Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mopo käynnistyy ja sammuu heti

Aloittaja Juunish, 10.12.12 - klo:15:33

« edellinen - seuraava »

pekpel

Mulla teki tuollasta tukkiintuneen bensan suodattimen kanssa..
Odottelun jälkeen hörähti mutta ei jää käyntiin..
Olisko imuvuotoa jossain ? 2 tahtisessa voi ne kampuran stefatkin vuotaa talvella helpommin kuin kesällä..
Ei jaksa pitää bensahanaa auki.. Seokset menee liian laihalle heti kun kone käy hetken..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 12.12.12 - klo:17:16
Mikähän se rikkoo niitä koppia ja rattaita? Minun versio on se että ensin murtuu hammas ja potku vetää rattaiden hampaat eri linjaan ja se ei pääse kiertymään niin että kruunu vapautuu ja se työntää kopan rikki. Tietysti "Bella" on eri laatua, vai mitä?

Itse viereltä seuranneena, monikaan ei oivalla että kyse on polku ei siis potku käynnistimestä.
Ensin pitäisi painaa polkimella "löysät" pois ja vasta sitten polkaista, ei siis potkaista.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 12.12.12 - klo:18:35
Mikähän se rikkoo niitä koppia ja rattaita? Minun versio on se että ensin murtuu hammas ja potku vetää rattaiden hampaat eri linjaan ja se ei pääse kiertymään niin että kruunu vapautuu ja se työntää kopan rikki. Tietysti "Bella" on eri laatua, vai mitä?

Itse viereltä seuranneena, monikaan ei oivalla että kyse on polku ei siis potku käynnistimestä.
Ensin pitäisi painaa polkimella "löysät" pois ja vasta sitten polkaista, ei siis potkaista.
Jotkin oikut saakoneen potkimaan takaisi ja se rikkoo hampaan ja teki miten tahansa systeemi jumii ja rikkoo, pahimmillaan että osaa tulee ulos. Yksi risa hammas ei vielä mitään mutta kaksi vastakkain. Eiköhän jätetä tämä asia tähän.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

ramba

Alipaineletku, hana ym tarkistettu? Virtaako bensa kunnolla kun ottaa bensaletkun irti ja imaisee alipaineletkusta.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Juissi

Ei, veikkaan että Bella, tai AGM Motor Mania niinkuin mun otteessa lukee, on vielä surkeempaa laatua kuin perus Baotian.
Tämä siitä syystä, että on panostettu vain katteisiin.
Muuttuneita oloja (katteet on isot ja aiheuttaa lämpöongelmia, yms), ei ole huomioitu lainkaan.
Rahat pois tyhmiltä mentaliteetilla.

Tästä huolimatta, olen ihan surutta polkenut jalkastarttia, kahdesta syystä:

-Varaosia löytyy hyllyllinen.
-Jos se hajoaa, otan taksin kotiin ja haen sen omalla autolla pois tien vierestä.
-Bonuksena en jaksa olla niin huolellinen joka asiassa, vaikka varmaan pitäisi.

Huolimatta siitä, että se on saanut sikamaista käsittelyä aivan hirvittävästi, samoin kuin muut mun skootterit, ei mistään niistä ole hajonnut kiksi, eikä ne jumita pakkasella. (putsattu ja kuivavoiteluaine käsittely).

Mitä olen niitä purkanut, niin ainakin omissa on jousi, kruunu ja ratastusten viisteet niin, että vaikka rattaat olisikin yhä kiinni koneen käynnistyessä, ei siitä haittaa ole.

Ainoa miten voisi variaattorin kuoren saada rikki on se, että saisi kiksin ja sen vastarattaan hampaat päällekkäin.
En ole vielä onnistunut, mutta tiedän, että jotkut on.

Murtuneita varikoppia on tullut vastaan paljonkin, mutta ne on olleet kiinni vain parilla ruuvilla, ja murtuneet muualta.

Edit:unohtui mainita, että Bellan manuaalissa erikseen sanotaan polkukäynnistimen olevan vain hätätilanteisiin.
(oikeassa GY6 koneessahan on laakerointi tuettu muutenkin kuin vain koppaa, ja se kestää paremmin).
Ja totta on myös se, että kaikista kikseistähän pitäisi hakea sopiva kohta ennen polkasua.
Näin toimin itsekin, jos kyseessä on arvokkaampi laitos.

Vaikka erehtyisikin välillä ja ylpeys saisi kolauksen, niin ei sitä kannata niin henkilökohtaisesti ottaa.  ;)
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Samppa

Alkuperäiseen aiheeseen....

Siis miten korjasit sen ryypyn? Jos se on rikki, niin se on rikki. Uutta ryyppyä kehiin ja kaasariin perusosat (orkkikset) kiinni perussäädöillä ja sitten kokeilemaan. Sitten yhtä palikkaa kerralla säätämällä liikenteeseen, muuten menee vaikeaksi.

Ja se tankki kannattaa ihan oikeasti putsata, irrottaa hana ja puhdistaa "suodatin". Sitten tuoretta bensaa tankkiin (98 okt).

EDIT: Sulla näkyi olevan tossa vielä vapaavirtasuodatinkin kiinni. Vaihda orkkikseen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Tero

Juunish

Lähdetään nyt vielä siitä, että vakioilmanputsaria ei ole. Kadonnut johonkin, enkä jaksa sitä tuolla kylmässä alkaa laittamaan, vaikka löytyisikin. Niin ahdas mopo, että paikalleenlaitossa menee yli puoli tuntia.

Nyt on 125 suutin paikallaan. Käynnistyy ja hyytyy heti perään. Tankissa on n. viikon vanhaa 98-bensaa 2,5% seoksilla. Ryypyn ainoa ongelma oli, että vaijeri ei ollut mennyt täysin "pohjaan", vaan oli jäänyt hieman jännitykseen, josta syystä ryyppy oli jatkuvasti hieman päällä. Tai miten muuten vaijeriryyppy voi olla "rikki"? Vaijerihan voi katketa.. mutta mulla se on ihan ehjä. Lisäksi tarkistin, että se osa johon vaijeri tulee kiinni on ehjä. Ja sehän oli ehjä... Voisiko tuota koittaa silleen, että laittais tohon ruuvin joka estää kokonaan sen bensan pääsyn sinne ryypylle ?? Eli ei ollenkaan ryyppyä. Ainakin aiemmin lähti -20 asteilla muutamalla polkasulla käyntiin.

Kyselin tuolla motot.netissä, niin vastaavilla "virityksillä" ollut suht samanlaiset säädöt. Yksilöitähän nämä kaikki on, mutta antaa hieman suuntaa. Nyt pitäisi keksiä, mistä tuo käynnistyy, mutta hyytyy samantien johtuu. Suuttimista se ei ainakaan tällä hetkellä vaikuta johtuvan.

Onko noissa manuaalihanoissa jonkinlainen sisäänrakennettu suodatin? Otan huomenna irti ja tsekkaan jos on...

Voisiko esim. kampikammiossa olla bensaa liian polkemisen takia? En oikein ymmärrä tätä vikaa, kun toimi aiemmin muka ihan ok, kun se ryyppy oli hieman päällä... Piti vain kohokammiota tyhjennellä n. 10km välein, että pääsi eteenpäin ja keskikierroksilla kauhea tehokuoppa/hyytyminen...

Coastside

Vaijeri voi jäätyä ja säikeitten katkeamisen vuoksi jumia tai ruostua jumiin. Kunnossa oleva liukuu herkästi. Jos kaasutin on säädöissään et pärjää ilman ryyppyä. Jos taas seos on hyvin rikkaalla, kuluu hirveästi bensaa.

Ymmärrän hyvin tuon huoltotilan puutteen. Jos et sisälle pääse niin koeta leutona (tuulettomana) päivänä paljon vaatetta päällä tehdä tärkeimmät asiat. Jos ajaa tarkenet niin kyllä tehdä kärsii.

Vaikka itselläni on paljon kokemusta noista, otan asian hyvin vakavasti joka kerta kun huollan ja korjaan. Sillä tavalla ei jää tielle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04