Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorin rullat TGB Bullet -skootteriin?

Aloittaja Eki, 24.08.12 - klo:19:03

« edellinen - seuraava »

Eki

Kertokaas viisaammat mikä paino olisi hyvä TGB BULLET skootteriin, missä vakiona 9g:n rullat, mutta saisi olla aavistuksen painavammat, mennäänkö yleensä gramma vaiko puolen välein, näillä vetää viimeisen päälle mutta huutaa tautisesti (2t) eikä kulje sen mitä voisi ehkäpä sopivimmilla rullilla? Olisiko 9.5g vaiko 10g:n rullat ok, vahingossa mittasin väärin ja ostin 5g:n rullat, niin ei kulje mihinkään ja kierrokset karkaa liki 11-tuhanteen. Eki
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

leze223

Hmm. Yleensä vakiossa kannattaa pitää vakion painoiset rullat. Mutta jos haluat kierroksia alas niin kokeile 0.5gr painavempia. :)

Eli ainakin mä suosittelen 0.5gr painavempia.

Aika jännä juttu, että täss mun zonerissa on vaan 6.2gr rullat. :o Muutta onhan noissa vareissa aika suuri ero. :)

En oo ehtiny perävälejä kuvaamaan, mutta kyyllä mä sen vielä kuvaan. ;)
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Eki

Ok, täytyy kokeilla 9.5g:n rullia, nuo 9g:n rullat toimii muuten hyvin mutta saisi huippuvauhdissa huutaa vähemmän, kokeilin vahingossa 5g:n rullia, niin ei oikein liikkunut mihinkään, oli kuin olisi hihna luistanut kaikenaikaa ja kierrokset pyöri yli 10.000, sitten rupesin epäilemään muutaman eri hihnan kokeiltuani että ei voi olla muut kuin rullat ... Mittasin uudestaan aluperäiset rulla ja 54g oli painoa 6:lla rullalla, elikä 9g rullaa kohti! Älä turhaa ainakaan minua varten niitä perävälityksiä kuvaa, en vaihda, saan tarpeeksi kyytiä kun on sorvattu holkki ja eri levyisiä hihnoja sekä sitten sovittelemalla rullien kanssa parhaat mahdolliset. Eki :)

InsOmnia

Ostat vaan ne 10 gramman rullat ja vaihdat vaan 3kpl, niin on käytössä 9,5 grammaiset ja toinen satsi varalle. Ja voihan sitä kokeilla niitä kymppejä sellaisenaankin.

Mutta tuskin rullien vaihdolla koneen kierroksia saa alemmas huippunopeudessa, se vaatii leveämpää hihnaa tai harvemmat välitykset.

Eki

Mopokellari ja muutkin vastaavat olivat Hyvinkäällä kiinni, kokeilin 16.5 x 770 remmin sijaan 17.5 x 770 remmiä, sekään ei 9g:n rullilla ollut ok, muutin vakio vetoakselin holkin 37.20mm 36.10mm:n holkkiin, niin nyt alkaa olemaan siihen suuntaan mitä pitää. Elikä tuosta toisesta holkista työstätytän maanantaina sorvilla pari milliä pois, niin saan siitä hyvän 16.5 x 777 alkuperäisille remelille ja edelleen ostan 9g:n rullia ... Eki

Eki

http://www.virijavara.fi/kauppa/vari.php  <- jossain täällä oli juttua kuinka rullat joissa on kuvan mukaiset päädyt laitetaan rullakuppiin! Eki