klo:21:34 »
älkääpä missään nimessä laittako mitää jäätymisen esto hommia tankkii koska ne ei suinkaa estä veden muodostumista kauhean kauvaa ja sitten tankissa on vettä 4 kertaa enemmän kuin ennen nesteen laittoa jote DONT DO IT
Perustele. Itse olen käyttänyt jo kymmenisen vuotta, eikä ongelmia ole ollut...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa tero1969

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 58
Vs: Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)
« Vastaus #2 : 14.05.08 - klo:15:05 »
Mitä te ystävät hyvät käyttäisitte 4 tahtisessa skootterissa 95 vai 98 besiiniä. Tuli hankittua tuollainen baotian skootteri toiseksi ajokiksi. Ohjekirja sanoo 95 mutta mitä mieltä te olette siintä.

********************************************************

E10 bensiini 1.1.2011 bensalaatu on pian todellisuutta korvaten E95 ja kaikki muovit ei sitä kestä ja eri valmistajien käyttämistä laaduista ei saa tietojakaan. Varsinkin kiinassa valmistettujen kohdalla kannattaa välttää jos voi. Maahantuojilta kannattaa kysellä ohjetta ja mahdollisia korvausosiakin. Riippuu heistä ja tuotevastuulaista.
« Viimeksi muokattu: 22.12.10 - klo:19:17 kirjoittanut Coastside »

Poissa FrozenCorpse

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2102
Vs: Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)
« Vastaus #3 : 14.05.08 - klo:15:18 »
No se on lähes sama, kumpaa sinne pistät, kunhan et alle 95-oktaanista. 98 on puhtaampaa ja näin verottaa myös lompakkoa rajummin..
« Viimeksi muokattu: 07.08.10 - klo:13:53 kirjoittanut FrozenCorpse »
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Poissa anaalikisti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)
« Vastaus #4 : 14.05.08 - klo:16:06 »
perustelen asiaa sillä tävalla että kun tankissa on vettä ja sinne laittaa lisää jäätymisen estonesteitä jotka ovat suurimmaksi osaksi mitä?

aivan vettä.. joten kun käytät niin pian saat vielä lisää vettä tankkiisi

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5857
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
Vs: Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)
« Vastaus #5 : 15.05.08 - klo:11:28 »
perustelen asiaa sillä tävalla että kun tankissa on vettä ja sinne laittaa lisää jäätymisen estonesteitä jotka ovat suurimmaksi osaksi mitä?

aivan vettä.. joten kun käytät niin pian saat vielä lisää vettä tankkiisi
Eipä ole tuon veden kanssa ollut ongelmia. Tankilliseen laitan talvisaikana (tai nolla keleillä) maksimissaan korkillisen masinolia.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 19495
Vs: Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)
« Vastaus #6 : 15.05.08 - klo:13:23 »
Jääneston idea tankissa, bensan seassa on se että vesi/alkoholiseos sekoittuu bensaan ja menee  suuttimista läpi eli poistuu moottorista, jota pelkkä vesi ei tee, vaan tukkii polttoaineen kulun. Alkoholien käytöstä ei moottorille ole mitään haittaa. Alkoholi/vesiseosta on käytetty vanhoissa hävittäjissä tehonlisäykseen, ruiskuttamalla sitä imusarjaan.

Kaasuttimen esilämmitys on tarpeen siksi että imukanavissa paine ja lämpötila laskee ja ilmassa oleva kosteus muodostaa jäätulpan siihen. Samalla bensa kondensoituu imukanavan seiniin ja pisaroituneen bensan määrä vähenee ja teho laskee. Tämä tapahtuu kostealla säällä jo plussa puolella. Pakkasella ilma on hyvin kuivaa (suhteellinen kosteusprosentti riippuu lämpötilasta. Kylmempi sitoo vähemmän).

Moottorin esilämmittelyssä jäähdytin kannattaa tukkia kokonaan ja pakkasilla osittain, mutta moottorin lämpöä tarkkaillen.
« Viimeksi muokattu: 18.05.08 - klo:15:00 kirjoittanut Coastside »
Qingqi Zoner, Baotian, Kymco Filly
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (-;

Poissa pekpel

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6778
  • Bella kulki kesät talvet ja siinä välilläkin...
Vs: Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)
« Vastaus #7 : 03.05.10 - klo:23:58 »
Hoi

Etsiskelin foorumilta kiinaskopien parhaasta polttoaineesta ja jokin säie aiheesta oli jo poistettu aiemmin ???
Itsellä Baotianin Classicin puristussuhteiksi mainittiin yli 15:1 manuaalissa, käytin 98 bensaa ja välillä kuuluisaa shellin super v-poweria, alkoi poika laulamaan tietä ihan toisella tavalla.
Ehdin ajella vuoden aikana noin 9000 km ja siinä oli vielä pari kuukautta paussia öljytahran vuoksi.

Hieman off topicia:
Olen jo kyseisen skootterin myynyt, mutta mittaan siitä vielä Partaselle iloksi puristukset sekä polkemalla ja täydellä akulla kylmänä ja kuumana, ja laitan tulokset oikeaan säikeeseen. Sekä motin tiedot.

Jotenkin olen jäänyt siihen tuntumaan että alle 98 oktaanin bensaa ei normaali bensakäyttöiseen moottoriin kannattaisi laittaa oli moottorin tilavuus vaikka mikä ja myyjä olisi vaikka kuka.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Poissa tommi

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1979
Vs: Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)
« Vastaus #8 : 04.05.10 - klo:07:04 »
Mun on pakko käyttää 98 bensaa, 95:lla alkaa kone nakuttamaan. Pari mäntää on jo mennyt 95:lla, toiseen paloi reikä ja toiseen suli männänrenkaat kiinni. Kyseessä tosin 82cc pytty virikannella jossa palotila on jokseenkin olematon.

Olen ymmärtänyt että vakiokoneelle 95 riittää vallan mainiosti. Sitä kait ainakin 90% kaikista moponomistajista käyttääkin. Pieni osa kuvittelee että mopo (mukamas) kulkee paremmin ysikasilla..
« Viimeksi muokattu: 04.05.10 - klo:07:11 kirjoittanut tommi »

Poissa karkulainen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2098
Vs: Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)
« Vastaus #9 : 04.05.10 - klo:07:36 »
partanen ei liku täällä enään, mutta mitaile toki.

minä olen aina ajanut "ysivitosella", mutta pitäisiko tällä kokoonpanolla (63cc, virinokka, sytytyskarttaa muuttava cdi ja muuta rojua) kokeilla jo vaikka 98 bensaa?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Poissa tommi

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1979
Vs: Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)
« Vastaus #10 : 04.05.10 - klo:07:48 »
Tuskin tarvitsee jos sulla on vakiokansi. Siinä on kuitenkin edes jonkin verran palotilaa. Itselläni toimi ihan hyvin 72cc pytty vakiokannella ja virinokalla, 95 bensalla.

Poissa karkulainen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2098
Vs: Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)
« Vastaus #11 : 04.05.10 - klo:08:03 »
Vakiokansi edelleen paikallaan, otan jossain vaiheessa koululle ja korjaan tupankierteet, ilmainen homma ;D
koululla on se tila jossa huolletaan kansia jne, siellähän voisi katsoa mitä vakiokannelle voi tehdä.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Poissa Plom

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1193
Vs: Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)
« Vastaus #12 : 04.05.10 - klo:10:02 »
Itse ajelen Shellin 99 bensaa tankissani ja se kyllä toimii hyvin , se täytyy sanoa. Jos Shell vetäytyy Suomesta täytynee siirtyä siinä vaiheessa 98 oktaaniseen  jonkin toisen ketjun pumpuista.

Poissa pugt200

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2596
  • Suzuki GSX600F
Vs: Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)
« Vastaus #13 : 04.05.10 - klo:10:47 »
Mahdetaanko mopojen kotimaassa ajella edes ysivitosella? Ajelin 80-luvulla pari viikkoa jenkeissa ja regular-löpö oli alle 90-oktaanista. Hyvin toimi toyota-chevrolet.

Poissa Pyrres

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 873
Vs: Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)
« Vastaus #14 : 04.05.10 - klo:11:59 »
Itse ajelen Shellin 99 bensaa tankissani ja se kyllä toimii hyvin , se täytyy sanoa. Jos Shell vetäytyy Suomesta täytynee siirtyä siinä vaiheessa 98 oktaaniseen  jonkin toisen ketjun pumpuista.

Olikohan Nesteen bensat mitkä olivat varsin hyviä korvikkeita V-powerille. Kuulema myös pikkuisen parempia nakutuksenkestoltaan mutta ei kokemuksia itsellä vaan tutun autosta kyse.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna