Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamaha Neos 4 moottoriöljyn vaihto

Aloittaja neos4, 16.09.12 - klo:13:34

« edellinen - seuraava »

neos4

Minkälaisella työkalulla saa auki Yamaha Neos 4 moottoriöljyn tyhjennystulppa, jossa mukana öljynsuodatin?

Malli:YN50F
Ohjekirjan s.34

konenikkari

Pistä linkki ohjekirjaan.
Tulppa aukeaa aukipäin kiertämällä :o
Löysin montakin kuvaa ko. tulpasta, kaikki väärältä puolen.
Jos tulppa on moottorin pohjassa, pitää sitä kiertää
katsojasta "käsin" kiinnipäin  ::)
Jos on tosipiukassa, varaa uusi tulppa, ennenkuin jatkat aukaisuyrityksiä ;)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

neos4

Ohjekirjaa ei netistä löydy, mutta laitoin kuvan ko.sivusta tähän. Kyllä siihen jonkunlaisen työkalun varmaan tarvii..

klikkaa suuremmaksi

konenikkari

Koska moottoriöljylle on kaksi tyhjennystulppaa
voit hyvillä mielin käyttää tulppaa A, öljyjä vaihtaessasi.
Tulpan B alta löytynee suodattimen virkaa hoitava
metalliverkko, johon tarttuu vain oravaa suuremmat kikkareet ;D
Merkkihuollossa jossa on ko erikoisavain, kait sitten aikanaan tarkistanevat sen suodattimenkin.
Erikoisavaimen tarve ko. hommassa viittaa siihen
että laitteen suunnittelija ei halunnutkaan
omatoimisen öljynvaihtajan aukaisevan ko. tulppaa.
Oletkos katsonut mitä kaikkia välineitä on
alkuperäisissä mopon mukana tulleissa työkaluissa. ;)
Varmista öljytäytön ja lyhyen käynnin jälkeen öljyn oikea määrä.
Siis aivan samoin kuin teet aina ennen  ajoon lähtöä  8)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

neos4

Hei,
öljynvaihto onnistui nuilla ohjeilla. En kuitenkaan jostain syystä saa öljynvaihdon ilmoitusta (näytössä "Oil Change") pois, vaikka olen pitänyt valintanappia pohjassa 8 sekuntia ohjeen mukaan. Mitenhän ton indikaattorin saisi poiskytkettyä?

Palosella

Sen oil change valon ainakin sain ite kuitattua sillä että pitää pohjassa jonkun aikaa sitä trippinappia, hetken päästä ottaa virrat pois (nappi koko ajan pohjassa) ja virrat takasin päälle ni mulla ainakin valo on hävinny tolla systeemillä jo 3 kertaa.

Renata

Oil Change jäi minullakin palamaan. Kokeilin sekä käyttöohjekirjan että Palosen ohjeilla.
Ei sammunut. Mutta tärkeämpää toki vaihtaa öljyt kuin samuttaa toi valo. Palakoon rauhassa, itse tiedän että öljyt on vaihdettu.
Mutta huomenna kuitenkin sataa

Palosella

Jep. Sitäkin voi koittaa et pitää trippinappia pohjassa sen 8 sekuntia siinä kohtaa kun kokonaiskm-lukema näkyy. Sammuttaa virrat nappi pohjassa. Päästää napin irti ja takasin pohjaan ja kun nappi on pohjassa, virrat päälle. Vaatii vähän sen napin ja virta-avaimen kanssa pelaamista jotta sen valon saa sammumaan.

Kalkkaro

Lainaus käyttäjältä: Renata - 21.04.14 - klo:13:35
Kokeilin sekä käyttöohjekirjan että Palosen ohjeilla.
Ei sammunut.
Minäkin innostuin kesäloman kunniaksi tekemään Neitiin pientä huoltoo. Kun tuo ilmanputsari tuli vaihdettua niissä alku kuun käynnistys nuhinoissa, niin nyt vaihdoin öljyt moottoriin ja perään ja uuden tulpan. En saanut huolto valoa minäkään sammumaan noilla ohjeilla, sit kokeilin Burgmannin ohjetta: Virtojen ollessa päällä vaihdetaan tripiltä odo tilaan, sammutetaan virrat.
Painetaan nappula pohjaan ja pidetään. Virrat päälle ja aikani kun odotin nappula pohjassa häly sammui.

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 16.09.12 - klo:16:56
Oletkos katsonut mitä kaikkia välineitä on
alkuperäisissä mopon mukana tulleissa työkaluissa. ;)
Ei yhtään mitään työkaluja, tulppa-avaimestakin käsikirjassa sanotaan: Tulppa-avaimen voit ostaa lähimmästä valtuutetusta Yamaha-liikkeestä.
( Lisäsin tekstiä 1.8.2015 )
400 Burgman, 09