Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 2 ongelma (RATKAISTU)

Aloittaja paloggi, 24.10.12 - klo:22:13

« edellinen - seuraava »

Coastside

Liitin voi olla hyväkin mutta johto syöpynyt eristeen alta. Kupari täytyy näyttää kirkkaalta ja jos ei niin pätkimään niin pitkälle kunnes tulee siistiä ja liitos/jatko erittäin huolella siihen ja voitelu. Puristusholkki ja kutistesukka on paras liitostapa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

paloggi

Joo-o. Mihkähän kaikkialle tuossa menee maapiuhoja..

Coastside

Keulassa säätimen alla voi olla ja moottorin kyljessä jossain.

pekpel

Helpoin tapa vian haussa on lisätä akun miinukselta oma johto moottoriin ja toinen runkoon johonkin sopivaan paikkaan kiinni..
Isohko monisäikeinen piuha ja kunnon liittimet molempiin päihin.

Nuo liittimissä olevat johtoviat onkin vaikeampia hakea ja vaativat aikaa, tuon takia itse otin kaikki liittimet auki ja juotin joka liitoksen mitä moposta löysin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

paloggi

Onhan tässä talvi aikaa rassata :D Puol skootteria on jo purettu, että kaikki johdot ja kaikki näkyvillä. En tiedä onko se tuo CDI ostettava kuitenkin ja kokeiltava onko vika siinä jos ei muualta löydy vikaa. Se vaan on ajonestottomasta 06vm pösöstä mutta saman merkkinen. Eikös se käy jos siinäkin on 6 pinnainen se niinkuin minulla on tuossa.
Startillakaan ei lähde käyntiin kun startinrele vaan napsuttaa kun yrittää startata :D akussa on kyllä reippaasti virtaa, onko normaalia? Kipinää antaa satunnaisesti edelleen ja tänään saan luultavasti CDI boksin lainaan kokeiltavaksi

EDIT:

mitenkäs kun minulla on tuossa pösössä vielä tommonen? Siihen tulee virtalukolta esim piuha kiinni ja joku toinen liitin. http://www.vekastore.fi/motopart24/varaosat/skootterit/merkkikohtaiset-varaosat/peugeot/speedfight2/cdi-racing-peugeot-aci100-01.html

EDIT:

Mitenkä muuten? Kaikkialla näkyy olevan kuva tuosta CDI ACU100 kun ehtii speedfight2  CDI:TÄ..

paloggi

Jes! Ei ollutkaan kovin iso vika ja säästyttiin uuden CDI:n ostolta. Lähdin tuossa katsomaan vielä kaikki johdot läpi ja vika paljastui :) Startille menevät 3 piuhaa jotka ovat kumisen suojan sisällä niin kumisuojus oli hankautunut seisontajalkaa vasten rikki ja johdot ottivat runkoon, kun laitoin käyntiin ja painoin johdot runkoa vasten niin sammui heti :) Nyt on puhdistettu piuhat reiän kohdalta ja sähköteipillä peitelty nätisti ja nippusiteellä laitoin vielä korkeammalle kiinni ettei pääse enää tuo vika tulemaan uudestaan :)) Nyt vaan testi ajoa vieläkö pätkii. Hemmetin hyvin lähtee käyntiin ja ajoin jo pari kilsaa ilman ongelmia.

konenikkari

Onneksi olkoon, että toimii, ja fiksuna kerroit myös missä vika piili, jotta toisetkin tietää epäillä ko. kohdetta ;D
Startille mennee kaksi johtoa, plus ja miinus, mikähän se kolmas johto on?
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

paloggi

Jaa noniin onkin :D sininen,sinikeltanen ja keltanen johto siellä oli ? :D Oisko magneetolle?

konenikkari

Onko kaksi johtoa paksumpia ja yksi ohuempi, ja minkä värinen?
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Magneeton johtoja tuntuu olevan.

konenikkari

Eli ei siis taida nuo johdot, startille mennä, vaan samassa nipussa ehkä, mutta magnetolle.

paloggi

Joo kelta/sininen, keltainen ja ihan sininen johto. Kaikki ohuita johtoja. Jännä miten tuollanen vika voi laittaa ihan juntturaan :)