Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa 946

Aloittaja jarde, 07.11.12 - klo:20:57

« edellinen - seuraava »

jarde

Huomasin tuossa, että Vespa 946 oli esillä kotimaisella sivustolla.
http://www.vespa.fi/mallisto?=&malli=946

No protohan tuo vasta, mutta kyllähän tuon katselu innostaa harmaana päivänä. Jos kuitenkin ensi kaudeksi...  :)

Partanen

Ensin ajattelin, että eihän tämä aihe tänne kuuluisi, kun on kyse 125/150 kuutioisesta ajopelistä. Toisaalta, jostain luin, että "novecento quarantasei" olisi pienirunkoinen, kuten esim. Vespa LX. Siksi voisi ajatella, että saatamme nähdä 946:n myös mopona joku päivä.  ;)

Itse en tuosta muotoilusta ole kovin liekeissäni, mutta niinkuin Vespan kuuluukin, niin se ihastuttaa tai vihastuttaa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Täytyy sanoa, että on kyllä harvinaisen ruma.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Moni taisi ajatella samoin, kun Vespa esiteltiin ensi kertaa vuonna 1946.

Jos en ole liekeissäni, niin ei oksetakaan. Mielelläni näkisin tuon luonnossa, tai kaupungissa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Rumahan tuo on, muta toki kauniimpi kuin yksikään plastikkaskootteri joita kaupoissa nyt myydään.

Aika paljon Luigi Colanin kynältä näyttävä...

pugt200

Kaunis marginaalimopo, jota myydään kolme kappaletta Suomeen. Näyttelyesine, jonka muotoilu menee pilalle ensimmäisestä käytännöllisyyttä lisäävästä lisävarusteesta. 8)

Coastside

Vespan alku oli tehokkaasti toteutettu koska tehdas oli sodan jälkeen työtä vailla ja suunnittelija keksi käyttää samoja menetelmiä ja materiaalejakin ja hyviä malleja (mm. VW sama valmistustekniikka) oli vertailuun tehty aiemmin. Oli myyjän markkinat ja kaikki meni mikä liikkui. Tuo proto ilmentää sitä samaa ideaa ainakin ulkoisesti. Voisin ajaa sillä ennemmin kuin kiinalaisella.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekka

kahdeksalla tonnilla mikä tahansa piikkinen on hyvän näköinen? Ja Suomessa varmaan Suomi lisineen vieläkin kalliimpi?

Ja ei se siis minusta ole ollenkaan pahan näköinen. mutta makuasioista en ala "väittelemään". Tuntuu kyllä kalliilta, jos/kun
on vähän rahaa  ;D
Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962

jarde

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 07.11.12 - klo:22:22
Ensin ajattelin, että eihän tämä aihe tänne kuuluisi, kun on kyse 125/150 kuutioisesta ajopelistä. Toisaalta, jostain luin, että "novecento quarantasei" olisi pienirunkoinen, kuten esim. Vespa LX. Siksi voisi ajatella, että saatamme nähdä 946:n myös mopona joku päivä.  ;)

Itse en tuosta muotoilusta ole kovin liekeissäni, mutta niinkuin Vespan kuuluukin, niin se ihastuttaa tai vihastuttaa.

Harmi jos on tosiaan pienirunkoinen. Isomies näyttää hassulta kovin pienen mopon päällä :) Itse pidän tuosta tyylistä. Minä taas toivon, että saadaan uutta tyyliä myös isompiin malleihin.

oskuk

Minusta ei hintaa ja ulkonäköä voi verrata, vähä sama kuin vertaisi naisen pituutta ja keittotaitoa toisiinsa.

Partanen

Mistä te hinnan löysitte?

Vespa 98 oli se ensimmäinen Vespa. Tässä yksi kuva semmoisesta: http://one-4-all.com/images/vespa98.jpg Kyllä mä näen ainakin hiukan yhdennäköisyyttä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pekka

Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962

jarde

Pekan vinkin perusteella ajattelin mennä katsomaan mitä se Vespa maksaa.... mutta jumankauta kauta siellähän se oli jo!

http://www.de.vespa.com/#/vespa/DE/de/home

Gallerystä löysin valkoisen punaisella satulalla. Minulla ainakin kuola valuu!  Onhan se muuttunut sitä konseptista, mitä
aikaisemmin esitltiin, mutta minusta silti tosi siisti. Edessähän oli Led valoa, mutta nyt niistä on luovuttu. WAU!!!

Niin se hintavertailu oli unohtua. GTS 125 Saksa 4450 € Suomi 4490 € tai GTS300 Saksa 5190€ Suomi 5990€
Eli...kyllähän siinä kuola kuivuu, jos tuosta pitäisi maksaa 3000€ enemmän kuin esim. tuosta 300 mallista. Tai jopa
nahkahousu voi köhiä ja miettiä maksaako uutuudesta tuplat verrattuna GTS 125 malliin?

Olihan siitä lisää kuvia myös Vespan kotimaisella Facebook sivulla. Näyttää sitten olevan esillä EICMAssa, joka aukeaa
parin päivän päästä!

User

Siinä on kolmeventtilinen 4T-kone , ei siis kaksitahtinen.

Juissi

Omaan silmään toi on ihan järkyttävän hyvännäkönen, varsinkin hopeana, mutten silti kuunapäivänä maksaisi siitä 8000 euroa.

Tosin ymmärrän hyvin, jos johonkin ei toi muotoilu pure.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.